1

mandag, 28. februar 2005, 14:27

hey m8´s ..

jeg har gang i et mindre projekt med et "hjemmebygget" kabi..

jeg har sat mig for at bruge 2 strømforsyninger..

1 til min com..
og en til Gejl, blæsere og drev..

det er jo fin fin... ( har ikke råd til en ny "stærk" psu )

.. en ATX PSU den starter jo når man trykker på knappen.. den er forbundet med ens com/bundkort osv.

men det skal den her psu jo ikke bruges til.. den skal jo "kun" bruges til lir og sådan...

så det jeg vil gøre er :

at SNYDE min psu.. til at tro den er "tændt" hele tiden!.. ved at evt. lave en kortslutning eller forbinde nogle ledninger med hinanden..

det er det jeg gerne vil have hjælp til .. da jeg ikke ved mere om psuér end at den gule ledning er normalt den der gir "strømmen" :S

så jeg vil sq gerne ha noget hjælp af jer seje gutter der måske har prøvet at lege med sådan noget før

Mvh Dennis

2

mandag, 28. februar 2005, 14:37

hvis du har et gammelt at kabinet med psu kan du tage den derfra.... det har jeg selv gjort......

hvor bor du... men ellers kan man da nok finde ud af en pris.

3

mandag, 28. februar 2005, 14:37

Forbind en ledning mellem den grønne og en vilkårlig sort ledning på MB stikket.

Edit: Dette gælder selvfølgelig kun på ATX PSU'er, da de gamle AT PSU'er jo startes via 220 V.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (28.02.2005, 14:39)

4

mandag, 28. februar 2005, 14:39

mange tak hans :) det vil jeg så prøve

IT PROFESSOR ?

jeg forstår ikke lige hvad du mener...

jeg sidder her med fingerne i min psu ;D

..

Mvh Dennis

5

mandag, 28. februar 2005, 14:44

lige en ting til "The Hans" .. jeg ved godt du skrev en vilkårlig SORT ...

jeg har fundet den grønne.. nu skal jeg bare forbinde den med 1 af de sorte ?

forresten.. denne psu jeg er ved at lege med.. skal jo også bygges ind i kabi .. og derfor ville jeg lige spørge om man KAN KLIPPE ALLE de der grimme ledninger over.. ud over dem med et "4 pins MOLEX" stik ( som jeg tror de hedder ) og så hvis jeg stadig forbinder den grønne og en af de sorte.. kører min PSU så stadig?

Mvh Dennis.. ( det er jo for at spare plads jeg vil klippe det der store power-stik over )

6

mandag, 28. februar 2005, 14:47

du kan godt klippe kablerne over som du snakker om bare du har det grønne og sorte kabel tilbage plus dine molex stik... men pas nu på de ikke rammer hinanden :D

det jeg ville gøre var at forbinde det grønne og det sorte kabel sammen med powerswitchen så den automatisk tænder når du trykke de knappen ind :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

7

mandag, 28. februar 2005, 14:49

Genialt !.. mange takker for det vildt hurtige og meget GODE svar :P

mvh Dennis

8

mandag, 28. februar 2005, 14:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af DeNn3R
lige en ting til "The Hans" .. jeg ved godt du skrev en vilkårlig SORT ...

jeg har fundet den grønne.. nu skal jeg bare forbinde den med 1 af de sorte ?

Jep, jeg plejer at bruge den sorte ved siden af den grønne. Psu'en skal helst have en smule belastning i form af en blæser eller andet. Nogle af dem kan ikke lide at køre uden belastning.

Citeret

forresten.. denne psu jeg er ved at lege med.. skal jo også bygges ind i kabi .. og derfor ville jeg lige spørge om man KAN KLIPPE ALLE de der grimme ledninger over.. ud over dem med et "4 pins MOLEX" stik ( som jeg tror de hedder ) og så hvis jeg stadig forbinder den grønne og en af de sorte.. kører min PSU så stadig?

