Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 20. oktober 2005, 23:10

Ja, det er ikke så lang tid siden jeg sidst skrev en lignende tråd. Men nu gør jeg det altså igen. Der kunne jo også være sket lidt siden sidst.

Jeg vil gerne høre jer, hvad I synes jeg skulle investere i, hvilken del af min computer bør jeg opgradere?

I må meget gerne være konkrete, dvs. I må gerne komme med en helt specifik erstatning, som I vil mene passer til mig.

Først og fremmest skal det siges, jeg har ikke tænkt mig at overclocke noget. Det har jeg hverken tid eller resourcer til.

Det skal blot være noget der kan køre godt, uden overclock. Jeg sidder lidt og tænker på en AMD64 CPU med dertilhørende bundkort. Men markedet er stort og bredt, og jeg ved ikke hvad der er mest passende til mig, hvis jeg ikke har i sinde at overclocke.

Nu skal det ikke handle om, hvorfor jeg ikke vil overclocke, og hvorfor jeg så i det hele taget har de dele jeg har nu osv.

Jeg vil gerne have konstruktive svar :)

Jeg vil gerne have noget der sparker lidt røv. Særlig i dag, hvor jeg ikke KUN spiller CS men også nye spil, hvor grafikken har fået et voldsomt nøk opad.

Mange tak

Mit system:
[IMG]http://tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=8596&sid=[/IMG]

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

2

torsdag, 20. oktober 2005, 23:21

Billederne virker ikke

3

torsdag, 20. oktober 2005, 23:24

Virker fint her, men vil da sige du har et ganske fint system med det 6800GT .... Hvor mange penge havde du regnet med at smide i en Opgradering ?

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

4

torsdag, 20. oktober 2005, 23:29

Citeret

Originally posted by Henrik-
Virker fint her, men vil da sige du har et ganske fint system med det 6800GT .... Hvor mange penge havde du regnet med at smide i en Opgradering ?

Tjah. Det er jo lige dét ikke? :) Max 4k vil jeg sige. Men det afhænger lidt af, hvad der skal opgraderes og til hvad. Men blot fordi jeg siger 4k, betyder det ikke, at jeg ignorerer forslag der ligger på samlet 3k eller 3,5k. Alle forslag modtages. Des billigere des bedre. Men mit loft er 4000 (umiddelbart).

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Berleburg" (20.10.2005, 23:30)

5

torsdag, 20. oktober 2005, 23:29

Citeret

Originally posted by Henrik-

Okay det er stadig fucked her :(

6

torsdag, 20. oktober 2005, 23:53

P4 2.6 Ghz 800 FSB
Asus P4C800-E Deluxe
2 * 512mb PC3000 KHX
1 * 512mb PC3500 KHX
Leadtek 6800GT

Bare lige det groveste af hans system for dem der ikke skulle kunne se det .. Men lige umilbart med et Budget på ca. 4K ville jeg nok ikke opgradere. Hvis der skulle opgraderes så skal det være noget i stil med A64 og så skal der skiftes bundkort og her ville det IMO være dumt ikke at tage PCI-E .. Så skal vi også have et nyt GFX og få at få et der er mærkbart bedre end 6800GT er vi allerede godt oppe i pris bare på den del.
Man kunne selfølgelig tage en 3200+ Venice, men vil mene at vi næsten skal op i en 3700+ eller lign ( Fx. Opteron 1mb Cache ) for at du virkelig vil kunne mærke en forskel der er værd at skifte for, og sådan en ligger vel omkring 2K så vidt jeg husker. Med et tilhørende ordenligt Mobo er vi næsten allerede oppe på 3K, og så er der lige pludseligt kun lidt over 1K til GFX siden, som altså bare ikke er nok til at få noget der er mærkbart bedre end dit 6800GT ...
Men kan ske at jeg ikke lige har fuldt med i priserne, så må lige chekke op på det imorgen når jeg har ordenlig tid til det, så jeg kan komme med et ordenligt bud ..

