Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 11. maj 2005, 20:33

Jeg har en "ven" der skal ud og invistere i en bærbar, han har tænkt sig at bruge max 8000kr på den. Så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode forslag ville der være kanon.

Conroe Q6600 @ 3.2ghz
Asus P5W64 PRO
XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
4Gb Corsair PC8500
Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

2

onsdag, 11. maj 2005, 20:43

Zepto laptops er meget prisbillige. SKal du have en masse HW for pengene, er det der du skal hen.

Hvad skal den bruges til?

3

onsdag, 11. maj 2005, 20:45

Den skal bruges primært til at skrive opgaver osv. Men jeg tolererer simpelthen ikke et skod delt grafikkort. ;)

Conroe Q6600 @ 3.2ghz
Asus P5W64 PRO
4Gb Corsair PC8500

4

onsdag, 11. maj 2005, 20:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Richie
Den skal bruges primært til at skrive opgaver osv. Men jeg tolererer simpelthen ikke et skod delt grafikkort. ;)

Jeg synes du skal satse på en Zepto så, i den prisklasse.

5

onsdag, 11. maj 2005, 20:51

Kan du komme med et konkret bud?

Conroe Q6600 @ 3.2ghz
Asus P5W64 PRO
4Gb Corsair PC8500

6

onsdag, 11. maj 2005, 21:07

4200 fx

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

7

onsdag, 11. maj 2005, 21:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Richie
Kan du komme med et konkret bud?

Du kan selv sammensætte en Zepto på www.pc-direct.dk

startet et sted, og byg den op til max beløb.

8

onsdag, 11. maj 2005, 21:53

Jeg kigger lidt på det. tak for det.

Conroe Q6600 @ 3.2ghz
Asus P5W64 PRO
4Gb Corsair PC8500

9

torsdag, 12. maj 2005, 07:48

well jeg har et mærke han ALDRIG skal købe.. Medion/Micromaxx.. det er for dumt at købe det.. jeg har overtaget min mands bærbar da han har fået stationær, så jeg ved hvad jeg taler om.. den er så lidt over 2 år gammel nu, men der gik ikke ret lang tid efter han havde købt den, så røg kombi-drevet.. den ville pludselig kun tage originale lyd-cd'er, men hverken data-cd'er eller dvd'er som den er supposed to.. nå, ja, men det kunne man vel LIGE leve med når man havde daemon tools.. men så ikke lang tid efter det, så gik køleren sig en tur, så bærbaren ikke engang kunne stå stille og lave ingenting uden den slukkede sig selv.. den blev så sendt ind til verdens værste support firma Comp@re support.. den blev fikset og de to ting blev skiftet ud.. så gik der et halvt år, og så røg kombidrevet igen.. samme problem.. den blev sendt ind, og drevet skulle være fikset, men 2 uger efter vi fik den hjem, røg drevet igen.. har de mon bare lavet lappeløsning?

så her er mit bud på hvad man IKKE skal købe..

10

torsdag, 12. maj 2005, 09:16

Kan sige du heller ikke skal røre Asus .. Ja et eller meget respektabelt firma når det kommer til bundkort eller grafikkort, men bærbare computere har de ikke helt forstand på ...

Købte en Asus M6N for ca. 1½ år siden og det har kun været problemer siden da...

Batteri der ikke lader ordentlig
Slukker grundet løs forbindelse til batteriet
Skærm der blinker
Maskinen fryser når LAN er slået til
Lydkort der gik kaput
funktioner der ikke virker
blæser der kør for ofte (centrino taget i betragtning)

Det er bare nogle af de fejl jeg har oplevet, og det er endda efter at jeg fik bærbaren ombyttet til en ny model magen til. Sidst bærbaren besøgte Asus lavede de ikke alle fejlene men nøjes med at skifte lydkortet.

Men nå, folk taler altid godt for Zepto og har ærlig talt aldrig hørt om nogen problemer med dem. De gange jeg har haft spørgsmål har de været vældig flinke med support endda rigtig hurtigt. Hvis ikke man lige af sære årsag til er Zepto kan Acer være et godt køb. Sidder ved en Travelmate 8000 og den kører super. Ved Acer kan man så diskutere hvor smart deres tastatur er og hvor nice deres design er. De sidste 2 ting er en smagssag, så hvis det passer en fint at tasteturet er lidt sært opsat eller at designet er lidt "kedeligt", jamen så kan det være et glimrende køb...

