1

mandag, 25. april 2005, 21:21

Heya.

Jeg får nu krediteret min super elendige @Computer hos Midt Data, hvilket sjovt nok betyder, at jeg skal ud og investere i en ny. Umiddelbart læste jeg Happy^'s review af Zeptos 4200, og det lyder jo super lovende. Specsne for 10k er jo uovertrufne, og hvis køleløsningen er så god som lovet, jamen så er jeg da en glad mand. Men er der nogen der har personlige erfaringer med den? Holdbarhed, support fra Zepto og komfort?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

2

mandag, 25. april 2005, 22:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af Alaza
Heya.

Jeg får nu krediteret min super elendige @Computer hos Midt Data, hvilket sjovt nok betyder, at jeg skal ud og investere i en ny. Umiddelbart læste jeg Happy^'s review af Zeptos 4200, og det lyder jo super lovende. Specsne for 10k er jo uovertrufne, og hvis køleløsningen er så god som lovet, jamen så er jeg da en glad mand. Men er der nogen der har personlige erfaringer med den? Holdbarhed, support fra Zepto og komfort?

ville ikke gå efter 4200 da der lige er kommet 2 nye modeller Znote 4315 og Znote 6515WD du kan se dem her ---> http://www.pc-direct.dk/

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

3

mandag, 25. april 2005, 22:19

Ja, spørgsmålet er bare ved f.eks. 4315 for den til 11.355 kr... hvor meget er den bedre, og hvad er bedre? CPU'en er 33MHz hurtigere, og så står der Dothan/Sonoma? Ved hat om Pentiums mobile. Harddisken er mindre end den på 4200, og langsommere. Og så er der selvfølgelig grafikkortet, men hvis jeg skal betale 1.300 kr. mere fra 9700 Pro -> X600 og en mindre HDD, så.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

4

mandag, 25. april 2005, 22:39

Jeg synes klart at man med fordel kan vælge 4200'eren stadig.

Har selv en, og du kan se min konfiguration i min SIG. Den er dejligt lydløs især når man bare tøffer rundt på nettet eller sidder og skriver i word fx.

Den er måske en anelse plastikagtig mht. til knirkelyde hvis man vrider i den osv. men igen det gør man jo heller ikke så tit :D

Det eneste jeg kan sammenligne med er min nye IBM X31.

5

mandag, 25. april 2005, 22:42

Men hvorfor har du så købt en ny? Det er måske ikke på grund af af Zeptoen ikke yder som den skal?

Angående kølingen, hvordan fungerer det så? Hvis man bare kører i Windows, kører blæseren så hele tiden, eller starter den en gang i mellem? Og hvordan når man gamer, og hvad snakker vi i dB vil du tro?

6

mandag, 25. april 2005, 22:57

Sonoma er ihvertfald ikke pengene værd, på trods af højere FSB, hurtigere RAM og PCI-E. Sonoma kører effektivt med lavere batteritider og ydelsen er meget lidt bedre. Meget skuffende.

1st gen Centrino er stadig nummer 1 i min bog.
En 4200 er helt fin, hvis det skal være en Zepto.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (25.04.2005, 22:58)

7

tirsdag, 26. april 2005, 06:57

Det skal ikke nødvendigvis være et Zepto, så hvis du har andre forslag er jeg helt åben. Støjniveau er dog ekstrem vigtigt.

8

tirsdag, 26. april 2005, 07:12

Citeret

Det skal ikke nødvendigvis være et Zepto, så hvis du har andre forslag er jeg helt åben. Støjniveau er dog ekstrem vigtigt.

Jeg ville tage en IBM, helt klart. Men det er desværre en anden prisklasse. Laptops.dk har somregel et godt tilbud på IBM. Men du får ikke lige så mange 'hestekræfter' for pengene her - men en noget bedre maskine, efter min mening.

Ellers har ALDI tilbud på en fed Medion laptop til 8000kr. fra den 27. denne måned.

Man får meget for pengene. Også i tilbehør og software. Jeg tror det er ét fedt om du køber denne Medion eller en Zepto. Der er god support på begge, efter hvad jeg har hørt. Du skal dog ikke forvente noget som helst på gfx-siden.

Også rart at se en Centrino laptop fra Medion. Jeg tror det er et godt produkt.

® Pentium® M 730 Mobilprocessor (1.60GHz). Intel® 915GM chipsæt 1x PCI Express card/54.

Multimedia med et tryk på en knap!
Med den nye multimediafunktion kan du afspille diasshows, video-dvd'er, lyd-cd'er eller MP3 med et tryk på en knap, uden at du behøver at starte Windows. Betjeningen er en leg med multimedietasterne eller fjernbetjeningen!

