21

onsdag, 27. april 2005, 19:44

Hmm, mit kabel ligner det du viser frem rasmus, altså det gode. Det fulgte med til min 913N.

Jeg vil prøve at få rodet lidt op, men jeg tror bare det er mig der ikke helt har vendet mig til det endnu.

22

onsdag, 27. april 2005, 20:16

Ja det kan selvfølgelig også være. En ting man ofte skal vænne sig til, er at LCD TFT skærme typisk er lysere end hvad man er vant til, som du også nævner.
Men hvis du får ondt i øjnene eller i hovedet efter nogle timers brug, så bliver du naturligvis nødt til at justere på lyset.

www.flatpanels.dk - Guide til fladskærme

23

onsdag, 27. april 2005, 21:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af rasmuslarsen
Jeg ved ikke om du har bemærket det billede af to VGA kabler på min hjemmeside, men ellers kan du se det her:
http://www.rasmuslarsen.1go.dk/billeder/vgakablerstor.jpg

Nej, det billede havde jeg ikke set.

Det nederste ligner slet ikke et VGA-kabel. Støjspolen (eller hvad det nu er) mangler, og selve huset til stikket ligner mere noget fra et 9-bens serielt stik. Det undrer mig ikke, hvis det giver dårligere billede.

-

24

onsdag, 27. april 2005, 21:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Citeret

Oprindeligt indlæg af rasmuslarsen
Jeg ved ikke om du har bemærket det billede af to VGA kabler på min hjemmeside, men ellers kan du se det her:
http://www.rasmuslarsen.1go.dk/billeder/vgakablerstor.jpg

Nej, det billede havde jeg ikke set.

Det nederste ligner slet ikke et VGA-kabel. Støjspolen (eller hvad det nu er) mangler, og selve huset til stikket ligner mere noget fra et 9-bens serielt stik. Det undrer mig ikke, hvis det giver dårligere billede.

Det kabel ligner præcist mit gamle VGA kabel til min CRT, og der var ingen problemer med kvalitet da :D

25

torsdag, 28. april 2005, 11:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af simonwh

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Okay, det forklare en del ... Kan bare ikke beslutte mig for om jeg skal gå over til TFT og så nøjes med en lavere opløsning. Skærmen bliver dyr hvis det skal være 20" ...

Jeg er rigtig glad for mit valg. Jeg har ikke arbejdet vildt meget i grafikbehandlingsprogrammer endnu, men det jeg har var ikke noget problem. Jeg tror roligt du kan skifte.

Er bare vant til 1400x1050 (eller noget i den stil) fra min bærbar og nu 1600x1200 på min 19" CRT, tror dog den skal lidt ned når de nye omegadrivere kommer ...

En ven får snart nyt system med en 17" tft, så vil jeg lige se hvordan det er, og kan være jeg så vælger at skifte ...

26

torsdag, 28. april 2005, 17:40

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af simonwh

Citeret

Okay, det forklare en del ... Kan bare ikke beslutte mig for om jeg skal gå over til TFT og så nøjes med en lavere opløsning. Skærmen bliver dyr hvis det skal være 20" ...

Jeg er rigtig glad for mit valg. Jeg har ikke arbejdet vildt meget i grafikbehandlingsprogrammer endnu, men det jeg har var ikke noget problem. Jeg tror roligt du kan skifte.

Er bare vant til 1400x1050 (eller noget i den stil) fra min bærbar og nu 1600x1200 på min 19" CRT, tror dog den skal lidt ned når de nye omegadrivere kommer ...

En ven får snart nyt system med en 17" tft, så vil jeg lige se hvordan det er, og kan være jeg så vælger at skifte ...

Det er da bare i orden. Altid en god ting at tjekke de forskellige skærme ud. Jeg kan anbefale ComputerCity, der har de mange forskellige fladskærme.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.