Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 4. september 2005, 21:52

Jeg skal ha mig en ny mobilos, og ville lige høre om i kunne bidrage med ldt gode faq's og meninger.

Har haft kig på Nokia's nye N90, men kan se 2.. egentlig 3 grunde til at det ikke skal være den.
Den er dyr, den er ikke kommet ud endnu, og ved ikk rigtig hvor gode billeder den egentlig tar, når man tænker på prisen.

Og så har jeg set på Nokia's 6680.

Har en Samsung D500 at sammenligne med, så derfor skal den helst være noget bedre. Helst meget..

Er helt klart tilhænger af Nokia, pga. så mange ting, som sikkert kan diskuteres i rigtig lang tid.

Har intet imod en lidt stor mobil, hvis bare teknikken svare til at være det bedre.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

2

søndag, 4. september 2005, 22:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af urbananen
Jeg skal ha mig en ny mobilos, og ville lige høre om i kunne bidrage med ldt gode faq's og meninger.

Har haft kig på Nokia's nye N90, men kan se 2.. egentlig 3 grunde til at det ikke skal være den.
Den er dyr, den er ikke kommet ud endnu, og ved ikk rigtig hvor gode billeder den egentlig tar, når man tænker på prisen.

Har en Samsung D500 at sammenligne med, så derfor skal den helst være noget bedre. Helst meget..

Er helt klart tilhænger af Nokia, pga. så mange ting, som sikkert kan diskuteres i rigtig lang tid.

Har intet imod en lidt stor mobil, hvis bare teknikken svare til at være det bedre.

N90 har ingen vibrator.

3

søndag, 4. september 2005, 22:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af SlackeR

Citeret

N90 har ingen vibrator.

Generer mig heldigvis ikk, eftersom jeg ærlig talt slår den fra... Så det går nok, selvom det virker lidt dumt at de har sparet den del væk

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

4

søndag, 4. september 2005, 22:26

Citeret

Citeret

Citeret

N90 har ingen vibrator.

Generer mig heldigvis ikk, eftersom jeg ærlig talt slår den fra... Så det går nok, selvom det virker lidt dumt at de har sparet den del væk

Okay. Man ved aldrig. kan sige så meget at det er nok til at jeg ikke ville købe den for en krone :))
Den der Sharp 903-noget er fed nok. Den har klap, det kan jeg heller ikke lide. Men ellers roterbar skærm og 3.2mpixel kamera med 2x optisk zoom..

5

mandag, 5. september 2005, 10:12

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

N90 har ingen vibrator.

Okay. Man ved aldrig. kan sige så meget at det er nok til at jeg ikke ville købe den for en krone :))
Den der Sharp 903-noget er fed nok. Den har klap, det kan jeg heller ikke lide. Men ellers roterbar skærm og 3.2mpixel kamera med 2x optisk zoom..

Ja, har godt hørt en masse om den, men kender ikke til Sharp og mobiler..
For det første er det jo ikke kun et godt kamera jeg går efter, men også en rigtig god bruger-flade.
Synes nu engang at Nokia laver de beste menuer.
De er overskuelige, og at sms'e er meget lettere og huirtigere på dem. Og eftersom meget af min tid går med det, er det en ret vigtig detalje

6

mandag, 5. september 2005, 12:11

Har lige købt en Qtek 8020, og den er virkelig fed ;)

7

mandag, 5. september 2005, 12:49

hva med en nokia 6230i ?

-Fed telefon
-Lækkert design
-Okay billeder
-Super at skrive på

8

mandag, 5. september 2005, 13:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dyzio
hva med en nokia 6230i ?

-Fed telefon
-Lækkert design
-Okay billeder
-Super at skrive på

Med en 100% fucked up ordbog og et kamera hvor hvidbalancen er helt ved siden af i langt de fleste tilfælde.
6230i uden funktionalitet og N90 uden vibrator. kanon arbejde, Nokia.
derudover har de nok nogle lækre symbian-modeller, men det ved jeg ikke noget om. Under symbian har nokia ikke noget tiltalende imo.

