Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 25. februar 2005, 14:30

Hvilket Mærke skal man gå efter ved valget af 6800 LE ?

De har næsten alle forskellige kølere og jeg er selvfølgelig på udkig efter den mest lydsvage..

Men er samtidig intereseret i at få fingre i det mest oc venlige!

2

fredag, 25. februar 2005, 14:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af steven

De har næsten alle forskellige kølere og jeg er selvfølgelig på udkig efter den mest lydsvage..

har hørt at det Leadtek har lavet skulle være godt

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 1x128GB SSD
PowerColor R290 PCS+ I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Dell U2311H I Logitech G500 + CM Rapid fire TK keyboard
Wii U- PS3 Slim 120GB - Xbox360 Premium 20GB

3

fredag, 25. februar 2005, 14:37

Har hørt deres køler til en 6800nu og det larmer for vildt, så tror ikke det bliver det...

4

fredag, 25. februar 2005, 17:19

ASUS 6800LE (V9999LE) larmer også en del, men det er ikke helt vildt - tror du skal have en støjsvag computer for at mene den larme specielt meget...

Signatur billedet er slettet da det ikke virker

5

fredag, 25. februar 2005, 17:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af SimonSKAT
ASUS 6800LE (V9999LE) larmer også en del, men det er ikke helt vildt - tror du skal have en støjsvag computer for at mene den larme specielt meget...

Hvaa tåger du om ?

Altså man syntes kun den larmer hvis man har en støjsvag computer... Hehe !

Nå men.. der er simpelthen ingen producenter der har valgt at lave en støjsvag køler til dette kort som ikke kræver meget køling?

( altså en køler som også er lydsvagt i en lydsvag computer ;) )

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Simonthk" (25.02.2005, 17:53)

6

lørdag, 26. februar 2005, 03:45

Citeret

Har hørt deres køler til en 6800nu og det larmer for vildt, så tror ikke det bliver det...

Leadtek's kort er det der larmer mindst stock ;)
Hvor end du har hørt det fra, så passer det ikke.... Det er kun lige inden man ryger ind i windows at det larmer vildt

A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

7

lørdag, 26. februar 2005, 04:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af TwinX

Citeret

Leadtek's kort er det der larmer mindst stock ;)
Hvor end du har hørt det fra, så passer det ikke.... Det er kun lige inden man ryger ind i windows at det larmer vildt

Jeg havde et Leadtek 6800 før jeg fik mit GT, det larmede af HT :rolleyes: mit pov GT kort larmer mindre end mit leadtek gjorde.

Steven: Jeg ville bare snuppe det billigste, hvis jeg var dig ;)

8

lørdag, 26. februar 2005, 08:36

Tjaa!

Nu sider jeg altså med mit 6800 Leadtek og er ved at blive drevet til vandvid af dets susende lyd...

# TwinX

Jeg tror der er stor forskel på folks opfattelse af støj... Altså jeg ønsker en Shuttle man knap må kunne høre bortset fra når harddiske arbejder, for dem har jeg aller kunne få til at holde kæft...

Og her har leadteks køler ingen steder hjemme, for selv når man kommer til windows og driveren sætter hastigheden ned på blæseren larmer den stadig ufattelig meget!

----------------------------------------------------------------------

# shak

Jaa du har nok ret.. Men fatter simpelthen ikke grafikkort producenterne ! Altså efter min opfattelse har de 6800 NU og LE en meget lav varmeudvikling..

En af mine kammerater har et Aopen 6800 le.. Dets køler ligner lort men larmer ikke så slemt igen! Den bliver absolut ikke varm! Han kan side og spille i flere timer "med alle pipelines osv. åbne" og når jeg mærker på ram, køler og på bagsiden af kortet ved GPU'en er den så godt som kold!

Det jeg vil frem til er, at køleren på såddan en fætter ikke behøver at være den største , mest larmende fætter i verdenen. Forstår ikke hvorfor producenterne ikke lægger støre vægt på støj end man gør...

Nå men jeg må lede videre.. Ellers ser et 6600GT ud til at lave noget støjsvagt... men vil heller ikke for langt i bund :chain:

9

lørdag, 26. februar 2005, 11:52

Citeret

Tjaa!

Nu sider jeg altså med mit 6800 Leadtek og er ved at blive drevet til vandvid af dets susende lyd...

# TwinX

Jeg tror der er stor forskel på folks opfattelse af støj... Altså jeg ønsker en Shuttle man knap må kunne høre bortset fra når harddiske arbejder, for dem har jeg aller kunne få til at holde kæft...

Og her har leadteks køler ingen steder hjemme, for selv når man kommer til windows og driveren sætter hastigheden ned på blæseren larmer den stadig ufattelig meget!

----------------------------------------------------------------------

# shak

Jaa du har nok ret.. Men fatter simpelthen ikke grafikkort producenterne ! Altså efter min opfattelse har de 6800 NU og LE en meget lav varmeudvikling..

