Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 27. februar 2005, 13:52

hey.
Jeg skal have flyttet en harddisk fra en computer til en anden. Problemet kommer når jeg prøver at læse harddisken på den nye computer, den kan kun finde 1 af de 4 partioner (stavning?),som den er delt op i.
Harddisken skal flyttes uden tab af informationer, da jeg ik gider tage backup af 60 GB.
Hvordan gør jeg?

Computeren jeg skal flytte harddisken over i skal også formateres, altså den harddisk der sidder i den nu.
Vil det være smartest at gøre det før eller efter den nye harddisk er sat i?

2

søndag, 27. februar 2005, 14:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af pacex
hey.
Jeg skal have flyttet en harddisk fra en computer til en anden. Problemet kommer når jeg prøver at læse harddisken på den nye computer, den kan kun finde 1 af de 4 partioner (stavning?),som den er delt op i.
Harddisken skal flyttes uden tab af informationer, da jeg ik gider tage backup af 60 GB.
Hvordan gør jeg?

sæt den nye disk som slave.. og den gamle som master

Citeret

Computeren jeg skal flytte harddisken over i skal også formateres, altså den harddisk der sidder i den nu.
Vil det være smartest at gøre det før eller efter den nye harddisk er sat i?

det smarteste ville være at gøre det FØR du flytter den anden HD over i pcén

CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS

3

søndag, 27. februar 2005, 14:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lord Ghost

Citeret

hey.
Hvordan gør jeg?

sæt den nye disk som slave.. og den gamle som master

Det gjorde jeg også, men den viste kun den ene af partionerne.

Citeret

det smarteste ville være at gøre det FØR du flytter den anden HD over i pcén

Vil jeg så gøre :D

4

søndag, 27. februar 2005, 14:29

Har vist fundet ud af det nu.

højreklik på denne computer

og vælg administrer

og så ind i diskhåndtering

og der skal så ændres noget med om partioner er slået til eller fra.

Vender tilbage senere hvis det virker :O

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.