Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 7. april 2005, 20:19

Jeg står og skal investere i et LCD til stuen. Prislejet er lidt under 20k, da jeg også regner med at investere i en DVD-afspiller dertil. Nu har jeg efterhånden læst bunker på bunker af engelsk reviews, og problemet med dem er, at man selvfølgelig ikke selv står foran skærmen, og at de af en eller anden grund aldrig lige præcist hedder det samme som de modeller de danske forhandlere kører med.

Så er der nogen der kan give mig en top5 over LCD skærme i 32" klassen til ca. 20k? Evt. fortælle mig, om en Kiss DP-1000 kan gøre jobbet stort set lige så godt som en Denon eller lignende til to gange prisen.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

2

torsdag, 7. april 2005, 20:47

Nu har LCD TV ikke så meget med HiFi at gøre... ;)

Det bedste er selvfølgelig selv at tage ud og kikke på de forskellige modeller - det er trods alt dine øjne, der skal kikke på TV'er til dagligt.

Sørg for:
at få digital indgang (DVI eller HDMI),
at det understøtter HDTV, mindst 720P,
at det har en ordentlig opløsning, fx 1366x768 og
at du får en ordentlig tuner til.

Philips 32PF9986, kunne være en mulighed. Deres 42" bankede alle plasmaskærmene i en test i Home Cinema Choice.
http://www.prad.de/tvguide/ergebniss_aus…+finden&p=2&p=3

Jeg har ikke selv prøvet en KISS-maskine, men de får ikke just de pæneste ord med på vejen, når man læser på fx www.hifi4all.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (07.04.2005, 20:48)

3

torsdag, 7. april 2005, 20:53

Ja, jeg har også en PDF med den model som vinder. Problemet er prisen, som er godt 23k, og hvis jeg også skal have noget lyd og en DVD-afspiller, så bliver det alt for dyrt.

Har også set lidt på det Sharp som HiFiKlubben har til 18k. Ved du noget om det?

Har selv en Kiss DP-1000, som stort set fungerer upåklageligt, men ved godt, at der er flere som brokker sig over dem.

Angående tuner... når du siger ordenlig, hvad mener du så?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

4

torsdag, 7. april 2005, 20:59

Helst en digital tuner, som fx en Selector fra TDC.
Når du får så høj opløsning på dit TV, vil almindeligt TV komme til at se ud som noget, der er optaget før 1. verdenskrig.

Jeg vil anbefale dig at kikke forbi www.hifi4all.dk og læse i deres forum, der sidder massere af folk, som gør eller har gjort sig samme overvejelser som dig.

Personligt regner jeg med at skippe fladskærms TV'ne og hoppe direkte på en projekter.

5

torsdag, 7. april 2005, 21:36

Nu har jeg bare normalt Stofa gøjl fjernsyn med Tv3, 3+ osv. En løsning, som vi får fordi vi bor i sådan et boligkvarter. Så hvordan med tuner? Er det noget, som er i fjernsynet hvis jeg ikke skal have en selector, eller skal jeg have en seperat?

6

torsdag, 7. april 2005, 21:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Alaza
Nu har jeg bare normalt Stofa gøjl fjernsyn med Tv3, 3+ osv. En løsning, som vi får fordi vi bor i sådan et boligkvarter. Så hvordan med tuner? Er det noget, som er i fjernsynet hvis jeg ikke skal have en selector, eller skal jeg have en seperat?

Hvis det TV du køber har indbygget tuner kan du jo prøve med det først og se hvordan det ser ud, og så vurdere ud fra det om der skal gøres mere.

Har du været forbi hifi4all og kikke?

7

torsdag, 7. april 2005, 22:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Philips 32PF9986, kunne være en mulighed. Deres 42" bankede alle plasmaskærmene i en test i Home Cinema Choice.

enig ;) - jeg købte det tv - nam nam

deres lcd skulle også være helt vilde :D

8

fredag, 8. april 2005, 09:05

Hvad angår dvd, så tror jeg klart en Denon vil være bedre, men umiddelbart får man meget for pengene hos Kiss, dog har jeg ladet mig fortælle man lige skal opdatere firmware før de fungere ordentlig ..

9

fredag, 8. april 2005, 09:22

Hvis du skal have en LCD, så ville jeg overveje at tage et kig ind i en AlfaView butik...Der kan man se alle modellerne live og de har gode priser!

Alternativt, så kig efter Philips´s LCD´s. De er nice stort set alle sammen, især deres Pixel Plus 2 modeller, men de koster også lidt!

10

søndag, 10. april 2005, 14:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aerial

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

enig ;) - jeg købte det tv - nam nam

deres lcd skulle også være helt vilde :D

Men det Phillips.. er det ikke et LCD?

Angående tuneren, så mener du bare, at jeg skal købe det fjernsyn jeg finder bedst - uafhængigt af tuneren, og så se om TV-signalet er godt nok. Og hvis ikke, så købe en ekstern tuner? Hvad koster sådan en?

Hvad vil I btw. mene er den bedste løsning i 32" klassen - LCD eller Plasma?

11

søndag, 10. april 2005, 14:52

Citeret

Ja, jeg har også en PDF med den model som vinder. Problemet er prisen, som er godt 23k, og hvis jeg også skal have noget lyd og en DVD-afspiller, så bliver det alt for dyrt.

