Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 23. april 2005, 18:52

Hej Drenge (og piger)

Jeg har lige samlet en ny SN95G5 til min onkel, og alting ser ud til at køre som forventet, men hans SEAGATE 40GB usb harddisk vil ikke køre i maskinen?

Windows siger at den ikke kan starte enheden?!

Harddisken virker fint i alle andre computere, og der ser ikke ud til at være problemer med andre usb harddiske i maskinen.

Nogen forslag?

2

lørdag, 23. april 2005, 19:14

har du installeret drivere til harddisken? og hvilken windows version er der derpå.
jeg mener windows XP skal have service Pack 1 ind for at usb2 funker ordentlig

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

3

lørdag, 23. april 2005, 19:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af ostermark
har du installeret drivere til harddisken? og hvilken windows version er der derpå.
jeg mener windows XP skal have service Pack 1 ind for at usb2 funker ordentlig

Windows XP SP2 fuldt opdateret.

4

lørdag, 23. april 2005, 19:53

Har du været i bios og set om USB 2.0 er aktivieret ? Hvis det altså er en usb 2.0 harddisk. ;)

5

lørdag, 23. april 2005, 20:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bentzin
Har du været i bios og set om USB 2.0 er aktivieret ? Hvis det altså er en usb 2.0 harddisk. ;)

Jep, den er fin. Jeg må indrømme at jeg ogs synes det er et meget underligt problem, ide alle andre diske virker fint.

6

lørdag, 23. april 2005, 23:49

Jeg har lige købt en 3Gear box og en 200 GB WD hd.
Kører også med SP2 her og havde det samme problem til at begynde med. Efter at have hevet usb stikket ud og sat i igen, ville den pludselig godt acceptere harddisken.
Det skal lige nævnes, at den skulle initialiseres først, inden den kunne bruges.
kontrolpanel/administrative tools/computermanagement/disk management

7

søndag, 24. april 2005, 01:02

jeg har selv en del problemer med at nøjagtig denne shuttle taber forbindelsen til usb enheder, men gå på deres hp og hent de nyeste usb drivere.

og som hans siger, prøv os det. :)...

8

søndag, 24. april 2005, 01:06

Jeg har haft omtrent samme problem med USB portene på mit gamle Chaintech 9EJL1 motherboard. Problemet lå i i rækkefølgen jeg installerede driverne. Don't ask.

Men anyways, så tag alle USB enheder ud af stikkene, og prøv at gå ind i device manageren og fjern (uninstall) ALLE USB enheder. Hubs's, devices osv. Efter et reboot skulle der gerne blive installeret nye drivere fra SP2 som du har installeret tidligere. De bliver ikke nødvendigvis opdateret når du smider servicepacken ind.

Det virkelig for mig. Good luck.

9

søndag, 24. april 2005, 12:02

følger der ikke drivere med til den? det er det første jeg ville prøve

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

10

søndag, 24. april 2005, 13:35

Hmm jeg takker for de mange forslag.

Efter at have reinstall windows 3 gange og forsøgt med diverse drivere samt fjerne usb-hubs og geninstallere osv. er jeg nået til det punkt hvor ejg vurderer der er tale om en hardware fejl så den bytter jeg til en ny imorgen.

men mange tak ;)

11

søndag, 24. april 2005, 15:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af Johnny
følger der ikke drivere med til den? det er det første jeg ville prøve

...og det sidste, jeg ville prøve. Det må være et rimeligt krav til en USB-harddisk, at den kan fungere med de indbyggede Mass Storage drivere i Windows.

En USB-harddisk er helt standardiseret, og driveren har været i Windows siden Win2000. Samme driver bruges ikke kun til harddisk, men også til f.eks. kameraer, kortlæsere og USB-sticks.

Skifter du den originale Windows-driver ud med et eller andet tilfældigt firmas specialtilrettede driver, er det dermed ikke godt at vide, hvad du får af problemer med andre enheder.

-

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.