Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 14. marts 2005, 14:29

Oki. Mit spørgsmål er meget simpelt. Hvordan deler man et netværk op mellem to switches og én internetforbindelse? Vi siger vi har IP'er til samtlige computere på internetforbindelsen. Netværket skal se sådan her ud: først er der ADSL modem der går ned til en switch. Til switchen er der forbundet et par computere. Fra switchen skal der så gå et kabel videre til en anden switch, på hvilken der er koblet yderligere nogle computere op. Mit problem er: ADSL-modemmet skal jo ned og sidde i uplink porten på den første switch, ikke? Hvordan forbinder man så den første switch med den næste switch? Eller kan man få switches hvor man kan smide ADSL-modemmet på en hvilken som helst af portene?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Gom" (14.03.2005, 14:32)

2

mandag, 14. marts 2005, 14:39

Dit ADSL modem skal bare have et almindeligt straight through PATCH kabel ind i RJ45 Ethernet porten og kan derefter sættes direkte i hvilken som helst port i den første switch. Hvis du vil køre signalet videre til en anden switch skal du bruge et krydset kabel eller den port som i nogle tilfælde har et "X", som krydser forbindelsen, sammen med et patch kabel.

3

mandag, 14. marts 2005, 15:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lasse
Dit ADSL modem skal bare have et almindeligt straight through PATCH kabel ind i RJ45 Ethernet porten og kan derefter sættes direkte i hvilken som helst port i den første switch. Hvis du vil køre signalet videre til en anden switch skal du bruge et krydset kabel eller den port som i nogle tilfælde har et "X", som krydser forbindelsen, sammen med et patch kabel.

Jeg er ikke helt enig.
Det er ikke alle switches, der kan køre uplink på samtlige porte.

Det sikreste er at sætte ADSL-modemmet i uplinket på den første switch med at almindeligt RJ-45 kabel, og så sætte uplink-porten i den anden switch i en af de almindelige porte i den første switch, ligeledes med et almindeligt RJ-45 kabel.

4

mandag, 14. marts 2005, 15:51

Øh, hvilken af delene virker?

5

mandag, 14. marts 2005, 15:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lasse

Jeg er ikke helt enig.
Det er ikke alle switches, der kan køre uplink på samtlige porte.

Det sikreste er at sætte ADSL-modemmet i uplinket på den første switch med at almindeligt RJ-45 kabel, og så sætte uplink-porten i den anden switch i en af de almindelige porte i den første switch, ligeledes med et almindeligt RJ-45 kabel.

Begge metoder skal nok virke, uplink porten krydser bare signalerne, jeg tvivler på at det ikke ville gå godt.

6

mandag, 14. marts 2005, 15:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Øh, hvilken af delene virker?

Begge, men Zulu's er den mest rigtige!

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.