Radiotuner
Ved hjælp af radiotuneren kan den bærbare computer bruges som FM-radio.

Bluetooth™
Inklusive Bluetooth™ understøttelse af trådløs forbindelse med dit håndsæt, PDA, smartphone, printer, videokamera og andre multimedieenheder. (Ekstra hardware medfølger ikke).

Hukommelse
512 MB DDR II RAM. Stor hukommelse (begge RAM-slots anvendt).

Harddisk
80GB harddisk med 5400 o/min.

Trådløs54 Mbit/s
Intel® PRO/Wireless 2200 LAN 802.11g.

Dual layer
8x multistandardCD-/DVD-brænder med DVD RAM og Dual Layer understøtter (8.5 GB). (Skriver enkeltside 4,7 GB og dobbeltside 8,5 GB DVD'er)

Grafik
Intel® Graphics Media Accelerator 900. Shared Memory PCI Express Grafik.

Multimedia
6-kanal Audio Out (analog & 1x digital). 2 integrerede højttalere.

* Multikortlæser (SD, MMC, MS + MS Pro)
* 3 x USB 2.0
* FireWire IEEE 1394
* 10/100Mbit/s Fast-Ethernet LAN
* Internet 56k modem (V.90) inkl. kabel

Softwarepakke

* Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2**
* Microsoft® Works 8.0* & Entertainment Pack 2005*
* MS Works 8.0*
* MS AutoRoute 2005*
* MS Encarta 2005*
* MS Foto Premium 10*
* MS Flight Simulator 2004*

MEDION HOME CINEMA*
Indeholder professionelle programmer til video- og audiobrug!

* PowerDVD 6*
* Power Cinema*
* PowerProducer 3*
* PowerDirector 3.0 SE*
* Musicmatch Jukebox*
* Medi@Show*

Nero Burning ROM 6*
Program til kopiering af cd'er uden kopibeskyttelse.***

Nero Recode 2-SE*
Program til kopiering af dvd'er uden kopibeskyttelse.***

eTrust AntiVirus*
Ikke på dvd men inklusive 90 dages opdatering på Internet.

Symantec
System Recovery. www.symantec.com

Videon*
Også uden grundkendskab kan du i en håndevending fremstille dine egne videoer eller diasshows med forbløffende effekter, som du desuden kan forsyne med underlægningsmusik.

Medion universal notebook er inkl.:
5 hurtigstarttaster • Integreret touchpad med 2 musetaster • Ekstern lysnetdel, VDE/GS testet • 1x Li-Ion genopladeligt batteri til lang tids arbejde uafhængigt af lysnettet.

Tilslutninger:
1x PCMCIA type II, 1x PCI Express Card/54, 3x USB 2.0, 1x VGA out, 1x TV out, 1x FireWire IEEE 1394, 1x LAN (RJ45), 1x modem (RJ11), 6-kanal Audio Out, 1x mikrofon eller center/subwoofer****, 1x Line In eller højttalere bagtil****, 1x Line Out eller S/P-DIF optisk****, 1x strømstik.

Inkl.:
Stereo headset, USB scrollmus og bæretaske.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (26.04.2005, 07:32)

9

tirsdag, 26. april 2005, 09:55

Jeg har selv en 4200 som jeg er meget glad for!!! Du får nok ikk noget bedre til prisen... Køleren kører kun når der er behov for det. Og sidder man og spiller, evt med bøffer på, lægger man slet ikke mærke til det. Skulle jeg købe ny laptop lige nu, ville jeg vælge en 4200 igen!

* 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
* SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

10

tirsdag, 26. april 2005, 15:10

Har også en 4200 :) og den er stortset lysløs, så det er sgu lækkert!

Mvh til support, så døde mobo'et i min for 2 uger siden.. de var lidt langsomme om at svare, men det undskyldte de meget, det var pga. de havde meget travlt.. Men jeg fik tilsendt en ting så jeg ikke skulle betale for at sende, smed den i en kasse og sende min bærbar ind til dem, 4-5 dage efter modtog jeg min bærbare og den virker fint nu igen :) lækkert!

ja hej [smiley_med_briller]

11

tirsdag, 26. april 2005, 18:01

Får, desværre, byttet maskinen. De vil ikke godtage krediteringen før den havde været inde tre gange.

12

tirsdag, 26. april 2005, 19:13

Citeret

Men hvorfor har du så købt en ny? Det er måske ikke på grund af af Zeptoen ikke yder som den skal?

Angående kølingen, hvordan fungerer det så? Hvis man bare kører i Windows, kører blæseren så hele tiden, eller starter den en gang i mellem? Og hvordan når man gamer, og hvad snakker vi i dB vil du tro?

