Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 18. august 2005, 12:37

Vi har endnu en gang mulighed for at lave et interview med ATi, og denne gang er det med en af deres øverste ASIC ingeniører indenfor bundkort området.

For at gøre interviewet så relevant og optimalt for jer læsere, synes jeg at det er indlysende at tage jer med i processen, og giver jer hermed muligheden for at stille ATi spørgsmål, indenfor: bundkort produktion, layout, chipsæt, samarbejdspartnere osv.

Vi tager selvfølgelig rettigheden til at vælge dem ud som vi mener har den største værdi.

Jeres spørgsmål skal være kortfattet og konkret. Tåbelige indlæg tolereres ikke. Indlæg som IKKE er relle forslag til spørgsmål vil blive slettet.

Jeg tillader mig at placere tråden under hardware denne ene gang, da dens emne har størtst relevans her.

2

torsdag, 18. august 2005, 13:48

Hvordan vil ATI's chipsæt till Nvidia's Sli se ud?

og vil de overhovedet lave dem?

3

torsdag, 18. august 2005, 14:15

Will ATI be putting more wight on motherboards in the future?

Also do you have any plans on changing the southbridge to a stronger chip in the future?

4

torsdag, 18. august 2005, 14:52

Why have you chosen to make your mainstream gamer-card with only 12 pixelpipelines, and when will they be available in the shops ?

When can we expect a high-end graphiccard based on the r520 chip ?

What are you planning the new generation of graphics cards, to be named ?

When will the first motherboards with support for crossfire hit the streets?

Will motherboards with support for nVidias SLi and 2*PCI-e 16x/8x lanes/ports work with SLi, or does CF require a motherboard with ATi-chipset ?

Håber I stiller nogle af dem.. :rules: ;)

Overclocking er sundt ?

5

torsdag, 18. august 2005, 15:43

har ATI planer om at konkurere med DFI
om hvem der kan lave det beste overclokker bundkort ?

Asus Maximus IV Extreme: 2600k @ 4.9
2x Zotac GTX580
2x4gb ripjaws 2133mhz
Corsair HX1000
2x EK-FC580
Laing DDC 18w - EK Surprime
OCOOL Monsta 360
2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200

CM Stacker sp1

6

torsdag, 18. august 2005, 16:18

bliver r520 en ren paper et eller andet :)

vil R520 kunne køre ati´s sli på nuværende
asus p5wd2 kort altså med 955 chipset.

hv­orfor har det taget så lang tid at komme med det r520

7

torsdag, 18. august 2005, 18:40

Interessant, gad vide om ikke man kunne komme på et spørgsmål eller 2? Kan se at nogen af dem læner sig lidt henad nogen af de andre, dog med lidt nuance forskelle. Så kan I jo også se hvormange af os der er interesseret i hvad :D

* Hvor langt er ATI fremme med produktionen af hhv. Intel og AMD crossfire chipsets? Hvad med driverudvikling, hvor langt fremme er I her? Hvilke overclocking og tweak features kan vi forvente på bundkortene? Er der 3 eller 4 faset strøm-del til Intel versionen?

* Kommer de CF bundkort med 2* (ægte) 16x pci-e porte, og/eller hvormange pci-e lanes er der på bunkortene? Hvis ikke 2x 16 til CF, hvorfor så ikke? Er det pga. pris, manglende mer-ydelse eller fordi I bare har travlt med at få nogle crossfire bundkort på markedet? ;)

* I hvilket omfang samarbejder I med Intel og AMD om crossfire understøttlese på andre platforme end jeres egen?

* Hvornår kan vi forvente at se CF duelige bundkort i handelen i DK, og er der nogen prioritet i at lancere f.eks. AMD chipsets før Intel chipsets eller kommer begge dele samtidigt? Forventer I at launche CF platformen før R520 eller samtidigt med?

E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL
Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty
3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572
3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

8

torsdag, 18. august 2005, 18:41

When can we expect to see CrossFire in Denmark?

Can one change the clock on one card in CrossFire without effecting the otherone?? - And thereby reach highest speed on both card acheiving highest performance.