9

mandag, 5. september 2005, 15:26

ordbogen på en nokia 6230i kan jeg forsvare.. men kan på en måde give dig ret med kameraet.. men stadigvæk en mega fed telefon! også følger der et 32 mb kort med...

10

mandag, 5. september 2005, 15:32

SONY ERICSSON K750I :P den styrer. nice kamera, gode taster og lækkert design, nu du siger der følger et 32mb kort med til 6230i, der følger et 64 mb med til k750i. har selv for nyligt investeret i et 1gb sandisk, det gik helt uden problemer at få telefonen til at samabejde med det. så jeg ville helt klart vælge k750i. :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "EsbenMr" (05.09.2005, 15:33)

11

mandag, 5. september 2005, 16:01

tjah du har meget ret, det kan jeg ikke sige noget imod :) jeg ville også have haft en k750i, men synes bare den knapper er lidt ubehagelige... :( og ja den tager pisse gode billeder, men på en måde er den lidt langsom når den skal tage billeder osv....Måske next time tager jeg en S/E, men jeg klager ikke over en nokia...var bl.a. meget glad for min 7610 tidligere..

12

mandag, 5. september 2005, 16:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dyzio
tjah du har meget ret, det kan jeg ikke sige noget imod :) jeg ville også have haft en k750i, men synes bare den knapper er lidt ubehagelige... :( og ja den tager pisse gode billeder, men på en måde er den lidt langsom når den skal tage billeder osv....Måske next time tager jeg en S/E, men jeg klager ikke over en nokia...var bl.a. meget glad for min 7610 tidligere..

jeg har også K750. Den er jeg også glad for. Så hvis det er noget så prøv en af et sted.
Jeg har ikke selv så meget erfaring med ordbogen på 6230i, men har hørt mange steder at den skulle være ret trist. Helt almindelige ord som ligger nummer fire, fem, seks og syv i ordbogen. med lorteord før.
Det ville jeg ikke kunne finde mig i. Og Urban skriver selv der skal sms'es meget så jeg tror ikke det vil være holdbart.

Ville nok se på noget Symbian. Så lige en vens 3230 i dag. den virkede lækker nok og han var glad for den. men jeg ved ikke andet om den umiddelbart. Men så er symbian igen heller ikke rigtig nokias menusystem. Så det skal du også lige prøve af, vil jeg gætte på.

13

mandag, 5. september 2005, 16:55

ja det er rigtig det du siger med nokiaens ordbog, men man skal bare leve med det :) hehe ligesom S/E k750i og knapperne osv. osv....

Ja man skal teste meget før man køber en mobil, så man i den sidste ende ikke bliver skuffet over sit køb...

14

mandag, 5. september 2005, 17:42

Jahh okay. Jeg ville ikke kunne. Men det kan også være jeg er blevet for godt vant fra k750, hvor ordbogen tilpasser sig efterhånden. Det er en rigtig lækker feature synes jeg. Desuden er jeg rigtig glad for knapperne, ud over joysticket, som er ret støvfølsomt.
Angående ordbogen er her et eksempel fra mobildebat på hvad der er galt:

Fx kommer der 3-4 andre forslag før "har" samt jeg har fundet endda nogle ord den ikke kan..

15

mandag, 5. september 2005, 18:37

jeg har lige købt Samsung SGH-E700,det er en lækker tlf der kan det jeg skal bruge den til.

SGH-E730 kan så en del mere,hvis man altså har brug for den slags ;)

Intel Q6600@3600
Asus P5K
4 GB Corsair XMS2 PC-6400
XFX HD5850
Samsung T220
Corsair HX 620W

16

mandag, 5. september 2005, 20:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Psykozen
jeg har lige købt Samsung SGH-E700,det er en lækker tlf der kan det jeg skal bruge den til.

