1

onsdag, 2. marts 2005, 11:59

Hejsa

JEg har lige sat mine nye ram i kingston som kom idag med posten

men når jeg genstarter min maskine (nogle gange) så looper den lige et par gang der hvor står master og slave osv...

men hvis den er står lidt og jeg starter den op så kommer den fint ind i windows men lige pluslig crasher den og looper igen!!!!!! indtil den går ind?!?!?!?!!

HJÆLP MIIIG! X(

se mit sign for info.... jeg køre uden 9800Pro!

Noget med X :clap:

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Pyro22" (02.03.2005, 16:49)

2

onsdag, 2. marts 2005, 12:25

tænkte på om det er noget med volten at gøre :roller:

nu sidder jeg med single channel igen... :(
hvorfor lukker den ned med dual?!?!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pyro22" (02.03.2005, 12:28)

3

onsdag, 2. marts 2005, 13:00

jeg aner sq ikke hvad der er galt, hvis det ikke er pga 1. dårlig psu eller 2. dårlige ram.

kør en memtest af hver enkelt stang ram .....og se om der kommer fejl .

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

onsdag, 2. marts 2005, 13:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
jeg aner sq ikke hvad der er galt, hvis det ikke er pga 1. dårlig psu eller 2. dårlige ram.

kør en memtest af hver enkelt stang ram .....og se om der kommer fejl .

ok gør jeg bag efter nu har jeg sat dem i igen bare omvendt :)) LoL

jeg har ikke haft problems endnu!? :rolleyes:

5

onsdag, 2. marts 2005, 13:28

Hvordan virker memtest?!?!

de gør det igen!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pyro22" (02.03.2005, 13:29)

6

onsdag, 2. marts 2005, 13:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pyro22

de gør det igen!

http://www.memtest86.com/

Det skal bare kopieres over på en diskkette og bootes.

7

onsdag, 2. marts 2005, 14:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af freehelp

Citeret

de gør det igen!

http://www.memtest86.com/

Det skal bare kopieres over på en diskkette og bootes.

Sådan har jeg kørt... jeg hentet den der memtest Pre-Compiled Memtest86 v3.1a installable from Windows and DOS

Og der efter bootet jeg også stod der Errors = 36000 ca. eller sådan noget.. det var så jo dual ( efter en reset test og ca. 10min eller noget)

skiftet til singel det første fik en del den anden fik ikke en (skal lige siges at jeg kun kørte den i ca. 2min på den anden)

så bootet jeg med den der ikke fik fejl i singel MEN NEJ det ville den ikke!

så fik jeg en eller anden besked med at frekvensen var for stor (WTF) der efter gik jeg ind og sætte HT til x4 men ligemeget hjalp det :S :boxed:

nu sidder jeg med de gammel bilka ram :( i single igen igen :s

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Pyro22" (02.03.2005, 14:49)

8

onsdag, 2. marts 2005, 15:48

´Kunne godt bruge lidt hjælp :(

9

onsdag, 2. marts 2005, 16:24

Tjaa, hvis det er som du fortæller er det vel rammene der er defekte. Det kan jo ikke rigtig løses på anden måde end at ombytte dem.
Har du prøvet rammene i en anden computer for at kunne bekræfte de er defekte.

MB: ASUS A8N-SLI SE | CPU: AMD64 3700+ "San Diego" | Køler: Box |
RAM: 2*1024mb OCZ EL PC3200 | GFX: Inno3D Geforce 7900GTX 512mb |
HDD: 250GB WD Special Edition 16MB Cache | DVD/CD-RW: LG 52x32x52x16 |
Kabinet: Custombuild fra Coolcases.com med 4*120mm blæsere | PSU: Fortron Epsilon 600W|

10

onsdag, 2. marts 2005, 16:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Stoffer
Tjaa, hvis det er som du fortæller er det vel rammene der er defekte. Det kan jo ikke rigtig løses på anden måde end at ombytte dem.
Har du prøvet rammene i en anden computer for at kunne bekræfte de er defekte.

nej det har jeg ikke....

men synes bare det er lidt underligt at de godt kan komme ind i windows også stadig være defekte.. :(

ander bud?

11

onsdag, 2. marts 2005, 16:58

Er det Kingston HyperX du har? Hvilke timings står de til? Vdimm?

Har selv haft en A64 Shuttle, dog en SN85G4 - hvor der også virkelig var store problemer med reboots osv.

Hvis memtest fejler, er det ikke sikkert at det er rammene den er gal med. Det kan lige så godt være bundkortet der ikke kan lide dine KHX.

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve et par andre ram, HVIS det er muligt! ;)

EDIT: Hvad med memorycontrolleren i CPU'en? Kan være den heller ikke kan snuppe de ram der.. :rolleyes:

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

12

onsdag, 2. marts 2005, 17:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Har selv haft en A64 Shuttle, dog en SN85G4 - hvor der også virkelig var store problemer med reboots osv.

Hvis memtest fejler, er det ikke sikkert at det er rammene den er gal med. Det kan lige så godt være bundkortet der ikke kan lide dine KHX.