How many mm is there between the two 16x PCI-E slots on the CrossFire test board?? (Vil ind på hva køling der er mulighed for med det spørgsmål).

How high vdimm and vcore can we expect?

- 12k

--- SILENT STORM ---
x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
3Dmark: 01SE 03 05 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
(w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
Lotus = Lots of troubles usually serious

9

fredag, 19. august 2005, 09:26

Hvorfor bliver der ikke lavet nogle Catalyst driver til Radeon 9xxx mobile. Både med den "nye" Catalyst Control Center eller med den gamle Control Panel, Så man selv kan vælge, da ccc tager en del system resurser..

Jeg har fundet nogle mobility driver inde på http://www.Station-Drivers.com version 5.7 som køre MEGET bedre end version 4.10, som jeg kan hente inde hos HP.
Station-Drivers patcher hele tiden de nyeste driver, fra ATI, så de også kan bruges ti:
Mobility FireGL(T2/T2e, V3xxx, V5xxx)
Mobility Radeon (9xxx, X300, X600/X600SE, X700, X800/X800TX)

Hvorfor laver ATI ikke selv disse driver? :idea:

10

fredag, 19. august 2005, 10:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af per2206
Hvorfor bliver der ikke lavet nogle Catalyst driver til Radeon 9xxx mobile. Både med den "nye" Catalyst Control Center eller med den gamle Control Panel, Så man selv kan vælge, da ccc tager en del system resurser..

Jeg har fundet nogle mobility driver inde på http://www.Station-Drivers.com version 5.7 som køre MEGET bedre end version 4.10, som jeg kan hente inde hos HP.
Station-Drivers patcher hele tiden de nyeste driver, fra ATI, så de også kan bruges ti:
Mobility FireGL(T2/T2e, V3xxx, V5xxx)
Mobility Radeon (9xxx, X300, X600/X600SE, X700, X800/X800TX)

Hvorfor laver ATI ikke selv disse driver? :idea:

Ati's drivere er universal.. Så 5.8 burde virke til mobile GPU's ;) Det gjorde det til min gamle bærbar og også til en af mine kammi's som har et mobile 9600... Og du bestemmer selv om det er med CCC eller bare standard control panel ;)

Edit: Iøvrigt er ham her manden i deres motherboard afdeling.. Så man burde ikke begynde at stille ham GPU og driver spørgsmål?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "købkøb" (19.08.2005, 10:44)

11

fredag, 19. august 2005, 19:25

Inden nogen går i selvsving, vil jeg gerne understrege at dette interview er omhandlende bundkort og hvad der hører til der..... altså IKKE grafikkort.

12

mandag, 22. august 2005, 21:04

Hvilke processorere fra Intel vil blive kompatible på jeres kommende CrossFire bundkort? Og hvilke andre features vil der være på den chip?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Racosta" (23.08.2005, 20:59)

13

tirsdag, 23. august 2005, 20:04

Will there be any Built By ATI motherboards?
And if so, will they be like the reference-boards or like the Sapphire PURE series?

14

tirsdag, 23. august 2005, 22:09

Er der flere som ønsker at tilføje, så skal det gøres ASAP....

15

torsdag, 25. august 2005, 14:26

1. Hvad vil ATi tilbyde af nyt teknologi, som Nvidia ikke tilbyder?

2. Hvordan har I tænkt jer at videreudvikle på jeres GPU'er? De bliver jo varmere og varmere, og på samme tid bruger de også mere strøm.

3. Støtter ATi, Intels planer om at få BTX standarden ind i stedet for ATX?

4. I har sagt ved IDF at jeres CrossFire allerede kan bruges på bundkort som allerede er i handlen. Vil CrossFire teknologien yde optimalt på 955X-Platformen, som på jeres eget?