Mvh Dennis.. ( det er jo for at spare plads jeg vil klippe det der store power-stik over )

Ja, den vil stadig køre, så klip du bare resten af ledningerne af, men sørg lige for, at de på ingen måde kan komme til at kortslutte til noget.
Du kan evt. sætte en kontakt mellem den grønne ledning og den sorte, så du på den måde kan tænde og slukke den. Du kan også sætte et relæ på, som får strøm fra den anden PSU. På den måde vil den starte, når den anden PSU startes ;)

9

mandag, 28. februar 2005, 14:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
du kan godt klippe kablerne over som du snakker om bare du har det grønne og sorte kabel tilbage plus dine molex stik... men pas nu på de ikke rammer hinanden :D

det jeg ville gøre var at forbinde det grønne og det sorte kabel sammen med powerswitchen så den automatisk tænder når du trykke de knappen ind :D

Ikke helt forstået. Vil den så ikke slukke, når han slipper powerknappen ? ;)

10

mandag, 28. februar 2005, 15:00

nope den vil ikke slippe når han slukker på powerknappen :D efter hvad jeg husker i hvert fald... Den slukker og tænder jo kun når den modtager signal om der går strøm igennem :D

11

mandag, 28. februar 2005, 15:13

fedt nok :P.. det vil jeg da lige prøve og se om det dur :P

.. brb ;D

12

mandag, 28. februar 2005, 15:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
nope den vil ikke slippe når han slukker på powerknappen :D efter hvad jeg husker i hvert fald... Den slukker og tænder jo kun når den modtager signal om der går strøm igennem :D

Hmmmm.... Den tror jeg ikke på. Powerknappen på ATX kabinetter fjederbelastet, så den hopper retur når man slipper den. Samme som reset knappen. Får bundkortet en "impuls" fra powerknappen, tænder det for PSU og ved næste "impuls", slukker den for PSU.

13

mandag, 28. februar 2005, 15:21

er det ikke også ved de de impulser når du trykker en gang tænder den når du trykker anden gang slukker den =? det er da også det ene impuls den reagere på eller mig der har misforstået noget?

14

mandag, 28. februar 2005, 15:25

okay fedt nok ?...

nu virker min psu ikke... :O

... hjælp mig?...

hvor kan jeg uploade et billede ?

det fylder ca. 1 mb?

15

mandag, 28. februar 2005, 15:35

Citeret

okay fedt nok ?...

nu virker min psu ikke... :O

... hjælp mig?...

hvor kan jeg uploade et billede ?

det fylder ca. 1 mb?

Hvis du kan minimere det til maks. 79 KB, kan du poste det direkte sammen med din post. Jeg har desværre ikke plads nok på min hjemmeside til at hoste det. :rolleyes:

16

mandag, 28. februar 2005, 15:44

måske er det utydeligt at se hvad jeg har gjordt..

men her:
http://www.brughjelmen.dk/upload/denner.jpg

link til mit geil ;D

17

mandag, 28. februar 2005, 15:47

Citeret

måske er det utydeligt at se hvad jeg har gjordt..

men her:
http://www.brughjelmen.dk/upload/denner.jpg

link til mit geil ;D

Hmmm... Er den sorte ikke fra et andet sted, end de andre ledninger ?

18

mandag, 28. februar 2005, 15:49

det er en af de sorte som var sammen med mit 20-24 pin´s stik.... .. kan en af dem være den forkerte ?

mvh Dennis

19

mandag, 28. februar 2005, 15:55

Citeret

det er en af de sorte som var sammen med mit 20-24 pin´s stik.... .. kan en af dem være den forkerte ?

mvh Dennis

Tror jeg ikke, men prøv da med en af de andre. Koster jo ikke noget. ;)

20

mandag, 28. februar 2005, 16:24

nu har jeg forsøgt med 5 forskellige af de sorte ledninger der.. INGEN af dem dur.. og når jeg prøver at måle med et multimeter kommer der nada strøm ud af dem :S

plz help me.. kan jeg have klippet en ledning over som gør at den ikke virker mere ?

mvh Dennis

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.