Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 14. marts 2005, 16:45

hvis man har et digital videokamera med de små bånd hvad skal jeg så bruge til hvis jeg vil overføre filmen til pc????

2

mandag, 14. marts 2005, 17:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af faddo
hvis man har et digital videokamera med de små bånd hvad skal jeg så bruge til hvis jeg vil overføre filmen til pc????

Hvis den har i.Link (Firewire/ IEEE 1394) så skal du bruge et passende kabel. Sandsynligvis med et 4-pins-stik i den ene ende (til kameraet) og et 6-pins-stik i den anden (PC).

Din PC skal selvfølgelig have en ledig firewire port.

Der findes massere af software til at hente videoen ind fra kameraet (grabbe).

I XP ligger Windows MovieMaker. Des muligheder er meget begrænsede og kvaliteten er ikke i top, så brug det kun mens du leger med projektet i starten og find så et bedre program (fx fra Pinnacle) når du rigtigt skal til at redigere video.

Jeg bruger selv Pinnacle Expression som fulgte med til mit DVD-RW drev. Det kan hvad jeg skal bruge... :)

3

mandag, 14. marts 2005, 18:01

har ikke firewire i min pc hvor køber jeg sådan noget. gerne et link

4

mandag, 14. marts 2005, 18:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af faddo
har ikke firewire i min pc hvor køber jeg sådan noget. gerne et link

Kik lidt her:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp…ueval2295=30930

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.