Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 26. februar 2005, 21:01

Hej.

Da jeg har fundet ud af, at en biosflash muligvis kan løse mit problem med dit grafikkort, så vil jeg gerne have en eller flere til, at hjælpe mig - jeg har ikke prøvet det før, så det er for dumt at 'kaste' sig ud i det, IMO.

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

2

lørdag, 26. februar 2005, 21:05

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

4

søndag, 27. februar 2005, 11:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
Her :Hjælp
NvFlash 4.42
GSGLH bios

The_Unforgiven

Er det forsvarligt at bruge en bios fra et andet mærke?

Hvad skal jeg skrive for at tage en backup af min nuværende bios?

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

5

søndag, 27. februar 2005, 12:03

NvFlash info

Jeg har brugt samme bios til mine Leadtek 6800 GT og de funker uden probs.
Grunden til at flere bruger bios fra Gainward er at de åbenbart er bedre.
Og jeg tog ikke backup af mine bios , da de kan hentes fra Leadtek hjemmeside , ved dog ikke om din kan fra deres hp.

The_Unforgiven

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "The_Unforgiven" (27.02.2005, 12:04)

6

søndag, 27. februar 2005, 12:07

Det du postede længere oppe med den flash.bat forstod jeg ikke helt.

Skal jeg kun ligge flash.bat over på disketten, eller også nvflash ?

EDIT: Jeg fulgte lige den guide Karse linkede til, men da jeg prøvede at flashe med den bios fra Gainward, sagde den noget med mismatch - hvad skal det nu betyde`?

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "K32A" (27.02.2005, 12:15)

7

søndag, 27. februar 2005, 12:20

Du skal ligge bat og flash og bios, hele dytten over på disken.
Det smarte er at du bare starter bat filen op , i dos , boot op på disk, og ikke skal gøre mere , den ordner alt , mener den kommer med en fejl , men bare lad den gå videre,du skal bare genstarte når den står og blinker på A drev , IKKE rør noget mens den arbejder.
Ang det med Karse , var det samme prob jeg havde , man kan så og sige aldrig få den til at acceptere en anden bios , derfor den mish mash.
Fik så det tip at lave den bat fil , den står også i den info hvad man skal skrive for at få den til at lave forskellige ting bl.a. ignorere mish mash , men ligemeget hjalp det for mig.

The_Unforgiven

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The_Unforgiven" (27.02.2005, 12:20)

8

søndag, 27. februar 2005, 12:25

Citeret

Du skal ligge bat og flash og bios, hele dytten over på disken.
Det smarte er at du bare starter bat filen op , i dos , boot op på disk, og ikke skal gøre mere , den ordner alt , mener den kommer med en fejl , men bare lad den gå videre,du skal bare genstarte når den står og blinker på A drev , IKKE rør noget mens den arbejder.
Ang det med Karse , var det samme prob jeg havde , man kan så og sige aldrig få den til at acceptere en anden bios , derfor den mish mash.
Fik så det tip at lave den bat fil , den står også i den info hvad man skal skrive for at få den til at lave forskellige ting bl.a. ignorere mish mash , men ligemeget hjalp det for mig.

The_Unforgiven

Okey. Jeg prøver lige.

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

9

søndag, 27. februar 2005, 12:42

Der må være noget du mangler at fortælle mig, fordi det virker overhovedet ikke. :rolleyes:

Jeg sætter en diskette i, formaterer den, smider flash.bat, bios og nvflash422 over på, rebooter og så siger den at jeg skal fjerne disketten og trykke enter for reboot. dvs. den kan ikke boote op på den.

jeg prøvede så at lave en driverfri bootdisk på den, med de nævnte filer på, jeg skriver så flash som beskrevet, men den fil kan den ikke finde .. :roller:

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

10

søndag, 27. februar 2005, 13:00

Hmmmmmmmmmmmm , lav en bootdisk og 1 disk med de filer på , bat , bios og nvflash.
Boot op på bootdisk , når så den står og blinker på A drev , put den anden disk i og skriv ?????.bat , så skal den starte det op.

