1

lørdag, 26. februar 2005, 17:20

Hvis man skulle vælge ovenstående kort, hvilket mærke skulle man så gå efter?

Kan alle Vivo kort flashes til x800xt ? Og er det bare ud fra den gule port man kan bedømme om det er vivo eller ej?

Hvilket mærke er så det mest oc venlige samt støjsvage hvis der er nogen forskel!

2

lørdag, 26. februar 2005, 17:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af steven

Kan alle Vivo kort flashes til x800xt ? Og er det bare ud fra den gule port man kan bedømme om det er vivo eller ej?

Hvilket mærke er så det mest oc venlige samt støjsvage hvis der er nogen forskel!

nej det er ikke alle kort der kan laves til x800xt da mange af de nye kort er blevet låst for den mulighed

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

3

lørdag, 26. februar 2005, 17:28

hmm nitten.. :(

Nogen mærker man har støre chancer med end andre?

4

lørdag, 26. februar 2005, 17:29

hmm ved ik men nu er x800xt jo også faldet en del hvorfor ikke bare nuppe sådan et? http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116736

5

lørdag, 26. februar 2005, 17:31

Ja ok! Har du nok ret i .. gør jeg sku bare :) Takker

6

lørdag, 26. februar 2005, 17:32

Citeret

Ja ok! Har du nok ret i .. gør jeg sku bare :) Takker

men har ingen anelse om hvor meget det larmer eller hvor godt det oc'er

7

lørdag, 26. februar 2005, 17:34

Citeret

Er dette også til din shuttle???

8

lørdag, 26. februar 2005, 17:42

Yeah :clap:

Hehe.. Bliver det nok istedet for geforce da Radeon tilsyneladende har mere lydsvage kølere :)

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/09/12/6441068

9

lørdag, 26. februar 2005, 17:44

Citeret

Yeah :clap:

Hehe.. Bliver det nok istedet for geforce da Radeon tilsyneladende har mere lydsvage kølere :)

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/09/12/6441068

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=38385&sid= --> har du ikke lige fået et 6800?????

10

lørdag, 26. februar 2005, 17:47

Jo, men bytter det! Gider ikke høre på det lort :)

11

lørdag, 26. februar 2005, 17:49

Citeret

Jo, men bytter det! Gider ikke høre på det lort :)

hmm alle "store" kort "larmer"

Hvorfor pokker ikke skifte coolerren som flere har forklaret dig

12

lørdag, 26. februar 2005, 18:06

Hvad ville du måske foreslå mig at skifte til for pokker?

Husk på den "lille" finesse, at jeg har en Shuttle.

13

lørdag, 26. februar 2005, 19:12

måske var det noget med dette kort?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101658

ellers er et X800Xl et rigtig godt køb...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123735

men hvor mange tråde har du nu lavet?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

14

lørdag, 26. februar 2005, 19:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
måske var det noget med dette kort?
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=101658

ellers er et X800Xl et rigtig godt køb...

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=123735

men hvor mange tråde har du nu lavet?

Håbløst at følge alle de tråde han åbner. Man husker ikke hvad man har forklaret tidligere

15

lørdag, 26. februar 2005, 19:53

Jaa.. Ikke såddan at følge med mig hva :D

Men også et emne der aller bliver færdig diskuteret.. Der er jo intet kort, som bare siger spar 2 !

16

søndag, 27. februar 2005, 10:26

Citeret

Jaa.. Ikke såddan at følge med mig hva :D

Men også et emne der aller bliver færdig diskuteret.. Der er jo intet kort, som bare siger spar 2 !

Det VI mener er nok at du åbner aæt for mange emner, så det hele bliver spredt over for stort område!

Hvorfor ikke holde det til EN tråd, så alle har mulighed for at se hvor og hvad der er skrevet

17

søndag, 27. februar 2005, 10:36

Spørger jo ikke rigtigt om det samme !

Har bare erfaringer med at man med for mange spørgsmål i en tråd ender med for få detaljer..

18

søndag, 27. februar 2005, 10:40

Citeret

Spørger jo ikke rigtigt om det samme !

Har bare erfaringer med at man med for mange spørgsmål i en tråd ender med for få detaljer..

Så skulle du måske konkretisere problemet lidt mere, så du får alt med.

Men måske er det bare mig der bliver forvirret.

Synes bare det er forvirrende at du i en tråd liiige har fået et 6800 ind af døren. Kort efter søger du et nyt fordi 6800 larmer.

Så forklare folk dig, hvordan problemet kan fixes ved at skifte blæser, og tilmed så det kan være i din shuttle. Kort efter søger du et andet kort, og så dette hvor du søger et "fiktiv" grafikkort billigt i udlandet!

HVAD søger du!

HVAD skal det koste!

HVAD skal det passe i! osv osv

19

søndag, 27. februar 2005, 11:10

:]

- Lydsvagt
- God ydelse i forhold til pris: > Geforce = 6800 hvor alle pipelines kan åbnes!

