Hej Tweak,
Så kom jeg ud af gemmeren og fik lavet en bruger
I går kommer jeg hjem og opdager at min monitor bare har sort skærm når den går ud af standby. Umiddelbart tror jeg at det er mit nye grafik kort der måske er slået over på tv - men da jeg opdager at selvom jeg sætter monitoren til min laptop og forsøger at aktivere den derfra, så sker der intet. Dvs. der sker lidt, for den opdager at den er sluttet til og går ud af standby, men der er intet billede og man kan heller ikke aktivere menu'en på skærmen. Min monitor er en Sony HMD-A420, men det er vel irellevant.
Efter at man slutter skærmen fra opdager den ikke at der mangler signal - noget tyder på at den er helt gal, den er nu også gammel men hvis nogle har et par triks, må i gerne sige til. (jeg har taget strømmen fra i over 12 timer uden at det hjalp).
Nu har jeg det meste af dagen undersøgt TFT skærme og er blevet noget klogere og rigtig meget mere forvirret. Derfor håber jeg at få lidt hjælp her, jeg har hørt en sige at jeg skal gå efter en TFT skærm der kan tage 1600x1200 pxl i opløsning og har en responstid på under 20 ms. Tomshardware siger så at der er massiv svindel med de responstider så det kan man ikke gå efter.
Skærmen bør have en DVI indgang, jeg har et Radeon x800 pro og ønsker at udnytte de features den har.
Jeg spiller en hel del spil og det er derfor nødvenigt at man kan spille uden gener på den skærm - Film er ligemeget da det køres over tv.
Mht. budget, så er billigt bedst - jeg har lige punget 2200 ud for nyt gfx kort, så det er vist skæbnen der griner mig i ansigtet ved at lade min monitor dø lige nu ><
Men jeg vil sige maks 4500 Kr, gerne billigere - nogle råd?