Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 14. november 2005, 22:14

Her er først mit system.

Intel Pentium4 2,6 GHz 800 FSB
Asus P4C800-E Deluxe
2x 512 PC3000 KHX
1x 512 PC3500 KHX
Leadtek GeForce 6800 GT

Her kommer historien.

Her til aften sidder jeg stille og roligt, og spiller City of Heroes. Da skærmen pludselig går ud. Skærmen slukker ikke, billedet forsvinder bare med ét. Det første jeg tænker er, at skærmen da må være smadret, da billedet bare er sort og der er ikke nogen grafik eller noget. Efter at have prøvet diverse kabler og tænd/sluk et uvist antal gange. Ingenting. Jeg tørrer så tårerne væk og prøver at skifte grafikkort. Jeg kom nemlig lige i tanke om mit gamle GF2 GT som lå og samlede støv i en æske. Jeg sætter det i, og voila. Det virker...desværre.

Jeg havde her til morgen bemærket (eller også var det i gårmorges) at der kom en sjov lyd fra computeren. Lidt som en blæser eller noget der artede sig anderledes. Jeg kiggede i maskinen, særligt på grafikkortet, men der var intet i vejen med blæseren. Jeg kiggede også på temperaturen. Den viste ikke noget højt. Og her til aften da billedet forsvandt, føltes grafikkortet slet ikke varmt.

Jeg har nu skiftet lidt frem og tilbage med det gamle og det nye grafikkort, og det er simpelthen kun det gamle Geforce2 der virker. Når jeg starter op med mit 6800 GT, så sker der intet på skærmen. Intet... Den står blot og "søger". Hvis I kender det fænomen, at skærmens lille diode blinker og blinker indtil den finder skærmkortet.

Hvad skal jeg nu gøre?

Mit formentlig største problem er, at mit grafikkort er købt hos overclockers.co.uk. Eller...det er jo ikke umiddelbart et problem tænker man. Men problemet er, at jeg ikke kan finde nogle papirer på mit køb fra sin tid. Så jeg har ikke rigtig noget bevis for handlen. Ja, så kan jeg lære det.

Nu er der et antal af overvejelser der strøger igennem mit tanke-center.

1. Skal jeg finde ud af noget med overclockers? Hvilke muligheder har jeg? I må meget gerne komme med fakta og sådan. Kan jeg gøre noget dér, nu hvor jeg ikke kan finde mine papirer? RMA, garanti eller noget...

2. Skal jeg benytte lejligheden til, at skifte CPU, bundkort og grafikkort? Jeg blev før frarådet, at købe kun bundkort og CPU, da mit grafikkort er AGP og ikke PCI. Så skulle jeg hellere vente til jeg også skulle skifte mit grafikkort, hvilket altså nu er meget muligt, at det bliver relevant...

Ja, der kan muligvis være flere muligheder. Men jeg er ikke lige i stand til at kapere dem lige nu. Man tænker heller ikke skide godt foran 640x480@60Hz.

I morgen smutter jeg op til EDB Morten (den lokale IT-mand) med mit grafikkort. Så kan han kigge lidt på det.

Men lige nu har jeg brug for jeres forslag og kommentarer. Evt. teorier om, hvad der mon er sket med mit grafikkort. Stil de spørgsmål I har behov for.

Forslag til en god handel mht. udskiftning af CPU, bundkort og GFX er også velkomne. Pengepungen bugner ikke ligefrem, men jeg havde evt. forestillet mig noget i stil med

AMD64 3500+
et-eller-andet-bundkort-jeg-har-ikke-fulgt-med
Geforce7-af-en-art-bare-ikke-lorteudgaver

Mange tak, trøstende kommentarer er ikke af vejen heller.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

2

mandag, 14. november 2005, 22:22

well det sker jo at en kritisk komponent ikke holder.....og det sker indenfor alt muligt, så du har bare været uheldig...jeg ville prøve at lede mere efter de papirer og så sende det til rma.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

tirsdag, 15. november 2005, 05:54

Ud fra alle dem der har handlet hos OC.uk tror jeg ikke du vil løbe ind i nogen problemer. Kontakt dem og bed om en kopi af faktura´en.

4

tirsdag, 15. november 2005, 11:11

ok, det lykkedes mig at finde den gamle mailbekræftelse fra da jeg købte kortet sidste år i september. Længe leve hotmail.

Så nu har jeg sendt en RMA Query, hvor jeg lige hører, hvad jeg skal gøre. Nu har jeg nemlig oplyst mit ordrenummer, som vel skulle kunne bevise mit køb.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

5

tirsdag, 15. november 2005, 16:46

Nu har jeg modtaget en RMA kode. Så må jeg se på det :)

Når jeg skal frankere pakken der skal sendes tilbage. Så skal jeg finde ud af vægten på pakken ikke? Og deraf afgøre hvad frimærke der skal på...ikke så tit jeg sender pakker til England :)

6

tirsdag, 15. november 2005, 17:08

ang. vægten og frankering, så er det bare at tage ned til det nærmeste posthus, der bliver den vejet og de sørger for at frimærkerne har den rigtige værdi.

Seneste tests og artikler

0

SMS Audio - Sync Sport Wireless By 50

Gennem 2014, har vi testet en
Læs Mere

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere
Seneste nyheder

0

EK Water Blocks med kølehoved til ASUS GTX 980 STRIX

EK Water Blocks er kommet med
Læs Mere

0

HTC kommer med Desire 620 smartphone

HTC har haft stor succes med d
Læs Mere

0

Nyt ASUS Strix 7.1 Gaming Headset

Du kender måske allerede flere
Læs Mere

0

Mushkin med 1TB Reator SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.