Har også set lidt på det Sharp som HiFiKlubben har til 18k. Ved du noget om det?

Har selv en Kiss DP-1000, som stort set fungerer upåklageligt, men ved godt, at der er flere som brokker sig over dem.

Angående tuner... når du siger ordenlig, hvad mener du så?

så fis dog in i butikken hvor de har sådan en og argumenter pænt at du kun har 20k og det er kun sådan en du vil ha' er sikker på ad du kommer hjem med en papkasse fyld med ny flimer det har jeg gjort med en billigere og det virkede, hvis de ikke vil skal du bare gå til næste forhandler hvor der er SÆLGERE til stede :))

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz
Sapphire TRI-X R9 290 4GB OC
12 gb Corsair CMX6GX3M3A1600C9
Samsung 840 Evo 120 GB ssd + WD 500 3ABYX
Logitech G500 ~ 24” BenQ G2420HD
CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ eDimensional Audio FX2
750W CorsairTX ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

12

søndag, 10. april 2005, 15:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af OC-Dog
Hvis du skal have en LCD, så ville jeg overveje at tage et kig ind i en AlfaView butik...Der kan man se alle modellerne live og de har gode priser!

Alternativt, så kig efter Philips´s LCD´s. De er nice stort set alle sammen, især deres Pixel Plus 2 modeller, men de koster også lidt!

Alfaview's priser er ok, men kvaliteten er også derefter. Mit råd gå heller efter noget andet end Alfaview.
Gå ned i Hi-fi klubben og kig på deres Sharp lcd skærme, de er ret lækre.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Andreas C" (10.04.2005, 15:16)

13

søndag, 10. april 2005, 15:33

Ja, har også overvejet deres 32" model som koster i nærheden af 18k. Det review jeg har af LC-32GD1E får dog kun 4 ud af 5 stjerne i alle tests, og som kommentar "Another fine Sharp LCD, but rivals appear to be making up some ground." Derfor jeg endnu ikke har købt det.

14

søndag, 10. april 2005, 15:37

Citeret

Ja, har også overvejet deres 32" model som koster i nærheden af 18k. Det review jeg har af LC-32GD1E får dog kun 4 ud af 5 stjerne i alle tests, og som kommentar "Another fine Sharp LCD, but rivals appear to be making up some ground." Derfor jeg endnu ikke har købt det.

Ved godt at de ikke får topkarakter, men 4 ud af 5 stjerne er da ret godt.

Ellers skal du ud og invester flere penge, så kan du jo kigge på Philips, som de andre også foreslår, og hvis du skal op i den prisklasse så tag et kig på Loewe, de er virkelig topklasse og har en utrolig billedkvalitet.

15

søndag, 10. april 2005, 15:40

Deres 32" model koster bare 25k... 8o

16

søndag, 10. april 2005, 15:54

Citeret

Deres 32" model koster bare 25k... 8o

Sagde heller ikke at de var billige ;)

Nåh, men for at vende tilbage til det Sharp, så prøv at tøffe ned i den lokale Hi-fi klub og se på det. Det er jo trods alt dig der skal eje det.

17

søndag, 10. april 2005, 16:47

Jep, det tror jeg også jeg vil gøre. :) Tak.

18

søndag, 10. april 2005, 17:30

er også selv på udkig efter nyt TV lige pt. Ville også have det nye Philips PF9986 enten i 32" eller 32". MEN der kommer nye modeller til sommer PF9830 hvor den forventede pris på 37" er omkring de 20K :))

Så enten venter jeg og snupper sådan et eller også napper jeg et Pioneer Plasma PDP-435XDE - eneste ankepunkt med det überlækre plasma er at det kun har 1024x768 opløsning hvor HDTV 720p kommer til at kræve 1280x768 :lame:

Ved dog ikke helt hvor stort problem det er da HDTV jo er lidt ude i fremtiden! På den anden side er det jo også lidt rigeligt surt at smide +25k efter nyt fedt tv der ikke opfylder kommende standarder!

Alternativt må jeg jo bide i det sure æble og nappe Pioneer overfede 50" PDP-505XDE til omkring 45k :T

19

søndag, 10. april 2005, 18:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af ø
er også selv på udkig efter nyt TV lige pt. Ville også have det nye Philips PF9986 enten i 32" eller 32". MEN der kommer nye modeller til sommer PF9830 hvor den forventede pris på 37" er omkring de 20K :))

Så enten venter jeg og snupper sådan et eller også napper jeg et Pioneer Plasma PDP-435XDE - eneste ankepunkt med det überlækre plasma er at det kun har 1024x768 opløsning hvor HDTV 720p kommer til at kræve 1280x768 :lame:

Ved dog ikke helt hvor stort problem det er da HDTV jo er lidt ude i fremtiden! På den anden side er det jo også lidt rigeligt surt at smide +25k efter nyt fedt tv der ikke opfylder kommende standarder!

Alternativt må jeg jo bide i det sure æble og nappe Pioneer overfede 50" PDP-505XDE til omkring 45k :T

De første danske HDTV kanaler kommer til september fra Canal Digital.

20

søndag, 10. april 2005, 19:52

Tænkte på, om du på dansk ville forklare mig hvad DVI, HDTV og HDMI er?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.