1

onsdag, 27. april 2005, 16:42

Jeg har fået nogle problemer med mit grafikkort, Ati 9800 Pro...
I hvert eneste spil jeg kører, der sker der nogle forskellige fejl, men fælles er at de sker i ALLE spil der kører fuld skærm!
I nogle spil går der omkring en halv time, så fryser skærmen, ja hele computeren faktisk! I andre der når man lige til reklamerne, så crasher den også der! I nogle helt tredje der stopper computeren helt og genstarter efter nogle sekunder!
Eftersom jeg troede at det var grafikkortet der var fejl i, sendte jeg det ind til min forhandler - BJTrading - hele tre gange! Første gang testede de det bare okay med 3Dmark03, anden gang sendte de det ind til forhandleren og tredje gang testede de det slet ikke, men sendte det bare tilbage igen!
Så ringede jeg til dem, og de fortalte mig en masse om at opdatere min GF driver, bundkortsdriver og BIOS, som jeg selvfølgelig allerede havde gjort! Intet har hjulpet!
To andre muligheder kunne være at mit bundkort kun kan klare en pc3200 blok ram, men jeg kan sagtens køre 2 uden nogle problemer på et andet kort. Det andet kunne være at min strømforsyning kun leverer 300 watt, men det er så kun de nyeste kort der skal have det og ATI siger også at 9800 pro godt kan køre på 300 watt!
Nu siger BJTrading at jeg skal sende bundkort, GF kort, RAM og CPU - alle købt hos dem - ind, så de kan se på det!

Jeg har prøvet at køre 3dmark05 selv, trial edition, og ud over at fps er MEGET lav, 3fps i gennemsnit, så er der også nogle mærkværdige fejl i grafikken! De kommer så IKKE i almindelige spil!
Jeg har prøvet at sætte et andet kort i computeren, GF 5200 FX og det kører uden fejl, eller crashes! Dog er det så bare meget langsommere end 9800 Pro!

Nogle der har en ide om hvad problemet kunne være!?
På forhånd tak!

Specs:
3,0Ghz P4 Prescott CPU
512 x 2 Elixir 3200 RAM
ATI 9800 Pro 128MB (3D Connect) grafikkort
Asrock P4VT8+ bundkort

2

onsdag, 27. april 2005, 16:49

umiddelbart kan det godt lyde som et problem med strøm, da et r9800pro jo bruger en del mere en et fx5200..`Prøv evt. at give dit radeon lidt mere juice ;)

Og du har husket at formatere computeren når du skifter mellem de to kort..? Kunne jo også være en konflikt mellem drivere..

3

onsdag, 27. april 2005, 17:04

Jeg tror så netop ikke at det er strøm... Igen, 9800 Pro er lavet til at kunne køre på 300watt, det står der på ATI's hjemmeside!
Og nej, jeg formaterer ikke når jeg skifter kort! Når 9800 Pro sidder i, så den nyeste udgave af Catalyst ved opstart og når det er 5200FX så starter den nyeste udgave af nForce! Der er ikke umiddelbar nogen konflikt mellem de to, den fortæller mig det i hvert fald ikke! Jeg tror godt den kan finde ud af at bruge den korrekte driver!

4

onsdag, 27. april 2005, 17:17

Der kan godt være stor forskel på hvor meget en 300W PSU yder. Havde nogenlunde samme problem med mit 9800XT 256mb kort sammen med en standard 300W. Købte så en TT 420W og alting kører fint.
En anden ting. Hvis du kører med OC, så prøv at skrue lidt ned. Også dit gfx hvis du har clocket det.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.