Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 27. februar 2005, 15:03

Jeg vil bare lige høre hvilken en af følgende kort der bedst kan betale sig at købe.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121528

eller

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121049

ps. det skal ikke kom an på pengen, da jeg har de 4000,- som ultra kortet koster.

Vil bare høre om det er det mere værd.

-Slayermus

2

søndag, 27. februar 2005, 15:13

Hvilket system kommer de til at sidde i ?(

Ville personligt ikke give det mere for et Ultra, men havde derimod taget et billigere 6800GT, som fx. Leadtek. Men måske lige når det gælder de 2 kort som du nævner der, kunne jeg måske nok finde på at give de 300 extra for et Ultra, men det er også et dyrt GT du har fundet.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=121582

Så ville jeg hellere bruge de 700 kr. på noget andet i systemet som måske kunne forbedres.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (27.02.2005, 15:14)

3

søndag, 27. februar 2005, 15:45

Personlig foretrækker jeg ASUS!

4

søndag, 27. februar 2005, 15:48

Overskriften -> PCI-X grafikkort.

Der findes ikke et eneste grafikkort til PCI-X.

PCI-X er ikke en forkortelse for PCI-Express.

PCI-X er en 64bit PCI slot der kører ved enten 33, 66, 100 eller 133MHz. Og den er parallel som en helt normal PCI slot.

5

søndag, 27. februar 2005, 16:04

tror nok han mener PCIe Martin...

hehe...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GiZzZa" (27.02.2005, 19:49)

6

søndag, 27. februar 2005, 16:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af GiZzZa
tror nok han mener PCI-E Martin...

Har jeg næsten gættet.

Der er bare så mange der fejlagtigt kalder PCI-Express for PCI-X, selv større hardware sider i deres tests.

7

søndag, 27. februar 2005, 16:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Martin

Citeret

Oprindeligt indlæg af GiZzZa
tror nok han mener PCI-E Martin...

Har jeg næsten gættet.

Der er bare så mange der fejlagtigt kalder PCI_Express for PCI-X, selv større hardware sider i deres tests.

Skal det skrives med underscore? Nu vi er igang med at k..... den flue.

8

søndag, 27. februar 2005, 16:49

Forkortelsen for PCI Express er PCIe ifølge http://www.pcisig.com, der står for standarden.

Og nej der skal åbenbart hverken være _ eller - mellem PCI og Expresse. Det er bare PCI Express.

God fornøjelse med fluen. ;)

10

søndag, 27. februar 2005, 17:59

Citeret

Overskriften -> PCI-X grafikkort.

Der findes ikke et eneste grafikkort til PCI-X.

PCI-X er ikke en forkortelse for PCI-Express.

PCI-X er en 64bit PCI slot der kører ved enten 33, 66, 100 eller 133MHz. Og den er parallel som en helt normal PCI slot.

tror folk bliver forviret fordi de kalder det PCX på edbpriser :boxed:

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

11

søndag, 27. februar 2005, 18:06

Det er ikke kun på edbpriser.dk. Rigtig mange producenter kalder deres PCI Express versioner for fx GeForce 6800 Ultra PCX.

Reelt skulle de skrive PCI Express eller PCIe.

Du har ret i at man ment kan komme på afveje med PCX og PCI-X.

12

søndag, 27. februar 2005, 18:44

Tilbage til topic! Har du overvejet et Radeon X850XT PE? det er ret godt, ligger i samme prisklasse og er naturligvis til "PCI Express" <-Martin ;)

13

søndag, 27. februar 2005, 18:54

Citeret

Det er ikke kun på edbpriser.dk. Rigtig mange producenter kalder deres PCI Express versioner for fx GeForce 6800 Ultra PCX.

De fleste folk vil aldrig bruge PCI-X, så det er måske derfor de ikke lige tænker over at det rent faktisk ikke hedder det ... At diverse anmeldelser og producenter kalder produkterne for PCI-X er jo så bare PINLIGT ... :O

Men det er vel ok mere eller mindre at kalde sine produter for "GeForce 6800 Ultra PCX" hvis de er til PCIe ... Har da set MEGET værre navne til grafikkort end det ... :boxed: ... Asus´V-serie er et meget godt exsempel på at visse producenter har overladt navngivningen af deres produkter til en mental forstyrret mand ... :boxed:

... og så der jo også lige min forkortelse af grafikkort ... GFX ... Hmm... Den giver jo heller ikke just ret meget mening ... Men man ved hvad det er, og ingen tænker vel på det som GFX rent faktisk står for ? ... Hvis nogle kan huske det ... :))

14

søndag, 27. februar 2005, 18:57

Gå efter det Leadtek nævnt tidligere, det er et rigtig godt kort.

Martin --> Du har PM.

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

15

søndag, 27. februar 2005, 18:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

De fleste folk vil aldrig bruge PCI-X, så det er måske derfor de ikke lige tænker over at det rent faktisk ikke hedder det ... At diverse anmeldelser og producenter kalder produkterne for PCI-X er jo så bare PINLIGT ... :O

Men det er vel ok mere eller mindre at kalde sine produter for "GeForce 6800 Ultra PCX" hvis de er til PCIe ... Har da set MEGET værre navne til grafikkort end det ... :boxed: ... Asus´V-serie er et meget godt exsempel på at visse producenter har overladt navngivningen af deres produkter til en mental forstyrret mand ... :boxed:

... og så der jo også lige min forkortelse af grafikkort ... GFX ... Hmm... Den giver jo heller ikke just ret meget mening ... Men man ved hvad det er, og ingen tænker vel på det som GFX rent faktisk står for ? ... Hvis nogle kan huske det ... :))

GFX = Graphic Effect(s) har jeg ret eller er det ikke det du tænker på?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.