Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 13. marts 2005, 14:22

Hejsa.

Jeg sad og snakkede lidt frem og tilbage med en gruppe venner i går omkring lyd i bilen, og det endte med at vi kom frem til den her:

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/

Kender I produktet? Det de sagde om den var, at den scrambler en radiokanal, og så sender den ens mp3 ud via den kanal. Dvs. den bil 2m fra en vil altså høre den samme musik, og det skulle efter sigende være ulovligt? Kan den fås i DK?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

2

søndag, 13. marts 2005, 14:42

Hvorfor tror du jeg spørger? Eftersom jeg kun ved hvad der står på den side og hvad jeg har hørt, så skal man vel have sin egen radiostation for at den kan være lovlig, og det er vel ikke så sandsynligt at produktet så ville overleve, vel?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Alaza" (13.03.2005, 14:43)

3

søndag, 13. marts 2005, 14:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Alaza
Hejsa.

Jeg sad og snakkede lidt frem og tilbage med en gruppe venner i går omkring lyd i bilen, og det endte med at vi kom frem til den her:

http://www.griffintechnology.com/products/itrip/

Kender I produktet? Det de sagde om den var, at den scrambler en radiokanal, og så sender den ens mp3 ud via den kanal. Dvs. den bil 2m fra en vil altså høre den samme musik, og det skulle efter sigende være ulovligt? Kan den fås i DK?

Nej, jeg tror ikke du skal regne med at den kan fås i Danmark ... og ja, det er ulovligt ...

4

søndag, 13. marts 2005, 14:44

Citeret

Hvorfor tror du jeg spørger? Eftersom jeg kun ved hvad der står på den side og hvad jeg har hørt, så skal man vel have sin egen radiostation for at den kan være lovlig, og det er vel ikke så sandsynligt at produktet så ville overleve, vel?

Det kunne jo tænkes at den ikke lige var lavet til det Danske markede ... ;) .... og at lovene er anderledes i fx. USA ... Er jo ikke utænkeligt ... ;)

5

søndag, 13. marts 2005, 14:45

Og igen, det er derfor jeg spørger. Er der nogen der ved, om det rent faktisk er lovligt at bruge sådan en nogen steder?

6

søndag, 13. marts 2005, 15:02

Citeret

Det de sagde om den var, at den scrambler en radiokanal, og så sender den ens mp3 ud via den kanal. Dvs. den bil 2m fra en vil altså høre den samme musik

btw ... Lagde ikke lige mærke til det før ...

Men du skal ikke regne med at du kan "overdøve" en FM-station ... fx. FM 100 ... eller ligende ... ;) ... Det der vil komme ud af det i bedste fald er nok at det du sender ud vil svagt komme ind over radiostationen ... Sendestyrken er jo meget lille ...

I praksis, så skal du jo finde et freq-område som er ubrugt hvis det skal være brugbart ... og afstanden til modtageren skal nok ikke være ret stor ... ;)

7

søndag, 13. marts 2005, 15:10

Min halvbror har den og den virker kanon...Lydkvaliteten er god! Vidste ikke det var ulovligt, men helt ærligt..Det skulle sq ikke afholde mig fra at erhverve den hvis jeg havde en Ipod..!

Tror oddsne for at blive bustet med den er lige nul...!
!

8

søndag, 13. marts 2005, 15:11

Kan du spørge ham hvor han har købt den og hvad han slap for den, og hvordan det helt præcist fungerer?

9

mandag, 14. marts 2005, 15:14

Det er klart ulovligt ifølge de danske regler at sende på FM-båndet uden tilladelse.

Man kan godt risikere ret store bøde,, idet man ved et uheld kan blokere for bl.a. nødtrafik.

Men jeg tror bestemt ikke der er stor sandsynlighed for at blive snuppet - med mindre du ryger i en paragraf 72

:))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "mulvad" (14.03.2005, 15:14)

10

mandag, 14. marts 2005, 17:03

Altså jeg mindes dengang jeg gik til elektronik i ungdomsskolen. en tre år siden vil jeg mene..
Vi kunne bygge en fm-sender. Dengang spurgte jeg også om man godt måtte det, og svaret jeg fik af læreren var at man bare ikke måtte sætte en antenne på den og opnå senderaius over en 8 meter mener jeg.
Men jeg kan ikke finde kittet mere så det kan være ændret eller aldrig have æret lovligt..

11

mandag, 14. marts 2005, 17:11

Efter at have læst lidt op på den, så virker det også som om der er en del problemer med den. Hvad koster en bil radio med mp3?

12

mandag, 14. marts 2005, 17:36

Citeret

Efter at have læst lidt op på den, så virker det også som om der er en del problemer med den. Hvad koster en bil radio med mp3?

de er set til under 700. Aldi havde en til 700 for et par uger siden som kunne tage mp3 på cd, MMC, SD og usb-sticks.
fandt også min FM-sender: http://www.smartkit.dk/Kits/1001e.html

edit: koster 85 kroner hos brinck:
http://www.brinck.dk/smartkit.asp
man burde sgu købe en..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (14.03.2005, 17:42)

13

mandag, 14. marts 2005, 19:19

Kunne være man skulle investere i sådan en i stedet.

14

mandag, 14. marts 2005, 19:58

En ven købte den der I-Trip med hjem fra Australien... Den virker rigtig godt, og lydkvaliteten er virkelig god! Godt være den er ulovlig, men who gives a f***?

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

15

mandag, 14. marts 2005, 20:03

Man må som det nævnes gerne benytte en sådan lille, privat radiosender med begrænset rækkevidde såvidt jeg har hørt også. Men spørg da Telestyrelsen, hvad de præcise regler er for disse små sendere :)

Jeg HADER signaturer!

16

mandag, 14. marts 2005, 20:06

Det er ulovligt at sende på FM-båndet i DK uden tilladelse ja. Den sender der virker ikke ved at den scrambler signalet, men den overtager bare en frekvens. Og DK's fm bånd er jo FYLDT med ubenyttede frekvenser, så intet problem!

Men nej den er ikke til at købe i DK.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Lecter" (14.03.2005, 20:07)

17

mandag, 14. marts 2005, 20:58

Jeg har også en iTrip liggende, men bruger den ikke rigtigt, da jeg bestemt ikke er tilfreds med lyden.

En fast FM modulator med kabel vil være mere ideelt.

Min iTrip er købt i DK men det er ikke så nemt at finde forhandlere.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.