Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 10. marts 2005, 22:37

hey. gad godt at vide om DVi spiller nogen rolle iforhold til vga?. gider ikke give mange flere penge på en tft, hvis der skal værer dvi på :S forstår ikke meningen med dvi. noget med bedre billede eller?? .

mvh Mercie.dk

2

torsdag, 10. marts 2005, 22:46

DVI er en digital udgang og er at foretrække på en tft skærm. grunden er, at hvis man bruger vga til tft skærm, så bliver dvi signalet kodet om til analog RAMDAC og når det når ind i skærmen kodes det tilbage til dvi...

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

4

torsdag, 10. marts 2005, 22:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mr.Mercie
hey. gad godt at vide om DVi spiller nogen rolle iforhold til vga?. gider ikke give mange flere penge på en tft, hvis der skal værer dvi på :S forstår ikke meningen med dvi. noget med bedre billede eller?? .

mvh Mercie.dk

DVI er digital overførsel af billedet fra dit gfx til skærmen, med VGA skal signalet laves om til analog og i skærmen skal det så laves fra analogt til digitalt igen. Dette gør at man taber en god del kvalitet. Derfor er DVI altid at anbefale når man skal kigge på TFT skærm. Billedet er alt for lækkert og kanon skarpt.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

5

torsdag, 10. marts 2005, 23:02

dkwolf -> tak for oversættelsen... :T

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

6

torsdag, 10. marts 2005, 23:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af ostermark
dkwolf -> tak for oversættelsen... :T

hehe var så lidt ;)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

7

fredag, 11. marts 2005, 02:00

skal dog siges at en del skærme har så gode konvertere indbygget, at det dog ikke er alverden man taber...dvs om det kan betale sig hvis man skal vælge mellem en skærm til 2-3k og forskellen er 800kr, så vælger jeg altså DVI fra....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

fredag, 11. marts 2005, 09:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
skal dog siges at en del skærme har så gode konvertere indbygget, at det dog ikke er alverden man taber...dvs om det kan betale sig hvis man skal vælge mellem en skærm til 2-3k og forskellen er 800kr, så vælger jeg altså DVI fra....

Det er jeg ikke helt enig i.
Jeg sidder selv med TFT VGA, men har sat min konverter på mit gfx så jeg køre DVI på min TFT.
Da skærmen ikke understøtter DVI er der ingen forskeld overhoved på VGA og DVI.

VGA = ANALOG
DVI = DIGITAL

samme som:
KOBBER adsl ledning
FIBER adsl ledning

:cheers:

EDIT: Konverteren er forresten med fordi de nye grafikkort de laver idag x800 har kun DVI udgang, så den skal bruges til en VGA skærm.

Intel Core I7-4770 3.40GHz
16GB Ram
256 SSD HDD
Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dragox" (11.03.2005, 09:34)

9

fredag, 11. marts 2005, 10:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af dragox

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman

Det er jeg ikke helt enig i.
Jeg sidder selv med TFT VGA, men har sat min konverter på mit gfx så jeg køre DVI på min TFT.
Da skærmen ikke understøtter DVI er der ingen forskeld overhoved på VGA og DVI.

VGA = ANALOG
DVI = DIGITAL

samme som:
KOBBER adsl ledning
FIBER adsl ledning

:cheers:

EDIT: Konverteren er forresten med fordi de nye grafikkort de laver idag x800 har kun DVI udgang, så den skal bruges til en VGA skærm.

ADSL er digital hverenten det køres gennem kobberkabler eller fiber.

Du kører ikke DVI på din skærm gennem VGA-indgangen - det kan man ikke!

Den adapter (IKKE konverter) du sætter på dit DVI-I-stik, gør det at den route de analoge forbindelser, der findes i DVI-I-stikket på dit grafikkort videre til VGA-stikket (D-SUB) i den anden ende af adapteren - der hvor du sætter kablet fra skærmen fast.

10

fredag, 11. marts 2005, 10:32

Zulu: Også det jeg mente.

som sagt har jeg tft vga derhjemme og ved at isætte "adabtoren" kommer der ingen ændringer ved vga skærmen/billedet.

Prøvede bare at fortælle at dvi er en fordel og meget mere klart/skarpt billede, hvorud fra jeg forstod hans spørgsmål som "ER DVI VIGTIGT?" hvor fragman snakker om adatoren man bare kan sætte til.

Den er jeg ikke enig i.
Som du selv siger kan det ikk la sig gøre, og der er jeg også enig.

Så fik vi vist rettet op på det :)

EDIT: så jeg prøvede bare at forklar at den adabtor hjælper ikk en ski til vga skærme

Intel Core I7-4770 3.40GHz
16GB Ram
256 SSD HDD
Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "dragox" (11.03.2005, 10:34)

11

fredag, 11. marts 2005, 10:48

Om du bruger DVI eller 15-pin D-SUB analog gør ingen forskel på billedkvaliteten.. Taler ikke kun ud fra personlig erfaring, men også hvad jeg har fået fortalt af de 10-15 prof. CAD tegnere vi har i firmaet som har prøvet begge dele..

Hvis de ikke kan se forskel, så kan ingen..

Dette var på Dell, Samsung og Phillips skærme forbundet til diverse FireGL og Quadro grafikkort..

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

12

fredag, 11. marts 2005, 11:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af spazoid
Om du bruger DVI eller 15-pin D-SUB analog gør ingen forskel på billedkvaliteten.. Taler ikke kun ud fra personlig erfaring, men også hvad jeg har fået fortalt af de 10-15 prof. CAD tegnere vi har i firmaet som har prøvet begge dele..

Dette var på Dell, Samsung og Phillips skærme forbundet til diverse FireGL og Quadro grafikkort..

Så må de enten have brugt nogle dårlige skærme, eller også har jeg ualmindeligt gode øjne. For jeg kan godt se forskel på DVI og VGA på min skærm.

13

fredag, 11. marts 2005, 11:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Citeret

Så må de enten have brugt nogle dårlige skærme, eller også har jeg ualmindeligt gode øjne. For jeg kan godt se forskel på DVI og VGA på min skærm.

Ja selvfølgelig kan du det ;)

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

14

søndag, 13. marts 2005, 16:03

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Citeret

Ja selvfølgelig kan du det ;)

Billedkvaliteten er der vel ikek noget forskel på, så'n helt i bund og grund. problemet er når billedet skal præsenteres på skærmen...

At skærmen har DVI indgang betyder bare at den kan vise i en højere kvalitet... fx. kommer HDTV (når det en gang kommer) til at køre via DVI, som mange HD DVD-afspillere allerede gør det...

Og ja, der er forskel på hvordan billedet står. DVI = vinder!

15

søndag, 13. marts 2005, 16:13

Jeg har netop også skiftet til DVI fra D-SUB.

Jeg kan kun bekræfte at billedet er blevet en tand bedre og står altså skarpere end før...

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.