Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 20. august 2005, 20:22

Goddag.

Om en lille måneds tid skal jeg ud og forhandle mig til en ny computer. Her kommer mit spørgsmål. Egner den skærm sig til gaming?

Samsung 19" TFT 913N 8ms

2

lørdag, 20. august 2005, 20:32

Tillader mig lige at komme med lidt specs på den:

Produktbeskrivelse Samsung SyncMaster 913N - flad skærm - TFT - 19"
Enhedstype Flad skærm / TFT aktiv matriks
Farve Sølv
Dimensioner (B x D x H) 41.7 cm x 21.6 cm x 42.5 cm
Vægt 6 kg
Diagonal størrelse 19"
Dot pitch / pixel pitch 0.294 mm
Maks. opløsning 1280 x 1024 / 75 Hz
Farveunderstøttelse Up to 16.2 million colors
Interface VGA (HD-15)
Overensstemmelsesstandarder TCO '03, TUV GS, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2, NUTEK
Effekt AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Strømforbrug ved drift 38 Watt

Selv synes jeg at 1280 x 1024 er for lidt i den skærmstørrelse, men det kan være det bare er mig..
Ellers ville jeg gå et nummer op til en 21".

3

lørdag, 20. august 2005, 22:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bubbi
Tillader mig lige at komme med lidt specs på den:

Produktbeskrivelse Samsung SyncMaster 913N - flad skærm - TFT - 19"
Enhedstype Flad skærm / TFT aktiv matriks
Farve Sølv
Dimensioner (B x D x H) 41.7 cm x 21.6 cm x 42.5 cm
Vægt 6 kg
Diagonal størrelse 19"
Dot pitch / pixel pitch 0.294 mm
Maks. opløsning 1280 x 1024 / 75 Hz
Farveunderstøttelse Up to 16.2 million colors
Interface VGA (HD-15)
Overensstemmelsesstandarder TCO '03, TUV GS, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2, NUTEK
Effekt AC 110/230 V ( 50/60 Hz )
Strømforbrug ved drift 38 Watt

Nå ja, glemte specs :crazyeyes: - men takker

4

lørdag, 20. august 2005, 22:10

Okay så.. En god TFT skærm til 3000-4000kr. så, der går højere op end 1280x1024 - nogen bud?

5

lørdag, 20. august 2005, 22:14

Sidder og bruger den nu. Den er rigtig lækker og der er absolut ingen problemer i spil :). Den kører som en drøm. Jeg kan sagtens leve med 1280x1024, men en højere opløsning vil altid være lækkert. Men så bliver skærmen også betydeligt dyrere!

6

lørdag, 20. august 2005, 22:34

Du skal op i 20" for at få 1600x1200.

De gode 20" (med 16 ms S-IPS panel) koster fra 5.200,- + fragt.

7

lørdag, 20. august 2005, 23:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af simonwh
Sidder og bruger den nu. Den er rigtig lækker og der er absolut ingen problemer i spil :). Den kører som en drøm. Jeg kan sagtens leve med 1280x1024, men en højere opløsning vil altid være lækkert. Men så bliver skærmen også betydeligt dyrere!

sidder med storebroderen altså med DVI og VGA i en skærm... bruger samtidig KVM switch og efter jeg har sammenlignet kvalliteten på DVI vs. VGA kan jeg ikke se den store forskel helt præcis kun et sted i bf2 og det var ved en sløringssekvens... ellers ikke... Synes skærmen er virkelig lægger at spille på :)

farverne skal du nok indstille før det ser godt ud, men sådan er det ved mange TN paneller... synes selv det var pengene værd :)

men husk på at for få hundrede kroner oveni kan du få VGA, DVI og Pivot funktion :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

8

søndag, 21. august 2005, 12:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
sidder med storebroderen altså med DVI og VGA i en skærm... bruger samtidig KVM switch og efter jeg har sammenlignet kvalliteten på DVI vs. VGA kan jeg ikke se den store forskel helt præcis kun et sted i bf2 og det var ved en sløringssekvens... ellers ikke... Synes skærmen er virkelig lægger at spille på :)

farverne skal du nok indstille før det ser godt ud, men sådan er det ved mange TN paneller... synes selv det var pengene værd :)

men husk på at for få hundrede kroner oveni kan du få VGA, DVI og Pivot funktion :D

Et lille spørgsmål, til dit ellers gode svar: Hvad er VGA, DVI og Pivot? :)

9

søndag, 21. august 2005, 12:29

Vga er analog tilslutning fra din computer til skærm... minusset ved analog er at signalet bliver konventeret... dvs. internt i pc'en er det digitalt.. derefter bliver det konventeret til Analog, og dernæst digitalt igen inde i skærmen... fordelen ved DVI er at det er digitalt hele vejen...

Pivot er en super fed funktion, som især på hjemmesider, og i dokumenter er det fedeste :) denne funktion er simpelthen at du drejer din skærm 90 grader så den bliver højere end den er lang...

dette er pivot: http://images.anandtech.com/reviews/moni…001fp/pivot.jpg

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

10

søndag, 21. august 2005, 17:49

Den Pivot feature ser sku ret fed ud. Har jeg ikke set før. Er det på mange skærme eller bare på det mærke?

/ OS: Win7 x64 \
/ GFX: PNY GTX570 \
/ PSU: Corsair TX750w \
/ RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
/ CPU: Intel I7-920 Box-køler \
/ HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
/ Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
/ Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

11

søndag, 21. august 2005, 18:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af |Mojo|Jojo|
Den Pivot feature ser sku ret fed ud. Har jeg ikke set før. Er det på mange skærme eller bare på det mærke?

Når man kommer op i en hvis kvalitet (= prisleje) så har de fleste.

Seneste tests og artikler

0

Asus VG248Q 24 tommers 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere

0

Arctic Accelero Xtreme IV VGA Cooler

Det er efterhånden ved at være
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Første trailer til Fifty Shades of Grey

Den første trailer til Fifty S
Læs Mere

0

WD skruer op for kapaciteten med ny 6TB harddisk

Western Digital udvider deres
Læs Mere

14

Vind gavekort til 2 biografbilletter og 2 gufbilletter

Vågn nu op og deltag i konkurr
Læs Mere

0

Første trailer og poster til Nightcrawler

Der er kommet første trailer o
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.