Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 28. maj 2003, 21:58

Jeg har 4 kabinetblæsere i mit kabinet , men hvordan skal de blæse .

Jeg har en i toppen af kabinetet , og en bagud , en på siden , og en i front.

Men hvad vej skal de blæse. :]

Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
Asus M4A79-T/Deluxe
KIngston Hyper x 1600 MHZ
Sapphire 4890 TOXIC
Zalman ZM850-HP
Samsung 226cw
Antec 900 ver 2

2

onsdag, 28. maj 2003, 22:00

Den øverste skal suge ud.. resten ind.
Varm luft stiger opad :)

3

onsdag, 28. maj 2003, 22:03

Citeret

Originally posted by Getalife
Den øverste skal suge ud.. resten ind.
Varm luft stiger opad :)
Skal den bagerste ikke suge ud

Asus M4A79-T/Deluxe
Sapphire 4890 TOXIC
Zalman ZM850-HP
Samsung 226cw
Antec 900 ver 2

4

onsdag, 28. maj 2003, 22:05

Det burde ikke være nødvendigt da din PSU også puster ud.

5

onsdag, 28. maj 2003, 22:15

Jeg vil mene, at alle blæserne bag i kabinettet skal blæse luften ud af kabinettet, specielt, hvis du har en siddende oven over PSU-en - ellers suger den jo bare en del af den varme luft fra PSU-blæseren ind i computeren igen. Blæserne i fronten og i siden skal blæse luft ind i kabinettet.

6

onsdag, 28. maj 2003, 22:21

Citeret

Originally posted by Panther
Jeg vil mene, at alle blæserne bag i kabinettet skal blæse luften ud af kabinettet, specielt, hvis du har en siddende oven over PSU-en - ellers suger den jo bare en del af den varme luft fra PSU-blæseren ind i computeren igen. Blæserne i fronten og i siden skal blæse luft ind i kabinettet.
Hvad er en god temp i kabinetet

Asus M4A79-T/Deluxe
Sapphire 4890 TOXIC
Zalman ZM850-HP
Samsung 226cw
Antec 900 ver 2

7

onsdag, 28. maj 2003, 22:39

Citeret

Originally posted by Jerking

Citeret

Originally posted by Panther
Hvad er en god temp i kabinetet

stue temp må vel være optimalt med blæsere :)

8

onsdag, 28. maj 2003, 22:46

Dvs at blæserene i front og i siden skal blæse ind , og den i bag og toppen skal blæse ud

Asus M4A79-T/Deluxe
Sapphire 4890 TOXIC
Zalman ZM850-HP
Samsung 226cw
Antec 900 ver 2

9

torsdag, 29. maj 2003, 02:22

Citeret

Originally posted by Jerking
Dvs at blæserene i front og i siden skal blæse ind , og den ibag og toppen skal blæse ud

Jeps...

En god kabinet-temp ? Tja, stuetemperatur er måske lidt optimistisk, men under 30 C er vel ikke helt tosset :hmm (men det afhænger jo bl.a. af hvad man har i kabinettet og hvor man måler henne)

10

torsdag, 29. maj 2003, 11:14

Når jeg sætter en hånd foran min comp. og mærker, er temp. koldere end i stuen... Jeg har osse 4 kabinetblæsere... 1 i siden og 3 bagpå... De er alle sat til at blæse ind... og den blæser dælme meget luft ud gennem rillerne foran...

11

torsdag, 29. maj 2003, 14:13

Citeret

Originally posted by Hellm@n
Når jeg sætter en hånd foran min comp. og mærker, er temp. koldere end i stuen... Jeg har osse 4 kabinetblæsere... 1 i siden og 3 bagpå... De er alle sat til at blæse ind... og den blæser dælme meget luft ud gennem rillerne foran...

Du kan være helt sikker på at temp. IKKE er lavere end omgivelsernes temp. medmindre du bruger aktiv køling, f.eks. kompressor- (køleskab) eller peltier-køling :mp

12

torsdag, 29. maj 2003, 14:24

Citeret

Det er jo chill-effekten du snakker om og ikke temperaturen. ;)

For at sammenligne, så kan det godt føles til at være -5 grader udenfor selvom det er +5..... Det kræver bare at det blæsere ved en bestemt vindstyrke. Det ændre dog ikke på at faktum at der stadig er +5 grader.... ;)

13

torsdag, 29. maj 2003, 14:52

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

For at sammenligne, så kan det godt føles til at være -5 grader udenfor selvom det er +5..... Det kræver bare at det blæsere ved en bestemt vindstyrke. Det ændre dog ikke på at faktum at der stadig er +5 grader.... ;)

Nemmerlig :evil:

14

torsdag, 29. maj 2003, 19:49

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Nååå ok!.... Mit bundkort er 28-29Grader, min CPU er 35-37Grader og kabinettet er 25-26grader... min kabinet måler på stellet midt i comp.

15

torsdag, 29. maj 2003, 21:39

Hvis kabinettet er af metal er det vel også naturligt koldt..

MSI 3.0 & QcK Heavy
AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
DFI UT SLI-D
Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
Geforce 7900 GT
550W antec Truepower
Windows XP

16

torsdag, 29. maj 2003, 22:20

Citeret

Originally posted by sJQLUND
Hvis kabinettet er af metal er det vel også naturligt koldt..

Nej, det har såmænd samme temp. (eller rettere en temp. mellem kabinetluftens temp. og omgivelsernes temp. - men igen det afhænger af hvor henne man måler).

Metallet bevirker bare at varmen hurtigere afgives til omgivelserne (bedre varmeledningsevne) ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.