Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 25. maj 2003, 16:45

Vi har lige fået en ny bærbar computer i hjemmet og derfor har vi også fået trådløst netværk, men det har ikke været helt problemfrit. Der kom en mand fra firmaet hvor vi havde købt det og satte det op. Det virkede fint den første dag, men så startede det med at disconnecte hele tiden, Så vi kontaktede manden igen. Han prøvede uden held at få det til at virke, han kom frem til den konklusion at det simpelthen ikke kunne lade sig gøre at få trådløst netværk i vores hus pga. det sted vi boede, noget med at vi boede et sted hvor forbindelsen ikke virkede. Kan det virkelig være sandt eller er det noget pis?

2

søndag, 25. maj 2003, 16:48

Lyder som noget pis.... Medmindre i altså bor RIMELIG tæt på nogle link-antenner som også bruger Ghz-båndet og kan derfor gå ind og genere ens private signal hvis man er uheldig nok.... Det kræver dog en HEL DEL uheld...

... Link-antenner sidder heller ikke i jord-højde, så det kræver at i bor i ca. 20-40 meters højde.... ;)

3

søndag, 25. maj 2003, 17:07

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Lyder som noget pis.... Medmindre i altså bor RIMELIG tæt på nogle link-antenner som også bruger Ghz-båndet og kan derfor gå ind og genere ens private signal hvis man er uheldig nok.... Det kræver dog en HEL DEL uheld...

... Link-antenner sidder heller ikke i jord-højde, så det kræver at i bor i ca. 20-40 meters højde.... ;)

Det gør vi sku ikke! Fuck så er vi blevet mega snydt! Men det virkede jo faktisk ikke, det er da mærkeligt.

4

søndag, 25. maj 2003, 17:34

Citeret

Originally posted by Hoel

Citeret

Det gør vi sku ikke! Fuck så er vi blevet mega snydt! Men det virkede jo faktisk ikke, det er da mærkeligt.

Regnede nu heller ikke med at jeres hus var 20-40 meter højt.... Så det er ihvetfald ikke link-antenner der forstyrre signalet.

Kører de på 2,4 Ghz-båndet ? Eller hvor virker de ? Har du et link til hvad for et stykke hardware det drejer sig om ?

5

søndag, 25. maj 2003, 17:39

Jeg bruger trådløst netværk med min bærbar på min skole og det virke fint!! hvilket kort har du i i din bærbar

6

søndag, 25. maj 2003, 18:10

Jeg har sku ikke så meget styr på alt det der du snakker om Grilrotte, men jeg mener helt sikkert at det var et Zyxel kort.

7

søndag, 25. maj 2003, 18:17

Citeret

Jeg har sku ikke så meget styr på alt det der du snakker om Grilrotte, men jeg mener helt sikkert at det var et Zyxel kort.

Okey. Efter hvad jeg kan se på Zyxel´s side, så er det jo ikke det helt store udvalg de har af nye dele, så er det dem du bruger som du kan se på denne side ?

http://www.zyxel.com/product/model.php?i…alue=1021876859

Det eneste problem jeg umiddelbart kan se der kunne være, var hvis du havde nogle bluetooth-enheder der gik ind og forstyrrede WLAN-signalet. Det har jeg set ske før. Kunne det være tilfældet i din situation ?

8

søndag, 25. maj 2003, 19:57

Citeret

Citeret

Okey. Efter hvad jeg kan se på Zyxel´s side, så er det jo ikke det helt store udvalg de har af nye dele, så er det dem du bruger som du kan se på denne side ?

http://www.zyxel.com/product/model.php?i…alue=1021876859

Det eneste problem jeg umiddelbart kan se der kunne være, var hvis du havde nogle bluetooth-enheder der gik ind og forstyrrede WLAN-signalet. Det har jeg set ske før. Kunne det være tilfældet i din situation ?

Det var det der hedder ZyAir b-1000
vi har ikke nogle Bluetooth enheder, andet end min mobil telefon!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.