Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

onsdag, 28. maj 2003, 22:14

Hej.

Hvordan ved man lige at man er blandt de først 20000 som tilbuddet gælder for ????
:]

42

onsdag, 28. maj 2003, 22:26

Citeret

Originally posted by Slayermus
Hej.

Hvordan ved man lige at man er blandt de først 20000 som tilbuddet gælder for ????
:]

nu sælger man ikke lige 20.000 adsl forbindelser på 1 uge... De skal nok sige til hvis det er jo. Men det her tilbud vil stå meget længe endnu.
Tænk på at al den tid der har været adsl udbudt i DK er der "kun" solgt ~400.000

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

43

onsdag, 28. maj 2003, 22:33

ja det er rigtig.

Men det ville være lidt surt at bestille og så finder man ud af bagefter at man ikke er blandt de først 20.000

For så skal man vel betale de 780 kr om måneden for den ikk ?? :]

44

onsdag, 28. maj 2003, 23:24

Citeret

Originally posted by Slayermus
ja det er rigtig.

Men det ville være lidt surt at bestille og så finder man ud af bagefter at man ikke er blandt de først 20.000

For så skal man vel betale de 780 kr om måneden for den ikk ?? :]

jaa det ville da være surt men jeg tror nu ikke lige de runder 20k før om nogle måneder eller måske mere - jeg vil sige at markedet snart har nået det punkt hvor det bare ikke kan mere

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

45

torsdag, 29. maj 2003, 01:01

har li skrevet en mail til min udbyder tele.dk og spurgt dem om de havde noen planer om at ændre/SÆNKE deres priser, for eller overvejer jeg da kraftigt og skifte
vi ka spare li li omkr. 150 kr om mdr

MSI R9 390X 8GB
3*27" Samsung syncmaster A350

46

torsdag, 29. maj 2003, 01:08

[/QUOTE]

Nu har TDC jo ikke monopol på noget som helst mere... ;)
[/QUOTE]

det er jo heller ikke det jeg siger rotte :)
men nu nævner han jo (monopol) og aner ikke en "fis" hvad han taler om sååå ;) Hva' snakker du om ?( HVA' VED DU :doh
Og ja jeg ved godt hvad han taler om (og for den sags skyld mig) - Hva' for en sag :doh
[/QUOTE]

For mig er det monopol :evil: Hvorfor ska' jeg tvinges til at gå til TDC før jeg ka' få Tele2 ?( ?( :doh Det er s.. da fordi de sidder med magten over telelinjerne, da det er dem som bestemmer, når der skal sælges/fordeles kobber til de konkurrende selskaber. :hmm

47

torsdag, 29. maj 2003, 01:52

Her er et lille uddrag af hvad monopol står for:

Synonymer til ordet: MONOPOL :hmm

BEGUNSTIGELSE - ENEHERREDØMME - ENERET - FORRANG - FORRET - FORRETTIGHED - FORTRIN - FORTRINSRET - RETTIGHED - SÆRRET - SÆRRETTIGHED

Her må det siges at TDC i stor udstrækning, kan relateres til mange af disse begreber. :hmm

48

torsdag, 29. maj 2003, 03:06

Citeret

Originally posted by bentzin

Nu har TDC jo ikke monopol på noget som helst mere... ;)
[/QUOTE]

det er jo heller ikke det jeg siger rotte :)
men nu nævner han jo (monopol) og aner ikke en "fis" hvad han taler om sååå ;) Hva' snakker du om ?( HVA' VED DU :doh
Og ja jeg ved godt hvad han taler om (og for den sags skyld mig) - Hva' for en sag :doh
[/QUOTE]

