Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 16. marts 2005, 03:19

Jeg har prøvet at stykke følgende sammen:
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D
3500+ Winchester
1GB Kingston HyperX RAM
X800XL PCIexpress

men da jeg havde samlet det hele (som jeg plejer) efter alle kunstens regler og trykkede på startknappen skete der...intet. Den vil altså ikke boote op og hverken blæsere eller noget kører. Der er dog strøm på moterhoardet da der er en lille standby-diode som lyser. Jeg bruger en 400W strømforsyning med 20pin stik og selvom det er et 24pin stik på motherboardet har jeg læst at det burde virke alligevel da de 4 ekstra pins er ekstrastrøm til PCIexpress.

Jeg har prøvet alt, rykket rundt på ram, grafikkort, jumpers, tjekket cpu, nulstillet bios og flere andre ting, men intet hjælper. Er der nogle der har den bare den fjerneste idé om hvad der kan være galt så ville jeg meget gerne høre det. Overvejer at gå ned og købe en 20-24pin converter eller en ny strømforsyning, men er lidt i tvivl om det er det som er problemet.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?

2

onsdag, 16. marts 2005, 07:17

Havde et lignende problem med min ASUS A8n-SLI kort, men fandt ud af at jeg havde glemt at sætte det ekstra 4-pins stik i (et 2 by 2 stik). Måske det også er løsningen til dit problem...Ellers skal du nok have fat i den converter.

/Lunde

3

onsdag, 16. marts 2005, 07:20

Det lyder som om stikket fra powerknappen ikke sidder hvor det skal i bundkortet eller osse er det psu som ikke duer. Det er et af de 2 steder det plejer at være galt når der slet ikke sker noget.

4

onsdag, 16. marts 2005, 12:17

Har sat 4pin stikket i og der er noget stroem paa motherboardet da standby-dioden jo lyser. PSUen er den samme som jeg har brugt i lang tid saa jeg regner ikke med at den er i stykker.

5

onsdag, 16. marts 2005, 12:30

Har du prøvet power knappen på selve bundkortet ??
Vis det heller ikke virker skal du have dig en 20-24 konverter.

Jeg har ikke prøvet at køre med kun 20pin på mit mb, men mener den skal have 24pin men prøv.

Asus maximus v extreme
Intel Core i7 3770k

Corsair H100
Corsair Dominator GT 1866
Samsung 830, 256GB
2x Asus 7970 DIRECT-CUII
Corsair HX 1050

6

onsdag, 16. marts 2005, 15:07

Jeg har proevet knapperne paa selve bundkortet og de virkede heller ikke. Jeg har ellers laest at den burde kunne koere med et 20pin stik, men nu proever jeg at skaffe en 20-24-converter. Da det ikke er sikkert at det er det som er problemet er alle andre forslag velkomne.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.