Har du nok af penge skulle IBM være et endnu bedre køb, men her er design slet ikke noget man skal komme efter. IBM spiller kun på en driftsikker maskine som samtidig skulle have god batterilevetid. Så leder man efter en maskine der bare virker og kan sit kram, og har man pengene, så køb IBM ;)

Ellers hold dig så vidt muligt fra Asus eller Medion når det gælder bærbare. Man vil da gerne have noget der virker ;)

11

torsdag, 12. maj 2005, 10:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af SomeShine
well jeg har et mærke han ALDRIG skal købe.. Medion/Micromaxx.. det er for dumt at købe det.. jeg har overtaget min mands bærbar da han har fået stationær, så jeg ved hvad jeg taler om.. den er så lidt over 2 år gammel nu, men der gik ikke ret lang tid efter han havde købt den, så røg kombi-drevet.. den ville pludselig kun tage originale lyd-cd'er, men hverken data-cd'er eller dvd'er som den er supposed to.. nå, ja, men det kunne man vel LIGE leve med når man havde daemon tools.. men så ikke lang tid efter det, så gik køleren sig en tur, så bærbaren ikke engang kunne stå stille og lave ingenting uden den slukkede sig selv.. den blev så sendt ind til verdens værste support firma Comp@re support.. den blev fikset og de to ting blev skiftet ud.. så gik der et halvt år, og så røg kombidrevet igen.. samme problem.. den blev sendt ind, og drevet skulle være fikset, men 2 uger efter vi fik den hjem, røg drevet igen.. har de mon bare lavet lappeløsning?

De er kendt for at holde ½ - 2 år levetid pga bygningsfejl.
Men nu er de også billige, så det siger selv :T

Intel Core I7-4770 3.40GHz
16GB Ram
256 SSD HDD
Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

12

torsdag, 12. maj 2005, 10:56

Citeret

Købte en Asus M6N for ca. 1½ år siden og det har kun været problemer siden da...

Uheldige dig.
En af mine venner har selv Asus, og han er 110% tilfreds.
Den er snart 1 år gammel, og der har aldrig været problemer med den.

Centrino P4 1.6 GHz
1024MB ddr
radion 9800pro
80GB hdd

Mere kan jeg ik huske om den

Intel Core I7-4770 3.40GHz
16GB Ram
256 SSD HDD
Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

13

torsdag, 12. maj 2005, 11:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af dragox

Citeret

Uheldige dig.
En af mine venner har selv Asus, og han er 110% tilfreds.
Den er snart 1 år gammel, og der har aldrig været problemer med den.

Centrino P4 1.6 GHz
1024MB ddr
radion 9800pro
80GB hdd

Mere kan jeg ik huske om den

Ja nogle gange tror jeg uheldet altid følger mig , især med den bærbar .. Synes det er utroligt man får 2 defekte modeller i træk og at Asus ikke engang laver alle de fejl maskinen har. Der mistede jeg meget respekt for firmaet jeg ellers ofte har set op til. Dog har jeg Asus MB i min stationær og det kører bare perfekt, men på det område har de sådan næsten altid være tip top (ser man bort fra da Athlon fra amd kom på banen)

Umiddelbart er det også kun de mindre modeller af M6N der har problemer. En klassevenindes kæreste har også en M6N, dog en noget større model, nok i stil med det specifikationer du nævner der. Den skulle køre skide godt

Citeret

Oprindeligt indlæg af dragox

Citeret

Oprindeligt indlæg af SomeShine

De er kendt for at holde ½ - 2 år levetid pga bygningsfejl.
Men nu er de også billige, så det siger selv :T

Sådan er det nemlig ofte, pris følger kvalitet. I hvertfald en god tommelfingerregel :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (12.05.2005, 11:16)

14

torsdag, 12. maj 2005, 22:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Kan sige du heller ikke skal røre Asus .. Ja et eller meget respektabelt firma når det kommer til bundkort eller grafikkort, men bærbare computere har de ikke helt forstand på ...

Skærm der blinker
Lydkort der gik kaput

Det er bare nogle af de fejl jeg har oplevet, og det er endda efter at jeg fik bærbaren ombyttet til en ny model magen til. Sidst bærbaren besøgte Asus lavede de ikke alle fejlene men nøjes med at skifte lydkortet.

Men nå, folk taler altid godt for Zepto og har ærlig talt aldrig hørt om nogen problemer med dem. De gange jeg har haft spørgsmål har de været vældig flinke med support endda rigtig hurtigt. Hvis ikke man lige af sære årsag til er Zepto kan Acer være et godt køb. Sidder ved en Travelmate 8000 og den kører super. Ved Acer kan man så diskutere hvor smart deres tastatur er og hvor nice deres design er. De sidste 2 ting er en smagssag, så hvis det passer en fint at tasteturet er lidt sært opsat eller at designet er lidt "kedeligt", jamen så kan det være et glimrende køb...

Har du nok af penge skulle IBM være et endnu bedre køb, men her er design slet ikke noget man skal komme efter. IBM spiller kun på en driftsikker maskine som samtidig skulle have god batterilevetid. Så leder man efter en maskine der bare virker og kan sit kram, og har man pengene, så køb IBM ;)

Ellers hold dig så vidt muligt fra Asus eller Medion når det gælder bærbare. Man vil da gerne have noget der virker ;)

Men det er da heller ikke ligefrem Zepto der har det vildeste design. De er da mindst lige så kedelige som Acer.