For mig er det monopol :evil: Hvorfor ska' jeg tvinges til at gå til TDC før jeg ka' få Tele2 ?( ?( :doh Det er s.. da fordi de sidder med magten over telelinjerne, da det er dem som bestemmer, når der skal sælges/fordeles kobber til de konkurrende selskaber. :hmm
[/QUOTE]

tjaa nu er det jo tydeligt at du IKKE ved hvordan det hele hænger sammen - nu er det at jeg sammen med rotte er i TDC. Og jeg har snakket med adskillige som sidder og siger det som du gør her. Og NEJ det har INTET med monopol at gøre. Monopolet er nedlagt for mange mange år siden. Hvis der stadigvæk var monopol så ville der jo kun være ET teleselskab........ (og sidst jeg talte var der vist nok Orange,TDC, Tango, Sonofon, Telia + en del andre)
Danmark er bygget så der faktisk kun er 2 teleselskaber der har egne centraler -> TDC og Orange.
Hvis du nu har en direct access til Orange (kombineret telefoni og adsl typisk) så sidder du i en Orange telefon central, nu vil du meget gerne væk og Orange vil godt af med dig MEN Orange vil ikke have andre udbydere på deres centraler - og Tele2 kan kun overtage hvis du sidder på en TDC central, da deres aftale er sådan, så gæt lige hva du skal nu!
TDC har faktisk solgt meget kobber de sidste par år blandt andet til Orange..........
Det er en gammel myte at TDC sidder på 100% af telenettet - så kan du jo heller ikke kalde det monopol.

49

torsdag, 29. maj 2003, 03:20

Orange har ikk deres egne centraler de opkøber kobber af tdc :)

50

torsdag, 29. maj 2003, 03:40

Citeret

Originally posted by Disco``

Det er også det jeg har fået at vide, hos henholdsvis Tele2, TDC og Orange, når jeg har forspurgt mig omkring de problemer som jeg havde, da jeg gik fra Tele2 til Orange + de gange jeg har spurgt vedr. evt. mulige problemer ved at "vende om og gå tilbage". :hmm

Jeg har også været i kontakt med alle 3, da jeg undrede/undrer mig over at jeg virkelig skulle tvinges - til at gå til TDC (i 6mdr) For først derefter at kunne vælge Tele2 :hmm - Er det okay ?( - Er det fri tele-valg. :mp For mig at se, så har TDC rimelig meget at sku' ha' sagt - ik' ?( - :hmm

51

torsdag, 29. maj 2003, 11:14

Citeret

ok og det ved du fordi - jeg har 3 kollegaer som er tidligere Orange og tjaa jo Orange har telefon centraler.
Jeg ved blandt andet at de har en i Bagsværd.

52

torsdag, 29. maj 2003, 11:20

Citeret

Man tvinges da heller ikke til at være kunde hos TDC, så det er jo noget vrøvl at du siger det. Grunden til at du skal gå til TDC som du kalder det før du kan få Tele2 er jo fordi Tele2 ikke har deres egne kabler og derfor leger sig ind hos TDC. Ligesom Telmore fx gør når vi snakker om mobiltelefoni.

Hvis de forskellige firmaer var trætte af at lege sig ind hos andre, så kan de jo bare lave deres eget netværk. Det kræver bare penge som de fleste ikke vil bruge på det da det er en extrem dyr affære.

Der findes dog en del firmaer som er godt i gang med at lave deres eget netværk og nogle som endda har det. Ligesom Sonofon, men det er så på mobil-området. Ved ikke lige umiddelbart hvor langt de forskellige er kommet når vi snakker om fastnet-området, men de er godt i gang.

Det er typisk af folk at brokke sig over noget når de ikke selv er en del af det eller tjener penge på det. Jalousi ligger jo til menneskets natur....

53

torsdag, 29. maj 2003, 11:21

Citeret

Originally posted by dkwolf

Citeret

ok og det ved du fordi - jeg har 3 kollegaer som er tidligere Orange og tjaa jo Orange har telefon centraler.

