Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 4. juli 2003, 01:01

Jeg kom lige til at tænke på hvor lang tid en skærm kan holde til at stå tændt uden der sker noget ingen pauseskærm eller noget som helst....

Er der en grænse?
Hvis ja, hvad sker der hvis grænsen overskrides?

2

fredag, 4. juli 2003, 01:17

Jeg har mange gange min skærm til at stå tændt i 12 timer og der sker ikke noget, det var kun de gamle skærme, hvor billedet brændte fast, så hvis du har en af de nye skærme så skulle der ikke ske noget.....

Ret mig hvis det er forkert..

3

fredag, 4. juli 2003, 01:20

Ok, tror du har ret i det du skriver for mener nemli jeg har hørt noget lignende engang....

4

fredag, 4. juli 2003, 05:48

Tjaah, man troede jo en gang på, at billedet kunne fryse fast, og derfor kom man på pauseskærmene. Det var i hvert fald rygterne... må sige, at selvfølgelig er det muligt det er sket en gang, men det virker nu lidt urealitisk på mig. Hvis jeg af en eller anden grund skulle finde på, at lade min skærm stå tændt, uden at der blev arbejdet på den i 24 timer, så havde jeg da bare gjort det.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

5

fredag, 4. juli 2003, 10:45

Det er rigtig at man vel ældre skræme har haft den udfordring, at den phosfor belagte inderside af skærmen (der hvor elekronstrålen rammer) var så følsom at der ikke skulle så lang tids eksponering til før der reelt blev "brændt" i laget. Idag har vi heldigvis et mere resistent lag i CRT skærmene. Så at lade den stå tændt i nogle dage skulle ikke skade.

6

fredag, 4. juli 2003, 12:32

Idag er det plasma skærme som har det samme problem. Derfor har man på tv-skærme lavet det således at billede rykker et lille hak med små intervaller. Ellers ville Tv-stations logoet som altid har samme placering, brænde fast. 8o

Asus P8P67 pro | Intel core i7 2600k | 2 x Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB | Corsair 2 x 4GB DDR3 Vengeance
80GB Intel X25 SSD, 2 x 320 GB Seagate 2700.7 | Coolermaster Cooldrive 4, Fan Controll
Lian li Kabinet | Dell UltraSharp U2410, Samsung Syncmaster 226BW | Sony MDR-V700DJ Headphones
Logitech: Internet Navigator Keys, VX mouse, Freedom 2.4 Joystick

Seneste tests og artikler

26

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Corsair Voyager Air 2

For noget tid siden testede vi
Læs Mere

0

Enermax Aeolus Vegas laptopkøler

Sidder du og læser denne test
Læs Mere

0

ASUS Z97-PRO (Wi-Fi ac)

Så er det blevet tid til endnu
Læs Mere
Seneste nyheder

10

Nyt Lian Li PC-V2130 kabinet

Lian Li er klar med et nyt sto
Læs Mere

5

Du kan prøve Final Fantasy XIV: A Realm Reborn gratis

Square Enix har annonceret, at
Læs Mere

0

EIZO FlexScan EV3237 UHD skærm på 31.5 tommer

EIZO er kommet med en FlexScan
Læs Mere

3

ADATA lancerer ny Premier DDR4 2133 U-DIMM hukommelse

ADATA lancerer i dag Premier D
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.