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Henrik-" (20.10.2005, 23:56)

7

fredag, 21. oktober 2005, 00:09

Din Computer ser da fin ud. Kan ikke komme med nogle bud på en opgradering uden at det andet sætter en grænse. Men måske en Skærm eller tastetur og mus?

| AMD Phenom II X4 965 | MSI HD5700 Twin Frozen |
| Asus M4A785TD-M Evo | OCZ 500 W |
| 2*2 gb Mushkin PC3-10666|
| WD Green 1TB |
| Dell 20'' Widescreen |Logitech Z5500
| MS Seven |

8

fredag, 21. oktober 2005, 00:23

Har overvejet at udskifte min CRT med en TFT. Kunne være über lækkert. Måske det ville være fornuftigere, hvis jeg endelig skulle skifte noget?

9

fredag, 21. oktober 2005, 01:20

en mulighed ville være et asrock dualsata2 socket 939 bundkort og en opteron 146 socket 939 fra www.jes.de fx......det er ret billigt....og du kan genbruge gfx kort....men sq næsten synd du ikke vil oc så.....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

10

fredag, 25. november 2005, 14:35

Ja, nu smider jeg lige denne tråd på forsiden igen, for den bliver måske relevant for mig i den kommende tid.

Mit grafikkort er udenfor garanti-perioden, og virker ikke mere. Jeg skal have testet det på mandag og alt afhænger af det. Hvis det ikke virker...så står jeg lidt overfor et valg.

1. Skal jeg købe et nyt grafikkort (AGP) ?

2. Skal jeg opgradere CPU, MOBO, RAM og GFX (til PCI-E) ?

Hvad siger I folkens? Nogen grund til at lade være? Hvis altså mit GFX i sandhed er smadret.

PS. Jeg ved ikke om mine ram også skal skiftes for at kunne køre med et andet system. Men hold dem lige i mente, hvis I foreslår noget.

11

fredag, 25. november 2005, 14:38

Citeret

Originally posted by Berleburg
Ja, nu smider jeg lige denne tråd på forsiden igen, for den bliver måske relevant for mig i den kommende tid.

Mit grafikkort er udenfor garanti-perioden, og virker ikke mere. Jeg skal have testet det på mandag og alt afhænger af det. Hvis det ikke virker...så står jeg lidt overfor et valg.

1. Skal jeg købe et nyt grafikkort (AGP) ?

2. Skal jeg opgradere CPU, MOBO, RAM og GFX (til PCI-E) ?

Hvad siger I folkens? Nogen grund til at lade være? Hvis altså mit GFX i sandhed er smadret.

PS. Jeg ved ikke om mine ram også skal skiftes for at kunne køre med et andet system. Men hold dem lige i mente, hvis I foreslår noget.

Ville tage et stabilt 775 system.. Med PCI-E og det hele.. Du kan beholde dine ram hvis du vil det (Kan du også med A64)..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

12

fredag, 25. november 2005, 14:45

Tror du, du kunne være lidt mere konkret? Jeg har ikke fulgt så meget med på CPU og MOBO markedet den seneste tid.

Egentlig ville jeg gerne have et AMD system. Men det er vel en smagssag. Kom med forslag. Som sagt, gerne helt konkrete. Budget-mæssigt taler vi nok ca.

Alt hvad der samlet kan løbe op på omkring 6000-7000. Mindre er også HELT i orden.

EDIT: ydermere - Systemet skal gerne ligge højt, men det skal ikke overclockes og SKAL ikke være det bedste af det bedste. Med andre ord, det skal være godt og hurtigt, helst nyt men også hensigtsmæssigt mht. budgetet.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Berleburg" (25.11.2005, 14:51)

13

fredag, 25. november 2005, 14:49

Citeret

Tror du, du kunne være lidt mere konkret? Jeg har ikke fulgt så meget med på CPU og MOBO markedet den seneste tid.

Egentlig ville jeg gerne have et AMD system. Men det er vel en smagssag. Kom med forslag. Som sagt, gerne helt konkrete. Budget-mæssigt taler vi nok ca.

Alt hvad der samlet kan løbe op på omkring 6000-7000. Mindre er også HELT i orden.