Han "ved" det fordi han gætter tydeligvis. ;)

... og ja, Orange er ikke hvor de var for nogle år siden. De er kommet rimelig langt. ;)

54

torsdag, 29. maj 2003, 11:22

Citeret

Citeret

Det er også det jeg har fået at vide, hos henholdsvis Tele2, TDC og Orange, når jeg har forspurgt mig omkring de problemer som jeg havde, da jeg gik fra Tele2 til Orange + de gange jeg har spurgt vedr. evt. mulige problemer ved at "vende om og gå tilbage". :hmm

Jeg har også været i kontakt med alle 3, da jeg undrede/undrer mig over at jeg virkelig skulle tvinges - til at gå til TDC (i 6mdr) For først derefter at kunne vælge Tele2 :hmm - Er det okay ?( - Er det fri tele-valg. :mp For mig at se, så har TDC rimelig meget at sku' ha' sagt - ik' ?( - :hmm

lad mig gætte du har telefoni og adsl hos Orange nu?
så har du nemlig et problem med at komme væk igen.
1. du sidder på en orange central
2. du vil væk fra dem - orange siger ok
3. du finder din nye udbyder - de siger ok
4. du beder din nye udbyder om at overtage din telefon og orange om at lukke din adsl
5. du hører aldrig noget fra nogen af dem igen....
Dette er pga den måde det hele hænger sammen som jeg skriver før. Jeg har snakket med mange som sidder i den knibe du er i nu og Orange vil ikke sige det er deres skyld fordi de gør ikke noget forkert! Grunden er at Tele2 IKKE kan overtage dig i en orange central men kun i en TDC (hvor de så køber din kobberledning) og du kan kun komme over til en TDC central ved at skifte til TDC -> at det så er røvet er helt i orden med mig men sådan er aftalerne nu mellem de teleselskaber der er i Danmark.

55

torsdag, 29. maj 2003, 11:24

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Citeret

... og ja, Orange er ikke hvor de var for nogle år siden. De er kommet rimelig langt. ;)

nej rotte jeg VED det faktisk - en af mine venner er vist nok en af de sidste der sidder på den der ude..

56

torsdag, 29. maj 2003, 11:25

hvorfor ikke bare opsige sit orange og så opratte en ny
hos hvam du nu vil.

57

torsdag, 29. maj 2003, 11:26

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

nej rotte jeg VED det faktisk - en af mine venner er vist nok en af de sidste der sidder på den der ude..

Jeps. Snakkede nu også om DISCO og gav dig ret i det du skrev.

58

torsdag, 29. maj 2003, 11:32

Citeret

Originally posted by DEVIL_DK
hvorfor ikke bare opsige sit orange og så opratte en ny
hos hvam du nu vil.

tjaa nu har Orange jo hans telefon nummer - og hvis du ikke vil af med det skal man igennem det hele.
ret surt men tjaa thats life

59

torsdag, 29. maj 2003, 11:33

Jeg har osse en mistanke til at tiscali og stofanet har en aftale om ikke at stjæle kunder fra hinanden... Da jeg ville skifte fra stofanet til tiscali gik jeg ind og tjekkede min central... og den var fin nok og klar til brug... nå... Så bestilte jeg, og under bestillingen ville de vide hvad min nuværende ISP var... Derefter gik der et par dage og så fik jeg et brev hvor der stod at der var for lidt kobber til en 256/256linje... nå... Så dagen efter gik jeg ind på cybercitys hjemmeside og tjekkede min central... og der stod der osse at den var klar til ADSL... Så bestilte jeg en 1024/256linje hos dem og 2uger efter havde jeg den... Jeg spurgte dem osse hvordan det kunne være at Tiscali havde sagt nej, og det kunne de ikke lige se nogen grund til for centralen havde kørt med ADSL i over 1år før det... Så, enten er tiscali nogle fuckhoveder eller osse har de en aftale med Stofanet... Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal tro...

60

torsdag, 29. maj 2003, 11:33

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Jeps. Snakkede nu også om DISCO og gav dig ret i det du skrev.

ok sådan læste jeg den ikke - men er jo også lige stået op......

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.