Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 8. juni 2003, 17:51

Hej. Jeg skal til at skifte min nuværende pc ud... men har lidt problemer med at vælge.
Har på nuværende tidspunkt en 20 Gb Western Digital og en 120 Gb Seagate. Begge mærker har jeg været tilfreds med, men de ligger begge i den øverste del af prisskalaen.. derfor har jeg kigget lidt på de nye Maxter harddiske.. Diamondmax 9 fluid 80 Gb.
Jeg vil kun have 80 Gb i min maskine... så komentarer dertil behøves ikke. ved godt at 120 Gb er billigere pr Mb.
Har eller hørt at Maxter skulle være noget L... men at de skulle være kommet efter det med de nye Diamondmax 9???

Dernæst ved jeg ikke hvilket bundkort jeg skal vælge. Har før fået anbefalet Epox herinde, men fik også at vide at den ikke fungerede voldsomt godt med Amd cpu'ere. Og da jeg har valgt mig en 2400+ AMD cpu, så var min tanke at jeg ville benytte et Asus bundkort, ligesom jeg har på nuværende tidspunkt.

Kan nogen hjælpe mig.

2

søndag, 8. juni 2003, 17:52

Maxtor er helt udemærkede og det er Epox også. Begge dele ligger i top...

3

søndag, 8. juni 2003, 17:55

Citeret

Originally posted by Buddha
Har før fået anbefalet Epox herinde, men fik også at vide at den ikke fungerede voldsomt godt med Amd cpu'ere.

Tror Epox bundkort er en af de bedste til AMD cpu'er, så jeg ka kun på min og masse andre herindes vegne anbefale et Epox 8RDA+ :)

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

4

søndag, 8. juni 2003, 17:55

Citeret

Originally posted by OriGiN
Tror Epox bundkort er en af de bedste til AMD cpu'er, så jeg ka kun på min og masse andre herindes vegne anbefale et Epox 8RDA+ :)

Nemlig.... :D ...... Epox 8RDA+ og efterfølgeren 8RDA3+ er i top. :D

5

søndag, 8. juni 2003, 17:58

Citeret

Amen bro .. glæder mig til jeg får mit engang .. bare lang tid til endnu :( Men har hørt lydkortet skulle ik være så godt på 8RDA3+...

Det med lyden passer nu ikke helt. Den er helt udemærket. Dog ikke på højde med 8RDA+, men det gør slet ikke noget syntes jeg.

6

søndag, 8. juni 2003, 17:58

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Nemlig.... :D ...... Epox 8RDA+ og efterfølgeren 8RDA3+ er i top. :D

Amen bro .. glæder mig til jeg får mit engang .. bare lang tid til endnu :( Men har hørt lydkortet skulle ik være så godt på 8RDA3+...

7

søndag, 8. juni 2003, 18:03

Citeret

Citeret

Det med lyden passer nu ikke helt. Den er helt udemærket. Dog ikke på højde med 8RDA+, men det gør slet ikke noget syntes jeg.

Ok.. takker for svaret :) så blev jeg lidt klogere i dag alligevel..

8

søndag, 8. juni 2003, 18:11

Det vil sige at jeg sagtens kan købe Diamondmax 9 harddiske uden at være nervøs for at den pludselig cracker?

Har godt hørt at Epox 8RDA+ skulle godt... men der var en der gav en grund til man ikke skulle købe det... Har det slet ingen minuser?

Og jeg kan jo så forstå at Epox 8RDA+ er bedre end den nye model 8RDA3+... så er det vel den første jeg skal gå efter.

Fungere det med et ATI Radion 9500 PRO?

9

søndag, 8. juni 2003, 18:13

Citeret

Ja det fungere med et Radeon 9500 Pro

10

søndag, 8. juni 2003, 18:16

jamen så vil jeg gå ind på edbpriser og læse lidt om epox... og se lidt på priserne.

Tusind tak på jeres reply's

Hav en fortsat god dag

11

søndag, 8. juni 2003, 18:19

Det var så lidt, glad for at hjælpe :) og i lige måde..