En af mine kammerater har et Aopen 6800 le.. Dets køler ligner lort men larmer ikke så slemt igen! Den bliver absolut ikke varm! Han kan side og spille i flere timer "med alle pipelines osv. åbne" og når jeg mærker på ram, køler og på bagsiden af kortet ved GPU'en er den så godt som kold!

Det jeg vil frem til er, at køleren på såddan en fætter ikke behøver at være den største , mest larmende fætter i verdenen. Forstår ikke hvorfor producenterne ikke lægger støre vægt på støj end man gør...

Nå men jeg må lede videre.. Ellers ser et 6600GT ud til at lave noget støjsvagt... men vil heller ikke for langt i bund :chain:

hvorfor så ikke købe det pasive 6800kort gigabyte har lavet?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117835

10

lørdag, 26. februar 2005, 12:00

Hvis kortet skal være i en shuttle kan du jo kun køre med std. kølere, da kølerne ellers bliver for store og du ikke kan have dem i dit kabi....

Jeg ville sq passe emd med at købe et passivt kølet 6800-kort til en shuttle :/

A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

11

lørdag, 26. februar 2005, 12:38

Pasivt er altid lokkende... men men men

Jeg har haft alt for mange dårlige erfaringer med pasivt... Og som TwinX skriver, er der ikke verdens bedste airflow i en shuttle ;)

12

lørdag, 26. februar 2005, 14:10

Citeret

Pasivt er altid lokkende... men men men

Jeg har haft alt for mange dårlige erfaringer med pasivt... Og som TwinX skriver, er der ikke verdens bedste airflow i en shuttle ;)

Airflowet er ganske udemærket i min shuttle. Det er i hvert fald ikke dårligt.

Der sidder en 92mm blæser der suger luft ud igennem ICE køleren, og så er der 'huller' i siderne på shuttlen. Mine temps er rimelig pæne vil jeg selv mene.

Grafikkort idle: 48c
Grafikkort load: 58c

CPU idle: 38c
CPU load: 45c

Disse temps er taget fra Everest, så jeg ved ikke om de er misvisende.

HP Pavilion DV5-1214eo
Sony PlayStation3 40GB

13

lørdag, 26. februar 2005, 14:20

Der mangler bare noget til at trække luft ind på grafikkortet, for så havde en være der!

Men da der ikke rigtigt er noget til at trække luft ind i kabinettet har man faktisk kune blæseren til cpu der trækker luft ud og det skaber ikke det vilde flow efter min mening!

14

lørdag, 26. februar 2005, 14:24

vil lige sige at sparkle får du et godt produkt og det larmer ligesom pov gør,.... men ellers kan du jo montere en VF-700 køler fra zalman... den er utrolig let at montere

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

15

lørdag, 26. februar 2005, 14:46

Tror ikke den kan være i min shuttle!

16

lørdag, 26. februar 2005, 14:47

Citeret

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=38463&sid= ????

17

lørdag, 26. februar 2005, 15:06

Hvorfor ikke pille selve blæseren af et Leadtek , er jo en ok køler blok og så montere en 80 eller 90 mm Papst blæser på ?
Mener der var en herinde der gjorde det.

The_Unforgiven

18

lørdag, 26. februar 2005, 15:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af The_Unforgiven
Hvorfor ikke pille selve blæseren af et Leadtek , er jo en ok køler blok og så montere en 80 eller 90 mm Papst blæser på ?
Mener der var en herinde der gjorde det.

The_Unforgiven

ja det har søndergård gjort

19

lørdag, 26. februar 2005, 15:27

Har også være med i overvejelserne!

Men igen et problem med pladsen i shuttle!

Eller skal jeg bygge den ned i profilen.. Men så vil jeg heller beholde garantien på en måde..

Jeg er sku virkeligt i tvivl om hvad jeg gør..

ellers skal man vælge http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103228

men igen, hvad gør jeg med den køler

20

lørdag, 26. februar 2005, 15:40

Citeret

Har også være med i overvejelserne!

Men igen et problem med pladsen i shuttle!

Eller skal jeg bygge den ned i profilen.. Men så vil jeg heller beholde garantien på en måde..

Jeg er sku virkeligt i tvivl om hvad jeg gør..

ellers skal man vælge http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103228

men igen, hvad gør jeg med den køler

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=38463&sid=

Læs din anden tråd! Nederst! :T

Seneste tests og artikler

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

7

Fractal Design Define R5 Midi Tower

Sæt jer godt til rette, for Tw
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Sig farvel til Google på din iOS enhed

Rygterne vil, at Microsoft og
Læs Mere

0

Oplad din smartphone på bare 30 sekunder

Træt af at sjat lade din telef
Læs Mere

0

Cooler Master Seidon 120V Ver 2 vandkøling

Cooler Master har annonceret d
Læs Mere

0

Nyt Creative Sound Blaster Tactic3D Rage V2.0 gaming headset

Creative opgraderer nu deres p
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.