HUSK : Den bios fil SKAL hedde nøjagtig det samme som i den bat fil og IKKE mere end 8 karakterer.

The_Unforgiven

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The_Unforgiven" (27.02.2005, 13:02)

11

søndag, 27. februar 2005, 13:09

Citeret

Hmmmmmmmmmmmm , lav en bootdisk og 1 disk med de filer på , bat , bios og nvflash.
Boot op på bootdisk , når så den står og blinker på A drev , put den anden disk i og skriv ?????.bat , så skal den starte det op.

HUSK : Den bios fil SKAL hedde nøjagtig det samme som i den bat fil og IKKE mere end 8 karakterer.

The_Unforgiven

Nåå, man skal bruge 2 disketter - det står der ingen steder ..

Filen hedder Gainward.rom - det er 8.3 hvilket er max.

jeg prøver lige igen.

EDIT:

For lige at få det på det rene, så skal jeg lave en .txt fil som jeg navngiver til flash.bat - men det er stadig en txt fil -?

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "K32A" (27.02.2005, 13:10)

12

søndag, 27. februar 2005, 13:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af K32A

Citeret

The_Unforgiven

Nåå, man skal bruge 2 disketter - det står der ingen steder ..

Filen hedder Gainward.rom - det er 8.3 hvilket er max.

jeg prøver lige igen.

EDIT:

For lige at få det på det rene, så skal jeg lave en .txt fil som jeg navngiver til flash.bat - men det er stadig en txt fil -?

Ja du laver den i Notepad som der står og gemmer den så som en bat fil , eks flash.bat , og når du så skal starte den op , skriver du : flash.bat og tryk på enter/return .
Og så NIX pille , indtil den er færdig , tager ca 10 sek.
Men kan du se ved at den står på A drev og blinker.

PS : Burde ikke være nødvendigt med 2 disk , men kommer an på hvor meget du har liggende foruden bios og boot filer.

The_Unforgiven

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The_Unforgiven" (27.02.2005, 13:14)

13

søndag, 27. februar 2005, 13:14

Okey. Giver det lige et forsøg til så.

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

14

søndag, 27. februar 2005, 13:15

Citeret

Det SKAL virke , ellers gør du noget forkert.

The_Unforgiven

15

søndag, 27. februar 2005, 13:20

Citeret

Citeret

Det SKAL virke , ellers gør du noget forkert.

The_Unforgiven

Det må jeg gøre så, fordi det virker ikke :roller:

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

17

søndag, 27. februar 2005, 13:23

Citeret

Wierd !!!!!!!!!!!
Hvad gør den eller ikke gør?????????????

The_Unforgiven

Da jeg skrev "flash.bat" siger den bad command or unrecognized file - eller noget i den dur.

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "K32A" (27.02.2005, 13:24)

18

søndag, 27. februar 2005, 13:25

Citeret

Citeret

Wierd !!!!!!!!!!!

The_Unforgiven

Da jeg skrev "flash.bat" siger den bad command or unrecognized file - eller noget i den dur.

I den zip fil , nvflash er der 2 filer , dem har du BEGGE lagt over på den disk med bat fil og bios ????

The_Unforgiven

19

søndag, 27. februar 2005, 13:25

Citeret

Citeret

Citeret

Wierd !!!!!!!!!!!

The_Unforgiven

I den zip fil , nvflash er der 2 filer , dem har du BEGGE lagt over på den disk med bat fil og bios ????

The_Unforgiven

Der var kun 1 fil ;) 'nvflash422'

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

20

søndag, 27. februar 2005, 13:29

Ja det er zip filen , den skal pakkes ud og deri ligger der 2 filer som skal kopieres over på disken samemn med bios og bat fil.
Hvis det ikke virker er her en rar fil som jeg har brugt med alt i som du skal bruge over på en disk :
Bios filer

The_Unforgiven

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.