Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

flying-trickster

Gæst

1

torsdag, 24. februar 2005, 19:43

Erhm.. Nogle der ved hvor man kan købe sådan et? :S Låner et cam af min moster, et digitalt videocam, men man skal have det kort eller hva det er, for at få det på PC'en! Skal lave en ny sampler her til sommer, så vil blive meget glad for det :) Og en ca. pris? :D

2

torsdag, 24. februar 2005, 20:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af flying-trickster
Erhm.. Nogle der ved hvor man kan købe sådan et? :S Låner et cam af min moster, et digitalt videocam, men man skal have det kort eller hva det er, for at få det på PC'en! Skal lave en ny sampler her til sommer, så vil blive meget glad for det :) Og en ca. pris? :D

Hvis det digitale videokamera har firewire udgang, så skal du bare have firewire indgang på din PC og et kabel så er du kørende.

Du kan bruge Windows Movie Maker til at hente videoen fra kameraet og redigere den bagefter, men jeg vil kraftigt anbefale dig at bruge et par hundrede kroner på noget ordentligt redigeringssoftware.

Sidder selv lige og leger med lidt video fra skituren... 8)

flying-trickster

Gæst

3

torsdag, 24. februar 2005, 20:31

hmm.. Ved ikke om det har firewire udgang :| Hvordan .. erhm .. ser det ud? :S
Og hvis det ikke har?

Ved ikke om det er en gammel model, men det er en sony der kan tage nightshooting.. Den kan dog ik tage billeder, så måske ik så ny model?

Ved sq ik noget om kameraer :(

4

torsdag, 24. februar 2005, 23:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af flying-trickster
hmm.. Ved ikke om det har firewire udgang :| Hvordan .. erhm .. ser det ud? :S
Og hvis det ikke har?

Ved ikke om det er en gammel model, men det er en sony der kan tage nightshooting.. Den kan dog ik tage billeder, så måske ik så ny model?

Ved sq ik noget om kameraer :(

Find ud af hvilken model det er og slå den så op på nettet.

De fleste digivideocams har firewire udgang.

Firewirestikket på et kamera er et lille 4-pins stik (magen til det, der sidder på bærbare), som til forveksling kan ligne et miniUSB stik.

Her er lidt billeder:
http://images.google.dk/images?q=4-pins+firewire&hl=da&lr

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (24.02.2005, 23:28)

flying-trickster

Gæst

5

fredag, 25. februar 2005, 01:05

hvis jeg ikke tager fejl var det et stik magen til det der 4 pins noget... Men jeg tror jeg kunne få sat opladeren til der.. Kan det passe at man osse kan det, eller var det så ikke firewire? :P

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.