EDIT: Hvad med memorycontrolleren i CPU'en? Kan være den heller ikke kan snuppe de ram der.. :rolleyes:

Ahh nice med lidt god hjælp :)
hmm det der med memorycontrolleren bliver du lige nød til at beskrive bedere?.... hvad skal jeg kikker efter osv...?

Hmm har også tænkt på om det kunne være for stramme timings ved for lavt volt?

EDIT:
det er 1024mb Kingston KHX3200ULK2/1G
De køre: 2-2-2-5 ved 2,6v har prøvet 2,7v

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Pyro22" (02.03.2005, 17:16)

13

onsdag, 2. marts 2005, 17:19

Citeret

Citeret

hmm det der med memorycontrolleren bliver du lige nød til at beskrive bedere?.... hvad skal jeg kikker efter osv...?

Memorycontrolleren sidder jo i CPU'en på A64'ere.. Ikke i bundkortet som Intel's gør.
AMD's memorycontrolleren har altid været "dårligere" end Intels. = Det ikke er ALLE ram A64'eren kan lide. Intels derimod er lidt "ligeglad".

I dit tilfælde kan det være at KHX og memorycontrolleren i CPU'en bare ikke kan sammen.
Derfor jeg vil råde dig til at prøve nogle andre ram, hvis muligt.

Giv dine ram så mange volt de kan, det tager de ikke skade af! Smid dine timings op på 3-5-5-8 eller så langt du kan, og tag den i memtest derfra. Hvis de kører stabilt der, kan du sætte timings lidt ned.

EDIT: Dine KHX kan IKKE køre 2-2-2-5!! Ligemefet volten. KUN hvis det er BH-5, og som de fleste ved at BH-5 og A64 en meget dårligt blanding! :rolleyes:

EDIT 2: Tror vi har fundet fejlen...

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Exxon" (02.03.2005, 17:22)

14

onsdag, 2. marts 2005, 17:27

Citeret

Citeret

Citeret

Memorycontrolleren sidder jo i CPU'en på A64'ere.. Ikke i bundkortet som Intel's gør.
AMD's memorycontrolleren har altid været "dårligere" end Intels. = Det ikke er ALLE ram A64'eren kan lide. Intels derimod er lidt "ligeglad".

I dit tilfælde kan det være at KHX og memorycontrolleren i CPU'en bare ikke kan sammen.

Giv dine ram så mange volt de kan, det tager de ikke skade af! Smid dine timings op på 3-5-5-8 eller så langt du kan, og tag den i memtest derfra. Hvis de kører stabilt der, kan du sætte timings lidt ned.

EDIT: Dine KHX kan IKKE køre 2-2-2-5!! Ligemefet volten. KUN hvis det er BH-5, og som de fleste ved at BH-5 og A64 en meget dårligt blanding! :rolleyes:

Oki :) jeg vil straks kaste mig ud en det :T

En lille ting til... hvordan ser jeg at de er stabile i memtest ... jeg er totalt lost i det :(

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pyro22" (02.03.2005, 17:27)

15

onsdag, 2. marts 2005, 17:28

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Oki :) jeg vil straks kaste mig ud en det :T

En lille ting til... hvordan ser jeg at de er stabile i memtest ... jeg er totalt lost i det :(

Hvis de laver fejl, er de ikke stabile. ;)

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

16

onsdag, 2. marts 2005, 17:43

Det køre de nu.... den har ikke genstartet endnu...

skal jeg så sæt dem længere ned eller hva? alså hvordan? sådan 2-2-x-x eller?

jeg har ikke kørt memtest... synes det tager tid

:]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Pyro22" (02.03.2005, 17:47)

17

onsdag, 2. marts 2005, 18:03

Pyro, gider du ikke måle hvor meget plads der er til køler på gfx i den, står og skal bestille, og ved ikke om det skal være et 6800le fra asus eller leadtech, da leadtech's er kæmpe stor. Imens asus' nok ikke er så høj.

18

onsdag, 2. marts 2005, 18:19

Citeret

Det køre de nu.... den har ikke genstartet endnu...

skal jeg så sæt dem længere ned eller hva? alså hvordan? sådan 2-2-x-x eller?

jeg har ikke kørt memtest... synes det tager tid

:]

Sæt dem til 2,5-3-3-7.. Det er standardtimings mener jeg! ;)

Hvor mange volt får de?
Har de lavet fejl i memtest?

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

19

onsdag, 2. marts 2005, 18:25

har lige kørt 2,5 - 2 - 2 - 6 der var ikke fejl før i TEST#6 som kom der 7000 :) (ca. 10min)

2,9 som er max

20

onsdag, 2. marts 2005, 18:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af FlexQ
Pyro, gider du ikke måle hvor meget plads der er til køler på gfx i den, står og skal bestille, og ved ikke om det skal være et 6800le fra asus eller leadtech, da leadtech's er kæmpe stor. Imens asus' nok ikke er så høj.

Der skulle vist være plads til Asus 6800LE men ikke leadtechs

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.