Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 30. marts 2005, 21:20

2 # Jeg har lidt blanede sprøgsmål.

1 #
Så vidt jeg har forstået findes der 2 nye slags grafikkort:
Et hvor man kan ha 2 skærme sat til og et andet hvor mange kan have 2 grafikkort! Evt: Findes der nogle der både kan ha 2 på kortet og har Så det kan lade sig gøre med 4 Skærme?
Hvorfor ikke? :O
Hvilkne fordele og ulemper er det ved de forskellige. Belaster man meget mere ved at ha 2 skærme sat til?
Der hvor man har 2 skærme: Så viser de det samme? Også i spil? eller hvordan funkere det.

2 # Kort og godt: Hvilkne fordele og ulemper er der ved overclocking? (Stiller mig spørgsmål her, da jeg kun forventer de enkle Positive ting og negative)

3 # Når man F.eks kigger på en bærbar med 2.0 m processor. Hvor mange GHz svarer det til præcist? :D
Kan man se hvor mange ms osv skærme har på bærbare? :D

Det var ummilbart det, måske sætter jeg flere spørgsmål ind. :D

Med venliig hilsen Christian! :D ;)

2

onsdag, 30. marts 2005, 21:26

Citeret

# Så vidt jeg har forstået findes der 2 nye slags grafikkort:
Et hvor man kan ha 2 skærme sat til og et andet hvor mange kan have 2 grafikkort!

Tænker du på SLI her - Altså muligheden for at koble 2 Grafikkort sammen på et Bundkort.

Citeret

2 # Kort og godt: Hvilkne fordele og ulemper er der ved overclocking? (Stiller mig spørgsmål her, da jeg kun forventer de enkle Positive ting og negative)

Mere ydelse for pengene - 8)
Det "negative" kan så være at man kan skade sit hardware hvis man ikke ved hvad man laver.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

3

onsdag, 30. marts 2005, 22:01

Yeps. Med Sli, Hvordan funkere det? Har de så hver deres skærm sat til?
Hvad med det andet jeg ikke kan huske navnet på hvor mange kan sætte 2 skærme på 1 grafikort kører det så begge to akkurat det samme? eller hvordan?

Med overclocking gælder garentien stadig?

4

onsdag, 30. marts 2005, 23:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af HuleFanden
Hvad med det andet jeg ikke kan huske navnet på hvor mange kan sætte 2 skærme på 1 grafikort kører det så begge to akkurat det samme? eller hvordan?

1. Hvis du sætter 2 skærme til et GFX er der flere muligheder for, hvordan du kan få det il at køre. På mit 6800GT kan du har du flere muligheder;

KLON - Begge skærme viser præcis det samme billede.

DUALVIEW - Skærmene bliver vandret sat i "forlængelse af hinanden", sådan at hvis du trækker et vindue ud af den ene skræms højre side, kommer det ind på den anden skærms venstre side.

At koble 2 skærme på belaster ikke grafikkortet mere. Med hensyn til muligheder er der garanteret flere end dem jeg har nævnt - men det er blot de 2, som jeg har benyttet.

2. Ved overclocking forsvinder alt garanti som dug fra solen. - I teorien.
Virkeligheden er dog en anden, da "hvad man ikke ved, har man ikke ondt af." Og forhandleren kan ikke se, at du har OCet en vare, i det øjeblik han modtager varen til RMA. Der kan dog i særtilfælde, hvor du har OCet fuldstædig sindssygt uden at have nogen ide om hvad du lavede, komme så slemme skader på HW, så det ikke kan byttes.

Men så længe du OCer med måde, skal du ikke være bange for, at der sker noget ved det - jo, lidt ekstra ydelse skal du være parat til at tage imod. Men det går da nok - gør det ik ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dare_Devil" (30.03.2005, 23:30)

5

onsdag, 30. marts 2005, 23:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

Citeret

Er der noget du vil sige :))

6

onsdag, 30. marts 2005, 23:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af BukkeMand

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

Citeret

1. Hvis du sætter 2 skærme til et GFX er der flere muligheder for, hvordan du kan få det il at køre. På mit 6800GT kan du har du flere muligheder;

KLON - Begge skærme viser præcis det samme billede.

DUALVIEW - Skærmene bliver vandret sat i "forlængelse af hinanden", sådan at hvis du trækker et vindue ud af den ene skræms højre side, kommer det ind på den anden skærms venstre side.

At koble 2 skærme på belaster ikke grafikkortet mere. Med hensyn til muligheder er der garanteret flere end dem jeg har nævnt - men det er blot de 2, som jeg har benyttet.

2. Ved overclocking forsvinder alt garanti som dug fra solen. - I teorien.
Virkeligheden er dog en anden, da "hvad man ikke ved, har man ikke ondt af." Og forhandleren kan ikke se, at du har OCet en vare, i det øjeblik han modtager varen til RMA. Der kan dog i særtilfælde, hvor du har OCet fuldstædig sindssygt uden at have nogen ide om hvad du lavede, komme så slemme skader på HW, så det ikke kan byttes.

Men så længe du OCer med måde, skal du ikke være bange for, at der sker noget ved det - jo, lidt ekstra ydelse skal du være parat til at tage imod. Men det går da nok - gør det ik ;)

Er der noget du vil sige :))

Ja? :boxing:

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dare_Devil" (30.03.2005, 23:31)

7

onsdag, 30. marts 2005, 23:32

Virker klon godt i spil?

Ehm.. er det med 1 GFx du snakker om ?

8

onsdag, 30. marts 2005, 23:39

Vis du kører med 2 grafikkort i SLI er det kun en skærm der virker bare så du ved det.

Lian Li PC75
Asus P5B & E6600 Conroe

9

onsdag, 30. marts 2005, 23:51

Men med begge GFXs kraft?

10

torsdag, 31. marts 2005, 00:17

Citeret

Men med begge GFXs kraft?

Ja.

11

torsdag, 31. marts 2005, 17:47

Okay, slet ingen der ved hvor meget en m 2.0 processor i en bærbar svarer til?

og om man evt kan se ms på deres skærm ?? :D

12

torsdag, 31. marts 2005, 18:05

problemet er at pentium m (dothan) er en anden type end de fleste cpus...den er meget kraftig i forhold til p4 og amd64...i ren cpu kraft kan en 2.0 nemt måle sig med 3.2ee ......men den mangler 64bit understøttelse, HT og dual channel ram mulighed...hvilket hæmmer det samlede systems performance...men den bruger ikke megen strøm så til en bærbar er den et godt valg.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

13

torsdag, 31. marts 2005, 18:09

PÅ PC Direct kan man fda få 2 x 512ram.

Så den nye windows kan ikke instaleres derpå ?

14

torsdag, 31. marts 2005, 19:09

aner ikke om den kan installeres på 32bit platforme...men ingen grund til at gøre det ihvertfald.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.