Men hvad med den nye Zepto 6515WD? Nogen der har hørt noget om den, og er den et godt køb?
Så godt nok den ikke havde så høj en opløsning, men 1200x800 er vel fint nok?

15

torsdag, 12. maj 2005, 23:40

DE havde en acer i electriccity taastrup for 1 uge siden..

amd64 3400+
512 ram
60gb hd
dvd-rw
geforce fx5700
til 7999.-

måske det var noget!

16

fredag, 13. maj 2005, 08:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sukkerfar

Citeret

Skærm der blinker
Lydkort der gik kaput

Men det er da heller ikke ligefrem Zepto der har det vildeste design. De er da mindst lige så kedelige som Acer.

Men hvad med den nye Zepto 6515WD? Nogen der har hørt noget om den, og er den et godt køb?

Det er rigtigt, Zepto har godt nok heller ikke det store design, der har Acer nok lidt mere i design. Dog er der da begyndt at komme lidt design i det nyere Zepto .. Men de har i hvertfald mere design end IBM :)

Citeret

Oprindeligt indlæg af abcon

amd64 3400+
512 ram
60gb hd
dvd-rw
geforce fx5700
til 7999.-

måske det var noget!

Den ville jeg ikke købe, da en sådan vil sluge megen strøm og ikke have en lang batteri levetid, hvis det absolut skal være en AMD bør det være en af de nye Turion som yder i nærheden af Centrino ... Taget i betragtning AMD's Turion er det første udslag til en konkurrent til centrino, så yder den rigtig godt ... Ikke bedre, men godt taget i betragtning .. Den er dog først lige kommet på markedet så vidt jeg ved ..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (13.05.2005, 08:30)

17

fredag, 13. maj 2005, 08:42

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sukkerfar

Citeret

Skærm der blinker
Lydkort der gik kaput

Det er rigtigt, Zepto har godt nok heller ikke det store design, der har Acer nok lidt mere i design. Dog er der da begyndt at komme lidt design i det nyere Zepto .. Men de har i hvertfald mere design end IBM :)

Citeret

Oprindeligt indlæg af abcon

amd64 3400+
512 ram
60gb hd
dvd-rw
geforce fx5700
til 7999.-

måske det var noget!

Den ville jeg ikke købe, da en sådan vil sluge megen strøm og ikke have en lang batteri levetid, hvis det absolut skal være en AMD bør det være en af de nye Turion som yder i nærheden af Centrino ... Taget i betragtning AMD's Turion er det første udslag til en konkurrent til centrino, så yder den rigtig godt ... Ikke bedre, men godt taget i betragtning .. Den er dog først lige kommet på markedet så vidt jeg ved ..

Mere design end IBM? Hvad er mere design? 8o

18

fredag, 13. maj 2005, 09:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Hmm, IBM er en sort kasse ... okay måske der ikke er meget forsksel i graden af design på IBM og Zepto ...

Men med mere design kunne man tage Apple som eksempel eller en Asus M6N ...

Giver det mening eller ? :crazyeyes:

19

fredag, 13. maj 2005, 10:12

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Hmm, IBM er en sort kasse ... okay måske der ikke er meget forsksel i graden af design på IBM og Zepto ...

Men med mere design kunne man tage Apple som eksempel eller en Asus M6N ...

Giver det mening eller ? :crazyeyes:

Jeg forstår godt hvad du mener....

Det jeg mente var, at der ikke er noget der hedder mere eller mindre design. En Apple har ikke mere design end en IBM. Det kan man slet ikke sige. De er bare forskellige, og er lavet til forskellige målgrupper. Jeg vil garantere dig for, at IBM bruger lige så meget krudt på design som Apple gør. Teknikere der bruger laptoppen til opsætning af maskiner i f.eks. produktionsvirksomheder, er ikke interesseret i en hvid, skrøbelig plastkasse med en klarlak, som bliver ridset og svinet til i samme øjeblik de klapper den op ved siden af f.eks. en CNC fræser. Samme gælder det signal man sender på højere niveauer. Medmindre man selvfølgelig er i reklamebranchen.

Design er et bredt emne. Nogle vil have en sølvgrå kasse med blå dioder og bells and whistles. Andre vil have noget praktisk og funktionelt, der udstråler at computeren er et værktøj. Begge designformer udstråler noget bestemt. Jeg mener at IBM's laptops er nogle af flotteste, netop fordi designet har et formål. Det er praktisk og professionelt.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (13.05.2005, 10:13)

20

fredag, 13. maj 2005, 10:14

Apple har helt klart det frækkeste design af alle!!
Dernæst synes jeg IBM har et meget stilrent og tidsløst design hvis man kan kalde det. Godt nok er de bare helt sorte, men der er alligevel et eller andet over dem. Måske bare fordi de hedder IBM:-)

De nye Zepto 2114 og 2314 har da fået et pænere design efter min mening

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.