Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 24. februar 2005, 00:33

Ja, så blev det til en Nokia 6230 :)... Denne er motaget, men jeg venter stadig på mit 256bm MMCkort.. :)..

Nu mens jeg sidder og venter, ville jeg lige stille nogle spørgsmåk, som jeg under alle omstændigheder skal have besvaret ;)...

1. Lyd

Jeg har fået testet radioen i telefonen, og jeg finder lydkvaliteten udemærket :)..
Jeg vil derfor benytte telefonen som Mp3-Afspiller også :)..
Jeg kunne godt tænke mig at konvertere alle mine musikfiler til 128 kbps Mp3-filer for at mindske størrelsen..

Nogle der kender en konverter, der kan bruges til dette formål?

2. Video

Skærmen på telefonen finder jeg også udemærket, og jeg kunne derfor godt tænke mig at have muligheden for at se fx "pimp my ride" en gang imellem på telefonen... :)
For at kunne dette, skal jeg finde en konverter, som kan konvertere til et format, som ikke fylder så meget, kan afspilles på mobil, og hvor lydkvaliteten ikke forringes helt vildt.. :)

Nogle der kender en konverter, der kan bruges til dette formål?

På forhånd tak!

EDIT: Skulle nok være i Software & Spil :O ..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dare_Devil" (24.02.2005, 00:35)

2

torsdag, 24. februar 2005, 06:57

Til musikken kan du bruge www.dbpoweramp.com
De har en kanon converter, der er meget simpel at bruge. Du skal bare sørge for at hente de codecs du skal bruge, på deres hjemmeside.

Til video, ved jeg ikke om der findes noget. Nokia 6230 kan afspille *.3GP filer, som bl.a. Quicktime understøtter på pc'en. Du kan prøve og se på google.dk om der findes en converter fra *.AVI til *.3GP.

3

torsdag, 24. februar 2005, 07:03

Mht. video, så kan jeg vist hjælpe lidt. Har selv en N6230, og har sørme osse villet se Pimp My Ride på telefonen på et tidspunkt. :P

Det du kan gøre er at hente Nokia Multimediaplayer 1.1 eller derover, du kan google dig frem til den. Deri kan du åbne dine AVI filer m.m. og derefter gemme dem gennem afspilleren igen (Gem som / Save as), så får du mulighed for at vælge filtype der skal gemmes som, samt størrelse (højde*bredde) på denne, så du kan få den så den passer til netop N6230. :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

4

torsdag, 24. februar 2005, 13:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af engel
Mht. video, så kan jeg vist hjælpe lidt. Har selv en N6230, og har sørme osse villet se Pimp My Ride på telefonen på et tidspunkt. :P

Det du kan gøre er at hente Nokia Multimediaplayer 1.1 eller derover, du kan google dig frem til den. Deri kan du åbne dine AVI filer m.m. og derefter gemme dem gennem afspilleren igen (Gem som / Save as), så får du mulighed for at vælge filtype der skal gemmes som, samt størrelse (højde*bredde) på denne, så du kan få den så den passer til netop N6230. :)

Hehe.. Denne konverter kender jeg ;).. Brugte den til mine gamle 3G-telefoner..

Men problemet er, at kvaliteten bliver helt vildt dårlig.. :(.. Kender du ikke en måde, så man kan få den til at blive noget bedre?

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

5

torsdag, 24. februar 2005, 13:28

Det er desværre det eneste videoformat en 6230 undetstøtter. Og det er ikke ligefrem den bedste kvalitet. Jeg brugte Nokia Multimedia Converter til at lave filerne om fra .avi/.mpg osv. til .3gp

6

torsdag, 24. februar 2005, 13:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Beaviz
Det er desværre det eneste videoformat en 6230 undetstøtter. Og det er ikke ligefrem den bedste kvalitet. Jeg brugte Nokia Multimedia Converter til at lave filerne om fra .avi/.mpg osv. til .3gp

Så vidt jeg kan læse mig frem til, understøtter den da gså MPEG4 - er det ikke rigtigt?

7

torsdag, 24. februar 2005, 13:58

.3gp er også mpeg4 eller baseret derpå. Tror det er det de mener med det...

http://www.apple.com/mpeg4/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Beaviz" (24.02.2005, 13:58)

8

torsdag, 24. februar 2005, 15:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af Torque
De har en kanon converter, der er meget simpel at bruge. Du skal bare sørge for at hente de codecs du skal bruge, på deres hjemmeside.

Til video, ved jeg ikke om der findes noget. Nokia 6230 kan afspille *.3GP filer, som bl.a. Quicktime understøtter på pc'en. Du kan prøve og se på google.dk om der findes en converter fra *.AVI til *.3GP.

DBpoweramp er virkelige et klasse program... simpelt og det hele :D

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

9

torsdag, 24. februar 2005, 15:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag

Citeret

Bare husk at få fat i den næste-nyeste version (tror at den hedder v. 10). I den nyeste er MP3 encoding begrænset til 30 dage... :(

10

torsdag, 24. februar 2005, 17:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag

Citeret

Bare husk at få fat i den næste-nyeste version (tror at den hedder v. 10). I den nyeste er MP3 encoding begrænset til 30 dage... :(

what? er den ikke længere gratis? æv da.

11

torsdag, 24. februar 2005, 17:05

Bruger selv EASY CD-DA EXTRACTOR til at rippe & convertere min musik ... Har også selv en N 6230.... Laver min musik om til 96 Kbit inden de ryger ned på mit MMC kort ...

