Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 8. september 2005, 21:44

Hejsa Tweakere...

Har lige købt en computer med sådan en fætter her som hjerne.. Intel P4 540J 3200MHz, 1MB Cache, FSB800, LGA775

Mit spørgsmål er så ...

nu når det er Socket 775 er den så ikke noget hurtigere end en alm socket 478 eller hvad er forskellen.. er der en a jer der kan forklare mig lidt omkring cpu'en og hvordan den er i forhold til socket 478 :)

2

torsdag, 8. september 2005, 22:22

der er flere pins og j modellen udvikler ikk så meget varme som de andre... faktisk et godt køb.. havde bar købt 630 hvis jeg var dig... 64bit understøttelse osv.

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

3

torsdag, 8. september 2005, 22:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af -=WOF=-^XavieR^
Hejsa Tweakere...

Har lige købt en computer med sådan en fætter her som hjerne.. Intel P4 540J 3200MHz, 1MB Cache, FSB800, LGA775

Mit spørgsmål er så ...

nu når det er Socket 775 er den så ikke noget hurtigere end en alm socket 478 eller hvad er forskellen.. er der en a jer der kan forklare mig lidt omkring cpu'en og hvordan den er i forhold til socket 478 :)

Altså.. Socket 775 (Socket T) er en helt ny slags socket, der ingen pins har. Eller rettere sagt, CPU'en har ikke. De små pins du kender fra socket 478/939 osv. er ikke på CPU'en - de er røget ned på bundkortet, så de virker som en slags "kontaktflader". Det skulle ifølge Intel give lavere temperaturer.

Der findes efterhånden en del forskellige udgaver af Socket 775 - både CeleronD og de velkendte P4'ere..

5XX.. Bliver meget varm, så derfor smed Intel 5XXJ på gaden (sådan en som du har), de holder sig lidt køligere end 5XX. De og nye hurtigere hedder 6XX, de har 64bit understøttelse og 2MB cache, hvor 5XX/5XXJ "kun" har 1MB.

De helt nye 6XX med 64bit understøttelse og Desuden har de en slags "cool n' quiet" som vi kender det fra Athlon64 CPU'erne..

De nye socket 775 er generelt en del hurtigere end de gamle Northwood og Prescott CPU'er, både pga. cachen og deres opbygning.

Intel har også smidt en CeleronD på gaden i socket 775 format.
De hedder 3XX/3XXJ - de fleste er Prescott kerner, dog med 256kb cache.. De kan ofte voldclockes, da de ikke bliver særlig varme!

Du må spørge hvis der er mere du vil vide.. :D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

4

fredag, 9. september 2005, 15:34

ååååååååårh fedt...

Hehe er måløs lige nu.. TAK for svaret.. *LOL* tror du fik det hele med..

en flot og forstålig skrevet forklaring som din er sku noget man kan bruge.. :)

64 bit understøttelse må så komme senere engang... er rimelig spændt på at få gang i det socket 775 skulle gerne modtage computeren imorgen.. forøvrigt er nogen a jer på udkig efter billige computere så kig her http://t-data.nu/shop/ Fino Behandling service svartid osv... og så er de BILLIGE

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.