Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 17. juni 2005, 14:50

Hej fellow-tweakere :P

Jeg skrev for en uges tid siden en tråd ang. CounterStrike-Sourse server med lav ping.

For at lave en server skulle jeg aktivere NAT i routeren og styre den til den LAN ip server computeren anvender. Dette virkede men havde store problemer med high-ping.

Nu har jeg så fundet problemet: Når jeg sætter NAT til en af de 3 IPér jeg har på mit LAN, bliver den pågældende computer som NAT "låser op" utrolig langsom. Den går fra 217kb/s downstream til 68kb/s og noget lign i upstream. Dette må være grunden til den lave ping i CSS.

Da firmware-update ikke er muligt har jeg valgt at anskaffe mig en ny router. Dog er der et problem:

Routeren skal stå hjemme hos de gamle (Bor her i sommerferien) og de anvender TDC´s 2048/512. Da det skal være muligt at anvende TDC´s support (Krav fra mine forældre - da jeg ikke altid er at kontakte - bor normalt ikke hjemme). TDC giver ikke support på varer som ikke er købt på deres website, hvilket begrænser mit valg betydeligt!

Den bedste de har på deres side er en "Netgear Trådløs Router 54 mbit" som har indb. 4 LAN porte. (De 4 porte er vel Switch - ikke HUB vel?)

Derfor er mit spørgsmål om denne router er ok - der må være mange der bruger den, eftersom TDC anvender den. Ang. rækkevidde af trådløst net, kommer der en extra accespoint på LAN, da jeg har én extra til at ligge og vil være sikker på at den kan nå hele huset rundt...

Her er de specs TDC har på deres website ang. netop denne router:

Netgear's kabel/DSL 54 Mbps trådløs Router giver dig mulighed for at opleve ekstremt hurtigt netværk uden kabler med hastighed op til 54 Mbps - som er 5 gange hurtigere end det populære 802.11b trådløse netværk. Den højere hastighed gør det legende let at surfe på internettet, hente store filer ned, videokonference, streaming af høj kvalitets digitale film, MP3, fotos og spille online spil.
Denne trådløse router virker også med 802.11b produkter så du kan bruge dit allerede eksisterende trådløse netværk med de nye 802.11g produkter. Automatisk vælger router den hurtigste forbindelse på dit 10/100 Mbps lokalt netværk eller WAN netværk. True Firewall (SPI) avanceret sikkerhed giver maksimal beskyttelse mod professionelle hackere.

Understøtter VPN pass-through (IPSec, L2TP)

Finder og konfigurerer automatisk din ISP adresse, (DMZ), MAC adresse , URL content filtering, logs og e-mail alarm ved internet aktivitet
Kryptering: 40-bit (også kaldt 64-bit), 128-bit, and 152-bit
WEP kryptering
LAN indgang: 4 ports 10/100 Mbps (auto-sensing) Ethernet, RJ-45
Mål: 28 x 175 x 188 mm
Rækkevidde: Indendørs: Op til 25 meter. Udendørs: Op til 100 meter. Husk at de lokale omgivelser har indvirkning på rækkevidden af det trådløse udstyr, vi kan derfor ikke sige præcist hvor langt det rækker. (Signalet svinder, afhængig af hvor langt væk man er for routeren, og 100 meter udenfor, kræver absolut optimale forhold)
Systemkrav: Bredbånds (kabel, DSL) Internet service og modem med internet forbindelse 2.4 GHz trådløs adapter til internet eller netkort og kabler til hver computer. Windows® 95, 98, Me, NT, 2000, XP, Mac® OS, NetWare®, UNIX®, eller Linux® Internet Explorer 5.0 eller Netscape® 6.0 eller nyere Windows 98, Me, 2000, eller XP for Freedom® pc software

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

2

fredag, 17. juni 2005, 22:12

Kan det passe at der slet ikke er nogen der ved noget? Det er da ellers en meget kendt router...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

3

fredag, 17. juni 2005, 22:14

Det er en fin router, har hørt meget godt om den... andet har jeg ikke at sii... :))

Seneste tests og artikler

0

Asus VG248Q 24 tommers 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere

0

Arctic Accelero Xtreme IV VGA Cooler

Det er efterhånden ved at være
Læs Mere
Seneste nyheder

0

AOC u3477Pqu skærm på 34 tommer

AOC er klar med en skærm, der
Læs Mere

0

Første trailer til Fifty Shades of Grey

Den første trailer til Fifty S
Læs Mere

0

WD skruer op for kapaciteten med ny 6TB harddisk

Western Digital udvider deres
Læs Mere

14

Vind gavekort til 2 biografbilletter og 2 gufbilletter

Vågn nu op og deltag i konkurr
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.