Sneaky Ghost

Gæst

1

mandag, 26. maj 2003, 21:06

Har et vognlæs af probs lige nu.....

1...først havde jeg ikke set at jeg alerede havde den nye intel chipset driver lagt ind.
Så jeg lagde den igen, med det resultat at min ram score i pcmark faldt med lidt over 1000
og cpu score faldt med lige så meget
kan ikke lige regne ud hvad jeg skal gøre nu ?

2...ville updatere min bios til den nye..
hentet fra asus's homepage .
Men den siger...
""rom file ROMID is not compatible with exiting ROMID""
og det er den rigtige bios jeg har hentet .
så hvad gør jeg nu ??

3...hvad hedder driverne til 9700 pro kort ?
til "gf ti "kort hed de detonator, men hvad til 9700 pro kort ?
og hvilken en er den bedste (mest stabile og hurtigste)

men det vigtigste er min bios update, vil gerne ha den til at funke...
PLEASE .. :D

2

mandag, 26. maj 2003, 21:25

Til prob 3.

De hedder Catalyst, den nyeste hedder 3.4 (7.88)

du finder dem HER

3

mandag, 26. maj 2003, 21:40

1. Glem PCmark....

Prøv fx. SISOFT SANDRA 2003 og se om de virkelig er dårligere....

Sneaky Ghost

Gæst

4

mandag, 26. maj 2003, 21:40

Jeg takker :D

til grille
jo men synes det var lidt underlig at den droppede med 1000 point efter at jeg havde instaleret den driver oven i den gamle

har lige et nr 4 spørgs

i min bios står der under min disk

32 bit transfer disable ..? skal den ikke være enable
er blevet lidt rusten til alt det bios skidt

5

mandag, 26. maj 2003, 21:48

Citeret

Originally posted by Sneaky Ghost

til grille
jo men synes det var lidt underlig at den droppede med 1000 point efter at jeg havde instaleret den driver oven i den gamle

har lige et nr 4 spørgs

Tjo, men nu sutter PCmark også røv.... Det kan ikke rigtig bruges til noget... ;)

32-bit Disk Access :
Common Options : Enabled, Disabled

The name 32-bit Disk Access is actually a misnomer because it doesn't really allow 32-bit access to the hard disk. The IDE interface is always 16-bits in width even when the IDE controller is on the 32-bit PCI bus. What this feature actually does is command the IDE controller to combine two 16-bit reads from the hard disk into a single 32-bit double word transfer to the processor. This allows the PCI bus to be more efficiently used as the number of transactions required for a particular amount of data is effectively halved!

However, according to a Microsoft article (Enhanced IDE operation under Windows NT 4.0), 32-bit disk access can cause data corruption under Windows NT in some cases. Therefore, Microsoft recommends that Windows NT 4.0 users disable 32-bit Disk Access.

Lord Mike asked 'someone in the know' about this matter and he was told that the data corruption issue was taken very seriously at Microsoft and that it had been corrected through the Windows NT 4.0 Service Pack 2. Although he couldn't get an official statement from Microsoft, it's probably safe enough to enable 32-bit Disk Access on a Windows NT 4.0 system, just as long as it has been upgraded with Service Pack 2.

Because it realizes the performance potential of the 32-bit IDE controller and improves the efficiency of the PCI bus, it is highly advisable to enable 32-bit Disk Access. If you disable it, data transfers from the IDE controller to the processor will only occur in 16-bits chunks. Naturally, this degrades the performance of the IDE controller as well as the PCI bus. As such, you should disable this feature only if you actually face the possibility of data corruption (with an unpatched version of Windows NT 4.0).

You can also find more information on the Windows NT issue in the details of the IDE HDD Block Mode feature!

Sneaky Ghost

Gæst

6

mandag, 26. maj 2003, 21:55

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

til grille

har lige et nr 4 spørgs

Tjo, men nu sutter PCmark også røv.... Det kan ikke rigtig bruges til noget... ;)

32-bit Disk Access :
Common Options : Enabled, Disabled

The name 32-bit Disk Access is actually a misnomer because it doesn't really allow 32-bit access to the hard disk. The IDE interface is always 16-bits in width even when the IDE controller is on the 32-bit PCI bus. What this feature actually does is command the IDE controller to combine two 16-bit reads from the hard disk into a single 32-bit double word transfer to the processor. This allows the PCI bus to be more efficiently used as the number of transactions required for a particular amount of data is effectively halved!

However, according to a Microsoft article (Enhanced IDE operation under Windows NT 4.0), 32-bit disk access can cause data corruption under Windows NT in some cases. Therefore, Microsoft recommends that Windows NT 4.0 users disable 32-bit Disk Access.

