Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 9. marts 2005, 16:46

Hej Tweak.dk

Viper vs MX1000

Står og har valget mellem disse to muse, jeg er rimlig meget i tvivl om hvilken mus der er bedst, har hørt begge to skulle være fremragende.

Musen jeg skal bruge, skal bruges til gaming (HL2,CS,DOOM3 & WOW), surf & andet stuff i Windows.

Har i nogle erfaringer med musene, og hvilken ville i anbefalde?

Razor Viper:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=88812

Logitech MX1000:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96982

Mvh Mads.

2

onsdag, 9. marts 2005, 16:50

Har ingen af dem men har prøvet mX 1000 8)

Den er skøn!!!

:D

3

onsdag, 9. marts 2005, 17:01

Razer Viper er en lidt bedre mus, har set i et par tests at den slår mx1000 pga. den er lidt mer præcis, men jeg ville uden tvivl tage en mx1000, har den selv og det er en fed mus 8)

4

onsdag, 9. marts 2005, 17:02

Hej Mads....

Hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge nogle af dem... jeg har selv Razer viper, den er jeg også meget godt tilfreds med, men hvis du også vil bruge musen til at surfe med, ville jeg helt klart vælge Razer Diamondback, og det er fordi at den har "gåfrem og gåtilbage" fuktionen på siden af musen..
grunden til at jeg ikke ville vælge Mx1000 er fordi den er for tung pga batterrierne og er den første laser baseret mus den er lavet.

Mvh Thor

5

onsdag, 9. marts 2005, 19:03

Andre? - Må da være flere der har en af disse to ?

6

onsdag, 9. marts 2005, 20:11

Bruger selv MX1000 og er utrolig glad for den... hvilken mus der er bedst tror jeg er temmelig personligt... meget forskelligt hvad folk bedst kan bruge...

Men MX1000 er hurtig præcis ligger skide godt i hånden og har alle de funktioner man skal bruge.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

7

onsdag, 9. marts 2005, 20:15

Citeret

Oprindeligt indlæg af BOBY
Hej Mads....

Hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge nogle af dem... jeg har selv Razer viper, den er jeg også meget godt tilfreds med, men hvis du også vil bruge musen til at surfe med, ville jeg helt klart vælge Razer Diamondback, og det er fordi at den har "gåfrem og gåtilbage" fuktionen på siden af musen..
grunden til at jeg ikke ville vælge Mx1000 er fordi den er for tung pga batterrierne og er den første laser baseret mus den er lavet.

Mvh Thor

Det er den første laser mus, der er lavet? OG hvad så? Det betyder jo ikke just, at den er dårlig vel :]. Den er i hvert fald bedre end mx 510 og mx 700, så mon ikke, at den gør det ret godt. Jeg synes ikke, at den er for tung, den vejer i hvert fald mindre end mx 700. Så det er fremragende til mig.

8

onsdag, 9. marts 2005, 20:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Bruger selv MX1000 og er utrolig glad for den... hvilken mus der er bedst tror jeg er temmelig personligt... meget forskelligt hvad folk bedst kan bruge...

Men MX1000 er hurtig præcis ligger skide godt i hånden og har alle de funktioner man skal bruge.

Mange siger den er tung - Passer det?

Har også hørt flere der siger hvis man løfter musen så fiser makøren op i højre hjørne - True?

9

onsdag, 9. marts 2005, 21:36

Er glad for min Razer Diamondback ... Ingen tvivl om det .... :D

.. men PRØV dem istedet for ... Folks hænder og hvad de kan li har jo ikke noget at gøre med hvad der er bedst rent teknisk ... ;)

10

onsdag, 9. marts 2005, 21:48

Jeg ville nok snuppe en MX1000. Men det er helt og aldeles baseret på udseendet. Jeg har prøvet MX1000, og synes det er en voldfed mus. Virkelig flot og gennemført - og iøvrigt meget præcis. Men har aldrig haft Razor's i hånden, så jeg skal ikke kunne sige om den er bedre.

11

onsdag, 9. marts 2005, 21:56

Det med at den skulle fise op i hjørnet har jeg aldrig hørt eller oplevet.

Jeg syntes ikke den er tung... men gennerelt set hvis man syntes en mus er tung er man vist lidt en vatarm.

12

onsdag, 9. marts 2005, 22:50

Personligt ville jeg købe en MX1000 - ikke at jeg har prøvet nogen af dem i aktion, men jeg synes Razer Viper er grim..

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

13

onsdag, 9. marts 2005, 22:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Det med at den skulle fise op i hjørnet har jeg aldrig hørt eller oplevet.

Jeg syntes ikke den er tung... men gennerelt set hvis man syntes en mus er tung er man vist lidt en vatarm .

Præcis ;).. Jeg ville vælge MX1000 .. Men kun fordi jeg godt kan lide deres serie .. Har en MX700 nu og den er sq fin til mig.. Så skifter ikke lige forløbig.. Men som sagt så kommer det helt an på hvilken hånd man har.. Har aldrig prøvet den der Razor..

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

14

torsdag, 10. marts 2005, 08:08

Har hørt mange steder at razor musne ikke er af så høj kval... kort sagt de bliver hurtigt slit og falder fra hinanden.

Ved ikke om det er lige så slemt med de nye som det var med de gamle.

15

torsdag, 10. marts 2005, 08:14

Logitech har en kanon service så dem ville jeg uden tvivl vælge igen

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

16

torsdag, 10. marts 2005, 08:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Er glad for min Razer Diamondback ... Ingen tvivl om det .... :D

.. men PRØV dem istedet for ... Folks hænder og hvad de kan li har jo ikke noget at gøre med hvad der er bedst rent teknisk ... ;)

Kan bedre li Razer Diamondback selv... Den ville jeg også tage istedet for razer viper...

Men jeg ville tage en diamondback ;)

Synes MX1000 er for stor, tung og klodset...

Og så er det latterligt at batteri tiden bliver mindre og mindre...

Så slem er en ledning IMO ikke :))

17

torsdag, 10. marts 2005, 13:29

Har også hørt flere der siger hvis man løfter musen så fiser makøren op i højre hjørne - True?

Jeg vil sige at jeg har samme problem med min Razer Viper, den kan godt finde på at fise op i venstre hjørne (jeg har dog ikke fundet ud af hvorfor den gør det, den kan ske på et underligt tidspunkt)
min logitech mx700 gjorde det også..
Jeg holder stadig til at Razer Diamondback er den bedste,fordi de laver en mus som passer til min hånd! :T

18

torsdag, 10. marts 2005, 15:01

Citeret

T

Læs tråden igennem...

19

torsdag, 10. marts 2005, 15:27

Citeret

Jeg vil sige at jeg har samme problem med min Razer Viper, den kan godt finde på at fise op i venstre hjørne (jeg har dog ikke fundet ud af hvorfor den gør det, den kan ske på et underligt tidspunkt)
min logitech mx700 gjorde det også..
Jeg holder stadig til at Razer Diamondback er den bedste,fordi de laver en mus som passer til min hånd! :T

Det gjorde min MX310 oogså dengang jeg havde den-.-.

Min diamondback gør det ikke...

20

torsdag, 10. marts 2005, 15:31

Alle mus der fungere optisk kan få det problem med at kravle op i det ene hjørne.

Det sker hvis der kommer et hår eller et lillebitte støvkorn i vejen.

Det opfatter den så og tager det som en bevægelse af mussen.

Alle der kører efter det optiske princip kan komme ud for det.

Hold rent så er problemet løst :))

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.