Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

onsdag, 7. september 2005, 15:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR
r symbian igen heller ikke rigtig nokias menusystem.

Symbian S60/90 (som Nokia bruger i deres telefoner) er lige netop Nokia's menusystem. Nokia har selv udviklet GUI'en dertil.
At selve styresystemet ikke er Nokia's eget, har du så ret i.

Topic:

Jeg synes ihvertfald 6680 er et godt bud på den god mobil, hvis du kan vænne dig til størrelsen. Til gengæld får du så en stor og lækker skærm. Den kan alt hvad 6230i og K750i kan, og lidt til. Godt nok har K750i 2mpix cam, men det er stadig et halvhjertet forsøg fra producenternes side på at integrere et ordentligt cam i en mobil, så det kan sådan set være ligemeget. Men kommer an på hvad du leder efter.
Oven i hatten får du Symbians fleksibilitet og mulighed for 3. parts software.

Det var egentlig også det jeg prøvede at udtrykke. Altså nu har jeg aldrig selv prøvet det efter, men jeg kunne forestille mig at menuerne nok adskiller sig på mange punkter fra S40, som er det mest kendte nokia-system, så vidt jeg lige er med. Dermed ikke sikkert man bare sådan kan sammenligne. Men du har ret i at det er det (næst)kraftigste og mest fleksible system til mobiler..
K750 vs W800 er ren smag. Jeg kan godt lige K750's lidt mere anonyme og stilede design. Men såan er det jo altid.. Derudover er de nu ret ens imo. Jeg gider ihvertfald ikke smide garantien væk for at få lavet den om til en W800 ;)

Om det er et halvhjertet forsøg på at få et kamera i ved jeg nu ikke. Det er brugbart. Det tager billeder som er fine for mig, som absolut ikke-fotonørd. dvs at jeg havde overvejet et digicam til en tusse, måske, men K750 fylder det behov fint. Samtidig med at den med den nye adapter jeg har købt gør det så fint som nogen mp3-afspiller. Og da Urban efterlyser godt kamera vil jeg tro han har et behov et eller andet sted der han mener en mobil kan dække.
Med det sagt ved jeg ikke lieg så meget om 6680, og har ikke lige set nogle billeder fra det, men har svært ved at forestille mig at de skulle være markant bedre end dem fra D500..

22

onsdag, 7. september 2005, 15:27

Citeret

Det var egentlig også det jeg prøvede at udtrykke. Altså nu har jeg aldrig selv prøvet det efter, men jeg kunne forestille mig at menuerne nok adskiller sig på mange punkter fra S40, som er det mest kendte nokia-system, så vidt jeg lige er med. Dermed ikke sikkert man bare sådan kan sammenligne. Men du har ret i at det er det (næst)kraftigste og mest fleksible system til mobiler..

Hvad er så det kraftigste og mest flexible OS til mobiler? Jeg håber virkelig ikke du mener MS mobile..

K750i er stadig et halvhjertet forsøg. Mit kamera (A75) ligger i 1500kr's klassen, og tager meget bedre billeder. Til den pris vil jeg hellere bruge pengene til et rigtigt kamera. Men K750i er i nærheden af at være et godt kompromis - men som en ægte kamera løsning falder den stadig igennem, selvom vi hurtigt kan blive enige om at K750i har det bedste mobilcam på markedet, pånær Sharp.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Carlsen" (07.09.2005, 15:30)

23

onsdag, 7. september 2005, 15:44

Citeret

Citeret

Hvad er så det kraftigste og mest flexible OS til mobiler? Jeg håber virkelig ikke du mener MS mobile..

K750i er stadig et halvhjertet forsøg. Mit kamera (A75) ligger i 1500kr's klassen, og tager meget bedre billeder. Til den pris vil jeg hellere bruge pengene til et rigtigt kamera. Men K750i er i nærheden af at være et godt kompromis - men som en ægte kamera løsning falder den stadig igennem, selvom vi hurtigt kan blive enige om at K750i har det bedste mobilcam på markedet, pånær Sharp.

Tjah det kommer jo an på behov som sagt. Altså Den dækker mit behov og hænger sammen med noget som dækker mit behov for mp3. Dermed har jeg sparet de kroner et kamera som kunne sammenlignes ville koste.. og skal så ikke udtale mig om hvor mange penge det ville være, men har helt klart set kameraer tage ringere billeder end K750. Et halvhjertet forsøg ville være at forsøge. Det kan godt være SE siger de har det, men helt ærligt så tror jeg nemt K750 lever op til det SE ville frem til, nemlig at have det bedste kamera i en mainstream-mobil. At deres kampagne så siger noget andet er noget gøjl, men jeg tror ikke man kan kalde det et halvhjertet forsøg. Men det er jo heller ikke svært at finde billeder taget med den så man selv kan vurdere om den kan dække ens behov ;)
Angående OS skal jeg ikke udtale mig. Men en af mine venner har haft ca alt. det han har været mest glad for har været hans SPV C500, så derfor jeg har sat næst i parantes. eftersom jeg selv var i tvivl.

24

onsdag, 7. september 2005, 15:48

Citeret

Citeret

Citeret

Tjah det kommer jo an på behov som sagt. Altså Den dækker mit behov og hænger sammen med noget som dækker mit behov for mp3. Dermed har jeg sparet de kroner et kamera som kunne sammenlignes ville koste.. og skal så ikke udtale mig om hvor mange penge det ville være, men har helt klart set kameraer tage ringere billeder end K750. Et halvhjertet forsøg ville være at forsøge. Det kan godt være SE siger de har det, men helt ærligt så tror jeg nemt K750 lever op til det SE ville frem til, nemlig at have det bedste kamera i en mainstream-mobil. At deres kampagne så siger noget andet er noget gøjl, men jeg tror ikke man kan kalde det et halvhjertet forsøg. Men det er jo heller ikke svært at finde billeder taget med den så man selv kan vurdere om den kan dække ens behov ;)
Angående OS skal jeg ikke udtale mig. Men en af mine venner har haft ca alt. det han har været mest glad for har været hans SPV C500, så derfor jeg har sat næst i parantes. eftersom jeg selv var i tvivl.

Hehe ok. Har selv været på SPV-vognen (efter en P800 med Symbian UIQ) og skal aldrig eje en mobil med MS Mobile igen. Røg tilbage på Symbian med en 6600 dengang. Idag ejer af en 6630. Lige så stærk i brug som den er grim - men sådan er det jo. Derfor mit svar :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.