5. Har I nogle planer om at ændre jeres markedsføring på? Hvad vil I satste på i fremtiden?

6. Hvad med den normale forbruger? De vil have ydelse for mindst mulige penge.

7. I sender hver måned en ny driver ud. Hvorfor udvikler I jeres driver interface på .NET? Af personlige erfaringer syntes jeg at Nvidia's interface er nemmere at finde rundt i!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sizanx" (25.08.2005, 19:03)

16

torsdag, 25. august 2005, 18:16

Vil ATI sætte mere energi på at lave linux drivere i fremtiden så de kan understøtte smp kernel eller vil de stadig kun bruge non gpl kernel driver?. ATI kort virker ikke i linus med Multiprocessor kernels hvilket er en skam da jeg er blevet nødsaget til at gå over til nvidia for at have Multiprocessor kernel i linux..vil meget gerne køre ati men grundet jeg køre linux kan jeg ikke bruge det :(.. på forhånd tak

P4 630 3Ghz
Barebone: Shuttle SD31P
Ram: 1024mb DDR2 4200 Kingston
Cooler: Shuttle Standard ;)
HD: 74.4 Raptor + 200GB Western Digi
GfX: Gainward 7800 GTX Golden sample

17

torsdag, 25. august 2005, 19:13

Kan jeg stadig nå at få lidt spørgsmål med?

Her er mine...:

- Hvad bliver afstanden mellem de to PCI-x8/16 slots ( igen med henblik på køling )?

- Vil der komme noget til socket 754?

- Hvad vil der være af indstilling/tweaking muligheder?

- hvornår kan vi forvente det i DK?

- Vil Crossfire komme i en AGP udgave? Evt. en udgave men både PCI-x og AGP?

- Hvormange Ram slot kan vi forvente på et standard kort?

Det var vist alt jeg lige kan finde på...

18

fredag, 26. august 2005, 00:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lasse
Inden nogen går i selvsving, vil jeg gerne understrege at dette interview er omhandlende bundkort og hvad der hører til der..... altså IKKE grafikkort.

Yeah, men...

CrossFire er jo direkte i forbindelse med bundkortet... Anyways... Derfor kan du jo meget vel spørge om som tidligere nævnt om det bliver 2x 16x porte... og om man kan indstille hastighederne forskelligt i en bibemærkning...

Ellers, afstand mellem PCI-E portene... - Og voltage muligheder på kortene... :|

Mvh. 12k

--- SILENT STORM ---
x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
3Dmark: 01SE 03 05 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
(w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
Lotus = Lots of troubles usually serious

19

fredag, 26. august 2005, 07:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af kio_liex
Kan jeg stadig nå at få lidt spørgsmål med?

Her er mine...:

- Hvad bliver afstanden mellem de to PCI-x8/16 slots ( igen med henblik på køling )?

- Vil der komme noget til socket 754?

- Hvad vil der være af indstilling/tweaking muligheder?

- hvornår kan vi forvente det i DK?

- Vil Crossfire komme i en AGP udgave? Evt. en udgave men både PCI-x og AGP?

- Hvormange Ram slot kan vi forvente på et standard kort?

Det var vist alt jeg lige kan finde på...

spørgsmål et :) det er producenten af kortet der designer dette :)

spørgsmål 2 :) du skal nok se der bliver brugt de standard 4 og ved micro holder man sig stadig til 2 :)

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

20

fredag, 26. august 2005, 08:35

Alle spørgs,ål om boarddesign er desuden ude af ATi's hænder for alle kort, med mindre der, som jeg spørger om, kommer Built By ATi kort, da de bare laver chipsettet. Lidt som at spørge nVidia om hvor mange volt det næste DFI vil kunne give ;)

Seneste tests og artikler

0

Asus VG248Q 24 tommers 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere

0

Arctic Accelero Xtreme IV VGA Cooler

Det er efterhånden ved at være
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AOC u3477Pqu skærm på 34 tommer

AOC er klar med en skærm, der
Læs Mere

0

Første trailer til Fifty Shades of Grey

Den første trailer til Fifty S
Læs Mere

0

WD skruer op for kapaciteten med ny 6TB harddisk

Western Digital udvider deres
Læs Mere

15

Vind gavekort til 2 biografbilletter og 2 gufbilletter

Vågn nu op og deltag i konkurr
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.