1

torsdag, 3. marts 2005, 19:07

Jeg har lige fået 2 nye IDE ATA (Seagate Barracuda) harddiske !!!

Jeg har så en med 80GB "Bruges til windows" Og den anden på 120GB "bare til lager"...

Jeg instalerede så windows og det køre fint, men Drev bogstavet, på windows disken, er istedet for det "normale" C: istedet E: !.

Dette er utroligt provokerende da mange programmer, automatisk har C: drevet som instalations distination.

Ville derfor høre hvad jeg har gjort galt? Og har jeg mulighed for at rette op på dette ?

Har bl.a. set at man under Controle Panel - Administrative Tools - Computer Management - Disk management. Her kan man ændre navnene på alle ens drev, undtagen den med styre systemet !

2

torsdag, 3. marts 2005, 19:21

hvis du er snug så ændre du det i bios... eller også så skifter du om på stikkene... ikke så svært at skrive hvad der først bootes

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

3

torsdag, 3. marts 2005, 19:26

Jammen jeg har skam byttet om på IDE kablernes plads! Giver dog ikke andre navne på drevene.

Hvordan mener du det skal ændres i bios?

I boot rækkefølge har jeg skal sat 80Gb til at være først osv?

4

torsdag, 3. marts 2005, 19:29

Vist ikke meget andet du kan gøre andet end at format og få det smidt ind rigtigt.

Kører selv med min boot disk som E og gør sgu ikke nogen forskel.

De fleste programmer fatter at det er den disk windows ligger på og foreslår install på den.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

torsdag, 3. marts 2005, 19:36

Men hvordan skal jeg sætte det op en anden gang efter formatering så?

Jeg prøvede bare lige med ATI Driver og den røg ind på C: hvilket jeg ikke ønsker men istedet E: hvor windows ligger...

Selvfølgelig ikke verdens undergang, men ville jo være interesant at vide hvordan man ændre den slags til en anden gang!

6

torsdag, 3. marts 2005, 19:40

jamen du kan da sætte op til hvad den skal boote først??? det kan man da altid..

læs manual

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

7

torsdag, 3. marts 2005, 20:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af steven
Dette er utroligt provokerende da mange programmer, automatisk har C: drevet som instalations distination.

Disse programmer er en gang klyt.

Installeren bør spørge Windows, hvor den skal (foreslå at) lægge programmet. Ellers får man jo også problemer, når man installerer programmer på en dansk Windows, hvor den korrekte sti som regel hedder "C:\Programmer" og ikke "C:\Program Files".

Jeg har min Windows til at ligge på F:\. Og så har jeg en lille C:\-partition, som jeg en gang i mellem rydder for autoinstalleret ragelse.

-

8

torsdag, 3. marts 2005, 21:03

Bare vent med at sætte de andre diske til indtil du har installeret windows så burde de jo ikke komme i vejen :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

9

fredag, 4. marts 2005, 14:21

Hænger sammen med hvor du har lagt Windows installen under installation. Men hvis det kan hjælpe kan Partition Magics drivemapper (måske) ændre drevbogstavet for dig til C: Er ihvertfald værd at prøve

10

fredag, 4. marts 2005, 15:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Bare vent med at sætte de andre diske til indtil du har installeret windows så burde de jo ikke komme i vejen :)

Sådan gør jeg også altid.. meget nemmere. ;)

Ik andet for at tage din 120 ud og intsallere igen, men på din 80..

Og så sætte din 120 i som slave og formatere..

Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Meinder" (04.03.2005, 15:18)

11

fredag, 4. marts 2005, 15:17

Jeg har haft samme problem, jeg tog bare alle diske fra undtagen den jeg ville have som C:/ og installerede Windows så virkede det.. Ik Så svært - Måske lidt kompliceret.. Men så n er det når man har 5 hdds.. Hehe..

Mvh Mads

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.