Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. juli 2003, 18:55

hej
jeg overvejer at købe noget dual ram
jeg har et soltek mobo der understøtter dette, men jeg har kun 3 ram slots...... kan jeg så bruge en af mine gamle stænger ddr2700 i min sidste slot (dual ram kan kun købes parvis og så har jeg jo ligesom en slot for lidt hvis jeg køber 2 par)

2

søndag, 6. juli 2003, 18:59

Hvid du allerede har to moduler kan du da bare bruge dem!

Der skal ikke bruges specielle RAM moduler for at køre dual channel. De er 100% mangen til alle de andre moduler.

Jeg går ud fra at det er et nForce2 bundkort du har - og jo her er det kun de 2 slots der understøtter det. Og du skal ikke sætte et modul i den 3 slot da du så ødelægger ideén med de 2 dual channel slots.

3

søndag, 6. juli 2003, 19:02

Du skal kun bruge 2 ram blokke, det er jov pointen i dual channel, fks. 2 x 256 pc2700, eller 2 x 512 pc3500 eller whatever, nu ved jeg ikke hvad dit mobo understøtter af ram, men hvis jeg var dig ville jeg gå efter at købe GeiL Dragon Kit og så sælge din nuværende pc2700 blok, jeg ved dog ikke om dit motherboard understøtter pc3500

4

søndag, 6. juli 2003, 19:10

i min manual står der at jeg skal sætte 1 stang i den sidste slot (slot 3) for at aktivere dual ram...... skal jeg så bare bøtte mine ram i 2eren og 3eren... for at få det til at køre ????

5

søndag, 6. juli 2003, 19:16

Det er lidt forskelligt, der plejer gerne at være 2 porte som direkte er dedikeret til DUAL ram, fks. er der på mit board 2 sorte ram sokler og 2 blå, de blå er til dual og de sorte er til almindeligt.. aner ikke hvordan og hvorledes det er med dit board, du har blot skrevet det er et soltek men ikke præcist hvilket soltek.

bemærk at før du kan køre dual (understreger det lige endnu engang) _SKAL_ dine ram være ens, og have samme chipset, fks. 2 x 256 Kingston PC2700 eller 2 x geil 256 pc3500 eller whatever.. :)

6

søndag, 6. juli 2003, 19:16

Citeret

Originally posted by magictlh
i min manual står der at jeg skal sætte 1 stang i den sidste slot (slot 3) for at aktivere dual ram...... skal jeg så bare bøtte mine ram i 2eren og 3eren... for at få det til at køre ????

Ja hvis du har et modul i slot 1 og slot 2 skal du flytte modulet fra slot 2 til slot 3. Så kører du dual channel.

7

søndag, 6. juli 2003, 19:17

cool det prøver jeg.... og mange tak

8

søndag, 6. juli 2003, 20:02

Citeret

Originally posted by Tweak.dk
Hvid du allerede har to moduler kan du da bare bruge dem!

Der skal ikke bruges specielle RAM moduler for at køre dual channel. De er 100% mangen til alle de andre moduler.

Jeg går ud fra at det er et nForce2 bundkort du har - og jo her er det kun de 2 slots der understøtter det. Og du skal ikke sætte et modul i den 3 slot da du så ødelægger ideén med de 2 dual channel slots.

Man kan da godt køre DUAL med 3 RAM-blokke... dvs. én i hver.... Det kan man da ihvertfald på det bundkort jeg bruger ...

9

søndag, 6. juli 2003, 20:13

Yup det giver jeg dig ret i! Man kan godt køre "triple" dual...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

10

søndag, 6. juli 2003, 20:27

Citeret

Originally posted by søndergård
Yup det giver jeg dig ret i! Man kan godt køre "triple" dual...

.. Fint, så er det ikke mig der er blevet tosset... endnu. *G* :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (06.07.2003, 20:29)

11

søndag, 6. juli 2003, 21:31

Det virker lidt sjovt, for det er baseret på par af 2!

På et par Pentium 4 bundkort er der også plads til 6 RAM moduler, men det er stadig kun de 4 der understøtter dual channel DDR.

De resterende slots kører IKKE dual channel. Det betyder at når der bliver skrevet til de adresser der er i det RAM område, så er hastigheden ikke den samme.

12

søndag, 6. juli 2003, 21:52

du kan også køre med 2x256 i de to slots der sidder tæt sammen også 1x512 i den der sidder for sig selv :)

Seneste tests og artikler

0

Raidmax Viper GX - Miditower

I dette review skal vi tage et
Læs Mere

0

Antec GX300 - Miditower

Kabinettet, vi skal se på i de
Læs Mere

1

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere
Seneste nyheder

104

Vinderne i 4. advent julekonkurrencen 2014 er fundet4

Vi har udtrukket de sidste vin
Læs Mere

4

Samsung Electronics introducerer 34 tommer OLED skærm

Samsung har teaset en ny 34 to
Læs Mere

0

Seagate på vej med 10 TB harddiske næste år

Seagate har efter sigende plan
Læs Mere

0

Specifikationer ude på Lenovo Yoga 3 11

Der er sluppet specifikationer
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.