1

onsdag, 2. marts 2005, 23:20

Hej, lang tid siden jag har været her, men nu er jeg total lost...

1. Jeg vil køre SATA RAID 0 på mine 2 ens diske.

2. Mit MAX3 mobo har 6 SATA tilslutninger.
1-2 er Intel chip SATA med raid
3-6 er Silicone et eller andet SATA med raid chip.

3. For at komme ind i RAID setup skal man trykke CTRL + I under boot til Intel setup'en. Og CTRL + S for silicone setup'en.

4. Jeg kan LIGEMEGET hvad jeg gør ikke komme ind i Intel setup'en. Silicone er ingen problem, den ser jeg også under start "press ctrl + s for setup or F4", gør man på det tidspunkt virker det. Men den spørger eller nævner aldrig den anden! Jeg har tærsket løs på mit tastatur med CTRL + I under hele boot forløbet, i ALLE tænkelige kombinationer, det virker IKKE.

Jeg kan altså ikke komme ind og lave et Array med mine diske på 1-2!!! Jeg har søgt nettet tomt, og har set mange kører deres MAX3 i RAID på SATA stik 1-2.

Jeg kan sikkert køre det på de andre stik, men VIL have det til at virke. Eller vil jeg aldrig mere kunne sove ;)

Jeg har læst manualen på kryds og tværs, men mener ikke den bærer løsningen, den skriver jo bare:
"reboot your system. Press <CTRL> + <I> key while booting up the system to enter the main menu of RAID configuration utility...
Ja det er fandme godt med dig! :roller:

Håber der sidder en IC7-MAX3/RAID Pro derude klar til at dele sin viden...

På forhånd tak! :crazyeyes:

---Update---

Så fik jeg hjulpet mig selv igen... I en bios indstilling skulle jeg sætte den til sata controlleren til enhanced mode, og så kunne jeg vælge SATA RAID. Kunne manualen godt havde beskrevet bedre, eller overhovedet beskrive det.

Så kommer der nu et nyt menu op under boot hvor jeg kan trykke CTRL + I, lækkert kører det indtil nu!

Men det gir mig så et nyt problem, nu fryser computeren når den skærm med silicone chippen kommer, hvor jeg kan trykke CTRL + S, jeg har midlertidig disabled den chippen til de sidste 4 SATA stik, da jeg ikke bruger dem. Så kører det, måske det forsvinder efter BIOS update, kan se der er sket MEGET i bios historikken på deres hjemmeside, altså mange rettelser ang. SATA RAID.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "12V" (03.03.2005, 01:01)

2

torsdag, 3. marts 2005, 06:56

Tror i hvert fald du skal prøve en BIOS Update. Kørte selv med RAID 0 i SATA RAID på mit NF7-S Rev. 2.0, og det var bestemt ikke videre heldigt.

Jeg fik en ntfs.sys fejl i Windows en dag, og kunne intet andet gøre end at knække RAID sættet og formatere begge diske for at få adgang til dem igen. Derudover ville SATA-controlleren i en lang årgang kun findes når den havde lyst, så nu sidder jeg med 2 IDE diske.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

3

torsdag, 3. marts 2005, 07:25

Lyder som om der generelt har været et hardwareproblem med din SATA controller så. Heldigvis :) Mit RAID system skal da helst holde så længe som muligt. Men VIAs VT8237 controller er heldigvis rock solid med den nyeste Abit BIOS og den nyeste driver fra VIA :)

4

torsdag, 3. marts 2005, 14:50

Har du slået det til i bios?
Tror ikke en bios-update løser det, da mit kort havde den første bios, og der virkede fint. Og har også virket fint med alle de andre bioser.

5

torsdag, 3. marts 2005, 18:05

fejl 40 ;)

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Johnny" (03.03.2005, 18:06)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.