SGH-E730 kan så en del mere,hvis man altså har brug for den slags ;)

D500 er også ok. Ud over at den ikke kan udvides med hukommelse. Mener det er 96 mb den har.
Telmore har vist lige fået den som tilskudsmobil til en 15-1600 kroner. Så skal man så bruge 200 om måneden i 6 måneder. men fri sms er jo allerede halvdelen af det..

17

tirsdag, 6. september 2005, 20:49

Det er jo så en Samsung D500 jeg har, og en Samsung E-730 tar ikke bedre billeder.
En K-750i tar fine billeder, men IMO er det en grim mobil i mine øjne, og den har desværre ikke de krav til menu og lign. som jeg stiller. Men ja, gode billeder tar den, men eftersom en N90 tar ligeså gode billeder, og der er mange gange bedre skærm på, + at den har en rigtig god menu, vil jeg vælge den frem for K-750i

EDIT:
Og har lige kigget lidt på Qtech 8020, og.. 65.000 farver på displayet.. Ej vel.. Det må kunne gøres bedre til den pris. Og kameraet opfylder desværre ikke kravene jeg kunne tænke meg.. Ellers meget sejt med ægte MS..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "urbananen" (06.09.2005, 20:58)

18

tirsdag, 6. september 2005, 21:53

Citeret

Det er jo så en Samsung D500 jeg har, og en Samsung E-730 tar ikke bedre billeder.
En K-750i tar fine billeder, men IMO er det en grim mobil i mine øjne, og den har desværre ikke de krav til menu og lign. som jeg stiller. Men ja, gode billeder tar den, men eftersom en N90 tar ligeså gode billeder, og der er mange gange bedre skærm på, + at den har en rigtig god menu, vil jeg vælge den frem for K-750i

EDIT:
Og har lige kigget lidt på Qtech 8020, og.. 65.000 farver på displayet.. Ej vel.. Det må kunne gøres bedre til den pris. Og kameraet opfylder desværre ikke kravene jeg kunne tænke meg.. Ellers meget sejt med ægte MS..

Okay jeg går ud fra at du har haft den i hånden så og prøvet det af med menuerne. For selv synes jeg de er kanone, men det er en smagssag vel.
I de sammenligniner jeg har set når N90 ikke op på k750. Den eneste jeg ahr set der i mine øjne tager lige så gode billeder eller bedre er den Sharp. Og de siger menuerne er lækre nok osv.
Desuden synes jeg N90 er grim :))

19

onsdag, 7. september 2005, 03:51

Citeret

r symbian igen heller ikke rigtig nokias menusystem.

Symbian S60/90 (som Nokia bruger i deres telefoner) er lige netop Nokia's menusystem. Nokia har selv udviklet GUI'en dertil.
At selve styresystemet ikke er Nokia's eget, har du så ret i.

Topic:

Jeg synes ihvertfald 6680 er et godt bud på den god mobil, hvis du kan vænne dig til størrelsen. Til gengæld får du så en stor og lækker skærm. Den kan alt hvad 6230i og K750i kan, og lidt til. Godt nok har K750i 2mpix cam, men det er stadig et halvhjertet forsøg fra producenternes side på at integrere et ordentligt cam i en mobil, så det kan sådan set være ligemeget. Men kommer an på hvad du leder efter.
Oven i hatten får du Symbians fleksibilitet og mulighed for 3. parts software.

20

onsdag, 7. september 2005, 13:02

Jeg ville nok kigge på W800i fra SE imod at kigge på K750i .. Godt nok 2 ret ens mobiler med den forskel at W800i er langt flottere og samtidig er mere egnet som mp3-afspiller samtidig :D

Personligt ville jeg jo nok vælge E730, men den kan jo ikke mere end D500. Gætter på de praktisk talt er ens software-mæssigt og kun har design til forskel ...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.