Udelukkende fordi jeg altid har ønsket mig en MINI bærbar! :)

Der er heller ingen tvivl om at jeg beholder Zeptoen mange år endnu ;)

13

tirsdag, 26. april 2005, 19:22

Fair point. Men tak for hjælpen.

14

tirsdag, 26. april 2005, 22:35

Citeret

Heya.

Du kan også bare snakke med mig personligt ;) Jeg er ikke sælger for Zepto eller noget ;)

Min zepto 4200 kører næsten 24/7 ;) Om morgenen tager jeg den med i skole og bruger den der. Når jeg kommer hjem, så kører den ventrilo server og bliver først slukket kl. 24 ;)

Og damn den kører godt :P Det er godt nok den bedste bærbar jeg nogensinde har haft fingrene i !!
Andre som sidder med deres store bærbare udviklet af alle mulige mærkelige, og som ikke kan en sk*d, ja jeg fryder mig næsten :)

Jeg har 15 spil liggende på min computer + en ordenlig røvfuld programmer. Og så regner man med at 3DMark2001SE scoren er faldet ikk? Men nej, den ligger på 10200 point..

Bare min mening ;)

15

tirsdag, 26. april 2005, 23:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque

Ellers har ALDI tilbud på en fed Medion laptop til 8000kr. fra den 27. denne måned.

Ja det er en sød lille fætter vi kommer med, men grafikkortet er jo ikke til det helt store, hvis man gerne vil kunne spille lidt på den også ;)

Jeg har ikke engang fået min demomodel fra tyskland endnu :(

16

tirsdag, 26. april 2005, 23:09

Hvis du skal bruge maskinen som arbejds redskab så er IBM klart at anbefale. Du får ikke et bedre tastatur end et IBM tastatur.

Hvis du vil have høj ydelse ja så er Zeptoen og andre maskiner et bedre valg. Men jeg synes kvaliteten på en Zepto er dårlig, tastaturet er ringe og skærmen kunne være bedre.

Personligt har jeg en IBM t40p. Med 9 cellers batteri holder den ca. 5 - 6 timer, den er dejlig let og har en uovertruffen skærm. Desuden kan man spille de fleste gængse spil på den.

Har efterhånden haft en del bærbare maskiner i hånden (Zepto 4200, div Acer modeller, HP, Compaq og Asus) og ingen af dem har kunnet måle sig med min IBM som arbejds station.

Try not. Do or do not, there is no try.

17

tirsdag, 26. april 2005, 23:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aerial

Citeret

Ja det er en sød lille fætter vi kommer med, men grafikkortet er jo ikke til det helt store, hvis man gerne vil kunne spille lidt på den også ;)

Jeg har ikke engang fået min demomodel fra tyskland endnu :(

Nej, onboard er ikke lige optimalt til spil. Men igen, det er nok også de færreste der overhovedet spiller på deres laptop. Har på fornemmeren at mange af dem der køber laptops herinde, rent faktisk søger en afløsning til desktoppen, med henblik på spil - hvilket imo er helt hul i hovedet. Eneste jeg bruger grafikkortet til min, er 3D CAD. Har til nøds spillet lidt, men det har været mens min stationære stadig var pakket væk.

Men jeg synes det er en kanon maskine ALDI har fået fat i der. En alle tiders maskine til studerende.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (26.04.2005, 23:15)

18

tirsdag, 26. april 2005, 23:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af arnbak
Hvis du skal bruge maskinen som arbejds redskab så er IBM klart at anbefale. Du får ikke et bedre tastatur end et IBM tastatur.

Hvis du vil have høj ydelse ja så er Zeptoen og andre maskiner et bedre valg. Men jeg synes kvaliteten på en Zepto er dårlig, tastaturet er ringe og skærmen kunne være bedre.

Personligt har jeg en IBM t40p. Med 9 cellers batteri holder den ca. 5 - 6 timer, den er dejlig let og har en uovertruffen skærm. Desuden kan man spille de fleste gængse spil på den.

Har efterhånden haft en del bærbare maskiner i hånden (Zepto 4200, div Acer modeller, HP, Compaq og Asus) og ingen af dem har kunnet måle sig med min IBM som arbejds station.

Rørende enig.

19

onsdag, 27. april 2005, 17:35

Citeret

Men jeg synes det er en kanon maskine ALDI har fået fat i der. En alle tiders maskine til studerende.

enig ;)

Glæder mig også selv til at pille lidt ved den

20

onsdag, 27. april 2005, 18:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aerial

Citeret

enig ;)

Glæder mig også selv til at pille lidt ved den

Det skal du jo sige :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.