1

tirsdag, 27. september 2005, 10:54

Jeg skal ud og have en ekstern harddisk der skal bruges sammen med min bærbare computer 200 - 300 gb. Der er dog nogle ting der undre mig, så jeg har lige et par spørgsmål.

1. Hvad er hurtigst firewire eller USB 2?

2. Maxter skriver på nogen af deres disko 34 mb/s og andre 41 mb/s og Iomega skriver 60 mb/s.
For mig at se kan det bedst betale sig at købe en iomega?

3. Hvilke diske kan i anbefale?

4. Jeg har lige et andet spørgsmål, en af mine venner har en 80 gb jeg nogen gange låner, men hvis jeg åbner den på min bærbar computer bliver den ved med at lave en windows fejl. Men hvis jeg bare deler den på netværket på den bærbare og går ind på den fra den anden stationære computer virker det fint. Hvad kan det skyldes har i oplevet noget ligende?

Håber i kan hjælpe mig.

Mvh. ANders Vangsgaard

2

tirsdag, 27. september 2005, 17:57

du kan ikke gå efter hvad proucenterne skriver.. det passer alrig med hd.. bar tag en box med usb og en ide hd.. det har jeg og virker fortrinligt

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

3

tirsdag, 27. september 2005, 18:03

Den harddisk der sidder i boxen har naturligvis noget at sige om hastigheden, men ikke på samme måde som det har hvis den samme HDD sidder i ens kabinet. Boxen i sig selv kan også gøre en hel del.

Når du snakker om firewire, så går jeg ud fra at du mener firewire-400 da din PC vel ikke understøtter FW-800. Det er dog at fortrække, men står valget mellem FW-400 og USB-2, så er FW-400 at fortrække.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (27.09.2005, 18:03)

4

tirsdag, 27. september 2005, 18:10

Maxtor er på vej med en 500GB ekstern så hvis du skal bruge meget plads er den vel værd at kigge efter skulle være i handlen her i starten af oktober.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

tirsdag, 27. september 2005, 18:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Maxtor er på vej med en 500GB ekstern så hvis du skal bruge meget plads er den vel værd at kigge efter skulle være i handlen her i starten af oktober.

Og det fantastiske ved det er ? ... Det eneste specielle ved det er jo at Maxtor laver noget større externt vel ...

Man kan jo i forvejen sagtens købe en STOR extern disk ...

LaCie :hb:

6

tirsdag, 27. september 2005, 19:41

Ja laCie er godt har lige købt 2x300gb ekstern mere til firmaet men de er sgu noget tungere og mere klodset end de her maxtor hvis det er noget man skal have med sig nogen gange.

Kan godt lide one touch backup funktion maxtor har det er nice lille ting hvis man skal bruge disk som backup.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

7

tirsdag, 27. september 2005, 19:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Ja laCie er godt har lige købt 2x300gb ekstern mere til firmaet men de er sgu noget tungere og mere klodset end de her maxtor hvis det er noget man skal have med sig nogen gange.

Kan godt lide one touch backup funktion maxtor har det er nice lille ting hvis man skal bruge disk som backup.

Men tilgængæld mere robust end Maxtors IMO.

Det med knappen kan jeg så ikke li for softwaren er noget lort ... også IMO ...

Bruger faktisk overhovedet ikke knappen på min OneTouch ... og ville ønske det var en LaCie, så den kunne holde til noget ...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (27.09.2005, 19:44)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.