1

mandag, 7. november 2005, 12:55

Mit grafikkort stoppede pludselig med at smide billeder til skærmen her forleden aften... jeg var lige ude og ta opvasken, og da jeg kom tilbage til min com, der bare stod på skrivebordet og lavede ingenting, så var skærmen sort :/
Jeg har intet auto sluk skærm eller andet standby gøgl, så det virkede lidt mystisk. Num lock knappen lyste, men når jeg trykkede på knappen, blev den bare ved med at lyse som om om computeren havde frosset. blæsere og andet sjov kørte stadig... Jeg prøvede så at resette computeren, men der kom intet billede, ej heller noget bip som der normalt kommer i opstartsfasen.
Jeg prøvede så at pille ram, gfx osv ud for at tjekke om det gav de der lange advarsels bip som det plejer, og det gjorde det. Alt tydede faktisk på at det var cpu'en der var røget, men der var intet at se på den. jeg fik så testet delene hos min nabo, og det viste sig at det var grafikkortet der gjorde at computeren slet ikke startede op.
Jeg har før brændt grafikkort af, men jeg har aldrig oplevet at det standser hele computeren på den her måde.
Det skal lige siges at intet var overclocket, men jeg har sat en VGA silencer på for lang tid siden, og det har kørt klippestabilt altid.
Er der nogen der har været udsat for en lignende oplevelse? og er det nu også futtet af? gode råd til at få liv i det igen ønskes :)

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
Playstation 3
Samsung Galaxy SII

2

tirsdag, 8. november 2005, 20:02

ingen der kender noget til dette?

Sony Vaio VPCEB2S1E, Lenovo T410
Mediecenter: Asrock Nettop 330HT
Playstation 3
Samsung Galaxy SII

3

tirsdag, 8. november 2005, 22:31

Har oplevet lignende. Skynd dig at pille VGA silencer af og smid standard køler på. Lad det ligge lidt og se om det kommer sig.

Havde samme problem det viste sig at være 12v rail på min PSU der gav for lidt strøm. Men har også VGA silenceren mistænkt for at skade kortene. Brugte den selv og har dræbt 2 kort med den(mistænker jeg)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.