12

søndag, 8. juni 2003, 18:19

Citeret

Det vil sige at jeg sagtens kan købe Diamondmax 9 harddiske uden at være nervøs for at den pludselig cracker?

Har godt hørt at Epox 8RDA+ skulle godt... men der var en der gav en grund til man ikke skulle købe det... Har det slet ingen minuser?

Og jeg kan jo så forstå at Epox 8RDA+ er bedre end den nye model 8RDA3+... så er det vel den første jeg skal gå efter.

Ja, Maxtor´en er som sagt en god HDD.

Ham der gav dig en grund til at holde dig fra Epox var nok Asus-fan. *G* Det eneste minus der vel er ved Epox 8RDA+ er at det ikke lige så er så OC-venlig som 8RDA3+ da det har lidt flere muligheder... Dog på bekostningen af at lyden er lidt ringere. Dog stadig et af de bedste onboard lyde på markedet.

Naturligvis fungere det med 9500 PRO.

13

søndag, 8. juni 2003, 18:27

Citeret

Citeret

Ja, Maxtor´en er som sagt en god HDD.

Ham der gav dig en grund til at holde dig fra Epox var nok Asus-fan. *G* Det eneste minus der vel er ved Epox 8RDA+ er at det ikke lige så er så OC-venlig som 8RDA3+ da det har lidt flere muligheder... Dog på bekostningen af at lyden er lidt ringere. Dog stadig et af de bedste onboard lyde på markedet.

Naturligvis fungere det med 9500 PRO.

Ja det kan godt være at han har været Asus fan... *g*

OC-venligt.... hvad mener du med det?

Kan næsten forstå på dig at du ville vælge 8RDA3+??

14

søndag, 8. juni 2003, 18:42

Det han mener med OC-venligt er at det Overclocking venligt... altså det er et kort godt til brug af overclocking :)

15

søndag, 8. juni 2003, 18:42

Citeret

Ja det kan godt være at han har været Asus fan... *g*

OC-venligt.... hvad mener du med det?

Kan næsten forstå på dig at du ville vælge 8RDA3+??

Ja, det må han jo være.... :]

8RDA3+ giver lidt bedre muligheder for at justere diverse ting i BIOS. Dog ikke meget mere end 8RDA+ gør. Der også ting som SATA og DUAL LAN der ikke findes på 8RDA+ som 8RDA3+ har. Det eneste minus jeg sådan umiddelbart kunne finde er at 8RDA3+ ikke har lige så godt lyd som 8RDA+, men det gør dog ikke fandes meget syntes jeg. Derfor har jeg også valgt 8RDA3+ som jeg har købt istedet for 8RDA+.

... Hov glemte helt at sige at 8RDA3+ understøtter FSB 200 fra standard. 8RDA+ understøtter kun 166, men kan godt køre højere naturligvis. Men jo højere standard, jo bedre muligheder...

16

søndag, 8. juni 2003, 18:47

Griller ... shhhhh.... nu er jeg IGEN i tvivl om hvad for noget hardware jeg ska ha næste gang... nu ved jeg ikke om jeg ska købe 8RDA+ eller 8RDA3+ ...

17

søndag, 8. juni 2003, 18:51

Citeret

Griller ... shhhhh.... nu er jeg IGEN i tvivl om hvad for noget hardware jeg ska ha næste gang... nu ved jeg ikke om jeg ska købe 8RDA+ eller 8RDA3+ ...

Klart 8RDA3+.....

8RDA+ har kun én fordel og det er lyden. Taget de ting i betragning som 8RDA3+ har, så det et bedre valg syntes jeg. Ellers ville jeg jo heller ikke have købt det. ;)

.... Hvis du vil have flere fordele, så skulle profilen på 8RDA3+ også være forbedret da profilen på 8RDA+ ikke er så fandes god ..... 8)

Både profilen på nordbroen og sydbroen er rimelig nemme at få af hvis man vil have bedre køling på. Kræver kun et par fingre..... Jeg har taget profilen fra nordbroen og sat ned på sydbroen... :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.