1

søndag, 6. marts 2005, 17:12

Hejsa.. Min far har en gammel p2 maskine.. Når jeg prøver at tænde skidtet efter det der memory test kommer den med: DISK BOOT FAILURE. PLEASE INSERT A SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. vist noget iden dur... hvad kan det være ??

HEJ VEN

3

søndag, 6. marts 2005, 17:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af SeePee
Hejsa.. Min far har en gammel p2 maskine.. Når jeg prøver at tænde skidtet efter det der memory test kommer den med: DISK BOOT FAILURE. PLEASE INSERT A SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. vist noget iden dur... hvad kan det være ??

Du har ikke installeret noget OS?

EDIT: Satans... Griller var hurtigere! :))

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Exxon" (06.03.2005, 17:17)

4

søndag, 6. marts 2005, 17:21

Skal jeg så bare boote den op fra OS-cden??

HEJ VEN

5

søndag, 6. marts 2005, 19:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af SeePee
Skal jeg så bare boote den op fra OS-cden??

Ja, altså du skal bruge OS cd'en til at få installeret et styresystem. Så bare i med cd'en!

6

søndag, 6. marts 2005, 20:04

Hvis du ved at der ligger et OS på ... som burde virke, så tjek lige at computeren ikke står til at boote fra "floppy, CD, HDD" eller ligende ... og at der ikke sidder en floppy eller CD i én af drevne .. :))

Men hvis alt i BIOS´en står som det skal og du ikke prøver at boote fra en musik-CD med Aqua, så er det jo nok tid til at installere windows ...

7

søndag, 6. marts 2005, 20:22

Har prøvet at installere xp på den men den kommer hele tiden op med at nogle filer ikke vil blive kopieret... :rolleyes:

HEJ VEN

8

søndag, 6. marts 2005, 20:30

hvis den skriver boot disk failure er det fordi den måske har tabt bios informationer om hvilken hdd den skal boote fra og så kun booter fra cd-rom.
Mht xp tror jeg, du skal prøve at formatere HDD'en først med et andet program evt partition magic på to disketter. Ellers er det fordi der er ridser i skiven

Intel Core i5-750
ASUS p7p55d, 8gb corsair ddr3-1600
ASUS EAH6850
Adata 599 64GB SSD, WD Green 2TB, WD black 1TB

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.