Har et 512 MMC RS til salg hvis det er du ikke kan nøjes med de 256 mb .... Det bliver jo hurtigt fyldt op hvis man bruger sin telefon meget til bl.a. musik ... Derfor jeg udskiftede det 512 mb kort med et 1 GB kort.

12

torsdag, 24. februar 2005, 19:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
Bruger selv EASY CD-DA EXTRACTOR til at rippe & convertere min musik ... Har også selv en N 6230.... Laver min musik om til 96 Kbit inden de ryger ned på mit MMC kort ...

Har et 512 MMC RS til salg hvis det er du ikke kan nøjes med de 256 mb .... Det bliver jo hurtigt fyldt op hvis man bruger sin telefon meget til bl.a. musik ... Derfor jeg udskiftede det 512 mb kort med et 1 GB kort.

Havde du også film derpå? Hvis ja, hvilket format?

13

torsdag, 24. februar 2005, 20:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

Citeret

Havde ? ... Har sgu stadig den telefon ... :))

Men nej har ikke "film" på min telefon ... Er sgu under min værdighed at glo film på en mobil-telefon ... 28" er den nedre grænse for noget der kan glos på IMO :))

... Minder mig om at jeg var inde hos Alfa View i dag og glo på fladskærms TV´ere .... mums ...

Det eneste "film-agtige" jeg har er nogle små sjove klip i *.3GP... og så lidt fun-filmning med det "kamera" der er i fonen...

14

torsdag, 24. februar 2005, 20:22

Citeret

Citeret

Citeret

Havde ? ... Har sgu stadig den telefon ... :))

Men nej har ikke "film" på min telefon ... Er sgu under min værdighed at glo film på en mobil-telefon ... 28" er den nedre grænse for noget der kan glos på IMO :))

... Minder mig om at jeg var inde hos Alfa View i dag og glo på fladskærms TV´ere .... mums ...

Det eneste "film-agtige" jeg har er nogle små sjove klip i *.3GP... og så lidt fun-filmning med det "kamera" der er i fonen...

Hehe.. Den er også næsten 28"... *GG*.. Ej, men alligevel... :P.. Hvordan kan du så fylde 512mb op :crazyeyes:

15

torsdag, 24. februar 2005, 20:50

Citeret

... Hvordan kan du så fylde 512mb op :crazyeyes:

Det kort jeg bruger nu er som sagt på 1 GB da de 512 MB ikke var nok.

Bruger mit kort generalt til musik. Der er nu også andet på det ... Men det fylder jo ikke nært så meget som musikken nemt gør når man vilhave lidt af hver så man kan høre noget for enhver løst.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (24.02.2005, 20:50)

16

lørdag, 26. februar 2005, 11:20

Citeret

Citeret

... Hvordan kan du så fylde 512mb op :crazyeyes:

Det kort jeg bruger nu er som sagt på 1 GB da de 512 MB ikke var nok.

Bruger mit kort generalt til musik. Der er nu også andet på det ... Men det fylder jo ikke nært så meget som musikken nemt gør når man vilhave lidt af hver så man kan høre noget for enhver løst.

Hehe sygt nok.. :).. Hvordan overføre du din musik? Jeg har nemlig lige modtaget min blue-tooth enhed og det går LANGSOMT med det medfølgende software.. :(

17

lørdag, 26. februar 2005, 11:34

til video kan du hente nokia multimedia converter!

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

18

søndag, 27. februar 2005, 10:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Karse
til video kan du hente nokia multimedia converter!

Dette er jeg også blevet nødsaget til nu.. ;).. Dene converter kan dog godt give nogenlunde video (til mobil) - men LYDEN er simpelthen for ringe..

Men det underlige er, at hvis jeg ikke har den på AMR men istedet på WB AMR (så kan jeg nemlig lave bedre lydkvalitet), så kommer der INGEN lyd på telefonen!? Nogen der ved hvorfor :s

19

søndag, 27. februar 2005, 12:25

Citeret

Hehe sygt nok.. :).. Hvordan overføre du din musik? Jeg har nemlig lige modtaget min blue-tooth enhed og det går LANGSOMT med det medfølgende software.. :(

BT kører med 1 Mbit/s ... I teorien ... I praksis fik jeg vist aldrig en overførselshastighed på mere end 20-25 KB/s (160-200 Kbit/s).... Bluetooth er ok til at lige overføre et billede eller ligende ... Gerne mellem telefoner ... Men at overføre store mængder data som fx. musik er BT håbløs til ...

Bruger selv den kortlæser som der sidder i min laptop til at overføre store mængder data.

Skal jeg lave en playlist på min N6230, så bruger jeg bluetooth ...

Har også et datakabel liggende, men hastigheden er også for lav med det, så det eneste valg er altså at bruge en kortlæser ...

20

søndag, 27. februar 2005, 12:39

Citeret

Citeret

BT kører med 1 Mbit/s ... I teorien ... I praksis fik jeg vist aldrig en overførselshastighed på mere end 20-25 KB/s (160-200 Kbit/s).... Bluetooth er ok til at lige overføre et billede eller ligende ... Gerne mellem telefoner ... Men at overføre store mængder data som fx. musik er BT håbløs til ...

Bruger selv den kortlæser som der sidder i min laptop til at overføre store mængder data.

Skal jeg lave en playlist på min N6230, så bruger jeg bluetooth ...

Har også et datakabel liggende, men hastigheden er også for lav med det, så det eneste valg er altså at bruge en kortlæser ...

*GG*... Brugte kortlæseren i kærestens Ferrari.. Det var satme fart på :D.. Men fuck hvor neder jeg ikke har en sådan.. Det må jeg skaffe mig :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.