Men men men.. Man kan selvfølgelig ikke være sikker på at alle pipelines er villige til at blive åbnet så er ligesom et sats...

Det er hvad jeg har imod geforce serien! Man kan selvfølgelig give 2400,- for Asus kort som er GT chip, men har ikke nær så gode ram som rigtige GT!

Blæseren på dette kort skulle heller ikke være lydsvag!
---------------------

Så tjekker man Hardwaretidende og ser at radeon x800 pro har en fornuftig køler! Man tænker for sig selv " jammen vil da gerne give lidt ekstre for lydsvagt køling "

Pris = 2900 hmm. Det vil lige kunne gå inden for mit budget...

Men så tænker man ydelse!

Kortet yder godt! Men stadig ca det samme som 6800 ved oc... Og når man går dybere kan man se at geforce måske byder på nogle fuetures der ville være fede at have frem over i nye spil!

Men igen, Radeon har ddr3 ram hvilket skulle være godt for AA osv.

Hmm tænker man så, " man kunne da oc et x800 pro til xt ? ". Ja Vivo kunne engang, men denne mulighed er begyndt at blive fjernet fra producenten!

Hmm "men skulle man aligevel prøve" ? Tjekker prisen på vivo = 3100,-

Tjaa " men hvad er prisen egentligt for x800xt lige nu?". Tjekker pcpriser = 3400,-

X800xt = rimeligt kort, men begynder at larme, har ikke geforces sm3 eller hva det hed..

Men værst af det hele er 3400,- når man kan få et 6800 for over 1000,- mindre som yder godt, bliver mindre varmt "tror jeg" = jeg vil kunne modde blæseren mere lydsvagt!

= :crazyeyes: Jeg Ved skut hvad jeg gør !!!

:chain: :chain: :chain: :chain: :chain: :chain:
:camp: :camp: :camp: :camp: :camp: :camp:

:dots:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "steven" (27.02.2005, 11:11)

20

søndag, 27. februar 2005, 11:16

Citeret

:]

- Lydsvagt
- God ydelse i forhold til pris: > Geforce = 6800 hvor alle pipelines kan åbnes!

Men men men.. Man kan selvfølgelig ikke være sikker på at alle pipelines er villige til at blive åbnet så er ligesom et sats...

Det er hvad jeg har imod geforce serien! Man kan selvfølgelig give 2400,- for Asus kort som er GT chip, men har ikke nær så gode ram som rigtige GT!

Blæseren på dette kort skulle heller ikke være lydsvag!
---------------------

Så tjekker man Hardwaretidende og ser at radeon x800 pro har en fornuftig køler! Man tænker for sig selv " jammen vil da gerne give lidt ekstre for lydsvagt køling "

Pris = 2900 hmm. Det vil lige kunne gå inden for mit budget...

Men så tænker man ydelse!

Kortet yder godt! Men stadig ca det samme som 6800 ved oc... Og når man går dybere kan man se at geforce måske byder på nogle fuetures der ville være fede at have frem over i nye spil!

Men igen, Radeon har ddr3 ram hvilket skulle være godt for AA osv.

Hmm tænker man så, " man kunne da oc et x800 pro til xt ? ". Ja Vivo kunne engang, men denne mulighed er begyndt at blive fjernet fra producenten!

Hmm "men skulle man aligevel prøve" ? Tjekker prisen på vivo = 3100,-

Tjaa " men hvad er prisen egentligt for x800xt lige nu?". Tjekker pcpriser = 3400,-

X800xt = rimeligt kort, men begynder at larme, har ikke geforces sm3 eller hva det hed..

Men værst af det hele er 3400,- når man kan få et 6800 for over 1000,- mindre som yder godt, bliver mindre varmt "tror jeg" = jeg vil kunne modde blæseren mere lydsvagt!

= :crazyeyes: Jeg Ved skut hvad jeg gør !!!

:chain: :chain: :chain: :chain: :chain: :chain:
:camp: :camp: :camp: :camp: :camp: :camp:

:dots:

Ligemeget hvilket af de store kort du tager - vil det "støje" Det er jo klart at rå power skal køles ned.

På mit leadtek 6800GT, stod der at det brugte ca 30db ved load. Dette holder ikke helt efter min erfaring nu!

Jeg kan kun høre kortet, når det loader. Om du kan åbne de sidste pipes på 6800Le/nu er jo svært at sige, da jeg har erfaret det er et spørgsmål om held.

Men hvad angår din nervøsitet omkring støj, hvorfor søren bruger du ikke den metode du fik anvist tidligere af en bruger, om at skifte køleren ud! :boxed:

Dit åbenlyse problem var at du ikke var sikker på det ville passe i shuttle, denne tvivl fjernede den bruger jo, da han også havde en shuttle med 6800.

Har en kammi, som har en shuttle, og et 6800GT! 6800GT kan som sagt ikke være i en shuttle, og NV5 som er super til kortet, passese ikke helt til hans. Han skar et smukt hul hvor det varnødvendigt - og nu passer det som fod i hose

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "freehelp" (27.02.2005, 11:19)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.