Overclocker du? Er det er fuldstændig nyt system du skal ha?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

14

fredag, 25. november 2005, 14:50

Citeret

Originally posted by Tarantula

Citeret

Overclocker du? Er det er fuldstændig nyt system du skal ha?

Lavede lige en EDIT samtidig med du svarede nu :) Du kan vist se hvad der skal ses der.

15

fredag, 25. november 2005, 15:04

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Berleburg" (25.11.2005, 16:05)

16

fredag, 25. november 2005, 16:43

Kommentarer? Forslag? :)

17

fredag, 25. november 2005, 17:23

vil du have det asus så tag premium modellen istedet..du bliver glad for at chipsæt blæseren ikke larmer.....

ellers evt: socket 939 Asrock Dualsata2

AMD Opteron 146...ca 1250 kr og samme som din 3500+ blot med dobbelt så meget l2 .....klar ydelsesforbedring. dog er de ikke rigtigt på lager herhjemme endnu, men kan findes i fx tyskland.

gfx: InnoVision 7800GT ca 2200kr

18

fredag, 25. november 2005, 17:42

Jeg holder mig til køb i DK.

Mht. gfx - det der billige 7800GT er ikke til at skaffe nogen steder. Gider ikke sidde med de andre dele men uden GFX.

Mht. MOBO - så kan jeg lige kigge på det premium nu nævner.

Andre kommentarer?

19

fredag, 25. november 2005, 17:44

en 3700+ SD ville du nok blive gladere for nu når du ikke skal oc (hvis du ikke kan finde den 146)

20

fredag, 25. november 2005, 17:47

Citeret

Originally posted by Fragman
en 3700+ SD ville du nok blive gladere for nu når du ikke skal oc (hvis du ikke kan finde den 146)

Den her?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138765

Man kan jo ikke se om det er SD osv på EDBpriser...så vidt jeg ved.

21

fredag, 25. november 2005, 17:52

ASUS A8N-SLI Premium
1.311,00 - Midtdata.dk

AMD Athlon 64 3700+
1.900,00 - shg.dk

Gainward PowerPack! Ultra/3400PCX XP VIVO-DVI-DVI
2.799,00 - Midtdata.dk

Sådan ser det altså ud nu. Efter input.

22

fredag, 25. november 2005, 18:03

Citeret

Citeret

Den her?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=138765

Man kan jo ikke se om det er SD osv på EDBpriser...så vidt jeg ved.

E4 revision er San Diego

http://www.amdcompare.com/us-en/desktop/…n=ADA3700DAA5BN

23

fredag, 25. november 2005, 18:45

Cyclups : Tak, så blev jeg så klogere :)

En jeg snakkede med nævnte PSU. Men jeg vil vel ikke have nogen problemer med en Thermaltake 420W PurePower?

24

fredag, 25. november 2005, 21:13

svært at sige.....er det en god psu burde det være nok...personligt aner jeg intet om thermaltake psus...hvilket i min bog ikke just er et plus , men kan heller udtale mig negativt i så fald :)

25

fredag, 25. november 2005, 21:21

Citeret

svært at sige.....er det en god psu burde det være nok...personligt aner jeg intet om thermaltake psus...hvilket i min bog ikke just er et plus , men kan heller udtale mig negativt i så fald :)

Jeg tror nu ikke det bliver noget problem.

Seneste tests og artikler

Philips ProMix Titanium HR1673

Vi er efterhånden ved at være
Læs Mere

LC-Power LC-CC-120-LiCo

Så er vi igen klar med en ny a
Læs Mere

Alphacool NexXxoS Cool Answer

Vi tager i denne omgang et kig
Læs Mere

ASUS Strix Pro Gaming Headset

ASUS Strix er et gamingmærke,
Læs Mere
Seneste nyheder

Nyt nederlag til Pirate Bay-stifter

Da pirattrackeren The Pirate B
Læs Mere

Her afslørede ASUS måske nyt AMD-grafikkort

Vi venter, venter og venter på
Læs Mere

Tweak.dk unboxer ASUS Strix Tactic Pro tastatur

Du har sikkert set vores unbox
Læs Mere

Cooltek laver smart mATX kabinet

Cooltek har vi før stiftet bek
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.