Lord Mike asked 'someone in the know' about this matter and he was told that the data corruption issue was taken very seriously at Microsoft and that it had been corrected through the Windows NT 4.0 Service Pack 2. Although he couldn't get an official statement from Microsoft, it's probably safe enough to enable 32-bit Disk Access on a Windows NT 4.0 system, just as long as it has been upgraded with Service Pack 2.

Because it realizes the performance potential of the 32-bit IDE controller and improves the efficiency of the PCI bus, it is highly advisable to enable 32-bit Disk Access. If you disable it, data transfers from the IDE controller to the processor will only occur in 16-bits chunks. Naturally, this degrades the performance of the IDE controller as well as the PCI bus. As such, you should disable this feature only if you actually face the possibility of data corruption (with an unpatched version of Windows NT 4.0).

You can also find more information on the Windows NT issue in the details of the IDE HDD Block Mode feature!

Det vil på dansk sige at det performance vis er bedst at ha det sat til..
men at der er en lille chance for at der kan gå lort i det :D

7

mandag, 26. maj 2003, 21:58

Citeret

Det vil på dansk sige at det performance vis er bedst at ha det sat til..
men at der er en lille chance for at der kan gå lort i det :D

Jeps, det skulle være bedst at have slået til. Jeg har dog ikke testet om det er rigtigt, men man kan jo hellere ikke teste alt.... ;)

Det er kun en chance for at det går i lort, dvs. laver fejl, hvis du kører med WIN NT 4.0..... Det tvivler jeg på du gør. ;)

Sneaky Ghost

Gæst

8

mandag, 26. maj 2003, 22:08

Hva så Grille :D

kan du så ikke lige hjælpe med min bios nu du er her 8o

:hmm

9

mandag, 26. maj 2003, 22:15

Citeret

Hvad er problemet ?.... Er det et indstillings-svar du vil have ?.... For så kan du finde en MASSE i den BIOS-guide jeg har på min HP.... www.GrillRotten.dk

... Men ellers så bare spørg løs. Skal da gøre mit bedste for at hjælpe og hvis jeg ikke kender svaret, så er der nok en anden der gør...

Sneaky Ghost

Gæst

10

mandag, 26. maj 2003, 22:22

Citeret

Citeret

Hvad er problemet ?.... Er det et indstillings-svar du vil have ?.... For så kan du finde en MASSE i den BIOS-guide jeg har på min HP.... www.GrillRotten.dk

... Men ellers så bare spørg løs. Skal da gøre mit bedste for at hjælpe og hvis jeg ikke kender svaret, så er der nok en anden der gør...

Ved at det er den rigtige bios....
har gjort som der stod....
bootede op i dos, og satte min disk i med bios update, og kørte programmet..
men den kom med denne fejl

det er den bios update der gør at man kan hæve vcore (op til 1,9) over de 1,6 som er i bios nu...
plus nogle ting med fsb osv...

og kan ikke OC mere før jeg kan hæve den lidt i volt :D

så hvorfor er det lige at den nægter at updatere min bios

har lige testet i sisoft som du sagde...

ram siger int bandwith 3792
og float bandwith 3784

den påstår at den er hurtigere end andre pc3500 ram
så helt langsom er den da ikke blevet

11

mandag, 26. maj 2003, 22:26

Citeret

det er den bios update der gør at man kan hæve vcore (op til 1,9) over de 1,6 som er i bios nu...

... Hmm... Det lyder nu ellers ikke til at det er den rigtige BIOS du har fat i....

Sneaky Ghost

Gæst

12

mandag, 26. maj 2003, 22:29

Citeret

Citeret

... Hmm... Det lyder nu ellers ikke til at det er den rigtige BIOS du har fat i....
den jeg hentede hedder

p4p1006 update til p4c800 deluxe mobo
kan ikke lige linke da jeg ikke kan komme ind på deres side

13

mandag, 26. maj 2003, 22:30

Citeret

har lige testet i sisoft som du sagde...

ram siger int bandwith 3792
og float bandwith 3784

den påstår at den er hurtigere end andre pc3500 ram
så helt langsom er den da ikke blevet

... Fint... Det er jo sådan det skal være. ;)

14

tirsdag, 27. maj 2003, 00:31

[/QUOTE]

[/QUOTE]

Ved godt nok ikke så meget om P4-boards, men her er
måske et lille brugbart forslag:
Inden du opdaterer bios, har du så husket at køre med default biosopsætning - altså ingen overclock overhovedet. Det ved jeg at man skal på mit Epox-board :hmm
Håber du får løst problemet - good luck :mm

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.