Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 17. maj 2005, 09:34

NEDTUR ...

Har lige indkøbt ny maskine i dele. Det er

Soltek SL-K890Pro-939
Athlon 64 3500+
GeIL Value 2 x 512 MB
PowerColor X850XT PCI Express

Det hele er jo ganske glimrende .. PÅNÆR lige .. Efter jeg har lagt styresystem, drivere til bundkortet og drivere til grafikken (har prøvet både catalyst og omega), så kan jeg konstatere at tingene bare ikke er som de skal være.

Som det eneste spil, kan jeg rent faktisk køre counter strike 1.6. Hvis jeg ligger spil ind der normalt kræver bare lidt mere af grafikken, går spillet ned med fejl. 3Dmark03 vil slet ikke starte op - kommer også med fejl.

Jeg har desværre ikke et andet PCIe kort liggende, så lidt svært for mig bare lige at smide et andet kort i for at teste, så hvad pokker gør jeg?!?

Nogen bud til hvad problemet kan være ?!?

Den triste ..

2

tirsdag, 17. maj 2005, 09:38

Hvilken strømforsyning??

Har du opdateret:

Bios
Chipset drivere

Har du husket at sætte strømstikket til dit grafikkort?

Prøv at slå VPU recover fra i driveren!

Da dit grafikkort er PCI-E skal du opdatere 3DMark03 for at kunne køre det...!

3

tirsdag, 17. maj 2005, 10:14

Jeg har en Chili innovation 400w kørende.

Strømstikket har jeg husket at sætte i.

Har ikke rodet med opdateringer af bios, chipset ..

Prøver det med VPU recover når jeg kommer hjem. Hvad skulle det give ?

Men er da glad for bud på det, er som sagt lige lost omkring at det ikke virker ..

4

tirsdag, 17. maj 2005, 11:00

VPU recover er noget der nulstiller GPU´en ved overophedning f.eks...Så en holdbar løsning er det ikke, hvis det kører uden VPU recover skal du nok hen og fejlfinde alligevel!

5

tirsdag, 17. maj 2005, 11:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af Desimus
Jeg har en Chili innovation 400w kørende.

Strømstikket har jeg husket at sætte i.

Har ikke rodet med opdateringer af bios, chipset ..
Prøver det med VPU recover når jeg kommer hjem. Hvad skulle det give ?

Men er da glad for bud på det, er som sagt lige lost omkring at det ikke virker ..

Hvis du ikke har installeret chipset driver er der jo ikke noget at sige til det ikke virker!!

6

tirsdag, 17. maj 2005, 11:30

Jeg har skam lagt drivere ind til bundkortet .. dem der fulgte med fra starten. Jeg har ikke DL yderligere nyere drivere.

7

tirsdag, 17. maj 2005, 11:44

har du dl microsoft framework 1.1 først ....for ellers vil driverne ikke ...................

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + WD 500 GB, Sapphire R9 270X 4GB OC(dualkort).

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.