Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 25. maj 2003, 14:01

Halløj der!

Har lige clocket min 2,66 P4 til 3GHz - og det er skam også fint nok.

Jeg kører med 512MB PC2700 ram. Når jeg booter nu (efter oc), står der i bootscreenen at jeg kun kører med PC2100 ram. Hvis jeg stiller FSB'en tilbage på 133/2,66GHz vises rammen igen som PC2700 :]

Nogen der ved hvad der lige sker her??

Forresten - jeg kan se at man kan hæve volten på AGP-porten. Er det noget jeg skal rode med? Er der noget at hente der, eller er det evt meget risikabelt?

2

søndag, 25. maj 2003, 14:09

Det er din cpu/ram diveder, den står sikkeret til auto, sæt den til 333.

3

søndag, 25. maj 2003, 14:31

Citeret

Originally posted by Torque_79
Halløj der!

Har lige clocket min 2,66 P4 til 3GHz - og det er skam også fint nok.

Jeg kører med 512MB PC2700 ram. Når jeg booter nu (efter oc), står der i bootscreenen at jeg kun kører med PC2100 ram. Hvis jeg stiller FSB'en tilbage på 133/2,66GHz vises rammen igen som PC2700 :]

Nogen der ved hvad der lige sker her??

Forresten - jeg kan se at man kan hæve volten på AGP-porten. Er det noget jeg skal rode med? Er der noget at hente der, eller er det evt meget risikabelt?

Ang. agp volt så ER det riski! Men ligesom ved cpu overclock opnåes en større gpu stabilitet ved at hæve agp volten ved gpu overclock

4

søndag, 25. maj 2003, 14:37

Citeret

Originally posted by PCK
Det er din cpu/ram diveder, den står sikkeret til auto, sæt den til 333.

Jep - den står på auto. Er der noget at hente, ved at sætte den på 333?

5

søndag, 25. maj 2003, 16:13

Ja! Det er hvad vi normalt kalder for Divideren.. eller Ratio.. den bestemmer hvor hurtigt dine ram skal køre.

6

mandag, 26. maj 2003, 12:21

Citeret

Originally posted by Getalife
Ja! Det er hvad vi normalt kalder for Divideren.. eller Ratio.. den bestemmer hvor hurtigt dine ram skal køre.

Når jeg sætter divideren på 4:5 (333) kan jeg ikke boote. Hvad kan det skyldes? Skal der højere spænding på rammene?

7

mandag, 26. maj 2003, 12:25

Du kunne jo prøve :) Tror dog ikke det virker..
De 333 er ved std FSB.. hvis du OCer, så hopper ram hastigheden også opad.

8

mandag, 26. maj 2003, 12:25

Når jeg sætter divideren på 4:5 (333) kan jeg ikke boote. Hvad kan det skyldes? Skal der højere spænding på rammene?
[/QUOTE]

Hvad spænding køre du med???

9

mandag, 26. maj 2003, 12:26

Citeret

Hvad kan jeg ellers gøre ved det - købe nogle hurtigere ram?? Bundkortet understøtter t.o.m. PC2700 - dem jeg har i.

10

mandag, 26. maj 2003, 12:27

Citeret

Originally posted by geek

Hvad spænding køre du med???
[/QUOTE]

Standard - kan ikke lige huske hvor meget det er. Har slet ikke pillet ved spændingen på rammene endnu.

11

mandag, 26. maj 2003, 12:28

Citeret

Citeret

Hvad kan jeg ellers gøre ved det - købe nogle hurtigere ram?? Bundkortet understøtter t.o.m. PC2700 - dem jeg har i.

Dine ram burde kunne klare lidt OC

12

mandag, 26. maj 2003, 12:29

Citeret

Citeret

Citeret

Dine ram burde kunne klare lidt OC

Oki - så jeg skal altså prøve at fastholde 4:5 ratioen, og øge spændingen en smule?

13

mandag, 26. maj 2003, 12:40

Hvor høj er din FSB?

14

mandag, 26. maj 2003, 12:46

Citeret

Hvor høj er din FSB?

Hvis du kligger på hans 3dscore kan du se at den står på 150

15

mandag, 26. maj 2003, 13:03

Kører for tiden 3GHz med en FSB på 150 og 1,650 volt på coren. Forresten, så var der ingen problemer i at sætte en fast ratio (4:5), så det kører bare nu. Maskinen kører iøvrigt klippestabilt her.

Jeg kunne dog godt tænke mig at komme lidt højere op, men jeg kan færdiggøre et boot, hvis FSB'en kommer over 152. Har også prøvet at hæve spændingen yderligere, men vil helst ikke over 1,7V - da jeg har hørt at det kan blive brandfarligt :D

Nogen der har nogle gode forslag? Eller kan jeg simpelthen ikke komme højere?

Temperaturen ligger iøvrigt fint omkring de 38 grader idle ved 3GHz og 44 max load - så jeg tror godt den kan klare et skub opad :D

16

mandag, 26. maj 2003, 13:04

Citeret

Kører for tiden 3GHz med en FSB på 150 og 1,650 volt på coren. Forresten, så var der ingen problemer i at sætte en fast ratio (4:5), så det kører bare nu. Maskinen kører iøvrigt klippestabilt her.

Jeg kunne dog godt tænke mig at komme lidt højere op, men jeg kan færdiggøre et boot, hvis FSB'en kommer over 152. Har også prøvet at hæve spændingen yderligere, men vil helst ikke over 1,7V - da jeg har hørt at det kan blive brandfarligt :D

Temperaturen ligger iøvrigt fint omkring de 38 grader idle ved 3GHz og 44 max load - så jeg tror godt den kan klare et skub opad :D

Hvad køler bruger DU???

17

mandag, 26. maj 2003, 13:06

Citeret

Citeret

Hvad køler bruger DU???

den her:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=442&page=1

Og en papst 19dB - samt en hær af kabinetblæsere.

18

mandag, 26. maj 2003, 13:17

ved godt at det er off topic, men hvor henne ser man hvad cpu'en temp er idle og max???

19

mandag, 26. maj 2003, 13:17

Citeret

Originally posted by miniebbe
ved godt at det er off topic, men hvor henne ser man hvad cpu'en temp er idle og max???

Hent evt speedfan her på tweak.dk

20

mandag, 26. maj 2003, 13:20

Citeret

Originally posted by miniebbe
[/QUOTE

Under BIOS Health eller hardware monitor

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.