Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 20. februar 2005, 18:16

Hej Tweakere
Jeg har et Audigy 2ZS lydkort til mine Creative GigaWorks S750, og spekulerede om jeg ville kunne drage fordel af at skifte til AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT.
Nogen der kan hjælpe mig med et svar?

2

søndag, 20. februar 2005, 20:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af DiRtBaG
Hej Tweakere
Jeg har et Audigy 2ZS lydkort til mine Creative GigaWorks S750, og spekulerede om jeg ville kunne drage fordel af at skifte til AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT.

Hvis du skal bruge det til spil er dit Audigy2 at foretrække.
Hvis du skal overføre digital lyd fra cd'er og/ eller film er Prodigy at foretrække, da det ikke resampler det digitale output som Audigy2 gør.

3

søndag, 20. februar 2005, 20:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Citeret

Hej Tweakere

Hvis du skal bruge det til spil er dit Audigy2 at foretrække.
Hvis du skal overføre digital lyd fra cd'er og/ eller film er Prodigy at foretrække, da det ikke resampler det digitale output som Audigy2 gør.

Tak for dit svar, med hensyn til spil, ja så spiller jeg ikke ret meget, men jeg høre en masse musik. Mp3 filer lavet fra mine egne cdér. Ville jeg i den sammenhæng kunne høre forskel?
Btw, hvorfor er Audigy2 bedre til spil, er det pga EAX3? Audiotrack har da EAX1, er forskellen så stor?

4

søndag, 20. februar 2005, 20:31

Citeret

Tak for dit svar, med hensyn til spil, ja så spiller jeg ikke ret meget, men jeg høre en masse musik. Mp3 filer lavet fra mine egne cdér. Ville jeg i den sammenhæng kunne høre forskel?
Btw, hvorfor er Audigy2 bedre til spil, er det pga EAX3? Audiotrack har da EAX1, er forskellen så stor?

AUDIOTRACK kortet er med VIA Envy24HT chip, ligesom Terratec Aureon og nogle flere. Prøv at søge efter reviews på google med et af dem med Envy24HT chip mod Audigy2.

Fx sådan her:
http://www.google.dk/search?hl=en&q=Aure…G=Google+Search

Her er et af to kort med Envy24HT chip:
http://www.hothardware.com/viewarticle.c…cleid=333&cid=6

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (20.02.2005, 20:32)

5

mandag, 21. februar 2005, 17:14

Tak, men jeg blev ikke ret meget klogere af disse links. Jeg har selv surfet og faktisk synes jeg ikke der er ret meget om dette kort. Jeg har bestilt kortet, så må jeg se om der er en forskel.

6

mandag, 21. februar 2005, 17:39

Citeret

Tak, men jeg blev ikke ret meget klogere af disse links. Jeg har selv surfet og faktisk synes jeg ikke der er ret meget om dette kort. Jeg har bestilt kortet, så må jeg se om der er en forskel.

OK - skriv lige om dine erfaringer med kortet når du har fået leget lidt med det, ik'? ;)

7

mandag, 21. februar 2005, 22:06

Citeret

Har selv et MAYA EX5 fra Audiotrak og er meget tilfreds med lydkvaliteten i både spil og musik/film. Det er et USB-lydkort, med mange tilslutningsmuligheder og nemt at installere. Købte det hos XS-Sound - som jeg også kan anbefale. Flinke, god support og så leverer de fragtfrit. 8)
De skriver en hel del om 7.1 LT-kortet her: http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71lt/info.asp

Du finder de sidste nye drivere her: http://www.audiotrak.net/support_download.htm

8

tirsdag, 22. februar 2005, 00:54

I skal have tak for hjælpen, jeg skal nok lige give lidt feedback på kortet, når jeg har fået det afprøvet.
Herligt med nye drivere, så er de hentet og klar ;)

9

tirsdag, 22. februar 2005, 19:01

Dette kort sucks, jeg kan ikke få lyd i mine 2 side højtalere med dette kort(Creative Gigaworks s750)

10

onsdag, 23. februar 2005, 15:08

Oki, så fik jeg kortet til at virke på alle højtalerne, der skulle bare en exta ledning til.

Opsætningen af driveren gik nemt og smertefrit. Men når det kommer til opsætningen af selve kortet, ja så kræver det lidt mere end Audigys drivere, og man skal skifte de forskellige instillinger alt efter hvad kortet skal afspille, men det er ok, da man hurtigt kommer efter det.

Nu til det vigtigste lyden, dette kort kan spille højt, rigtigt højt uden forvrængning, men det er jo ikke det vigtigste.

Selve lydbilledet i forhold til Audigy2 ZS er lang mere tydeligt, nu kan jeg virkelige høre fra hvilken højtaler lyden kommer fra.

I mp3 er stereo effekten meget tydeligere også hvis man sætter driveren til at afspille med alle højtalere, nu sidder man i centrum og kan nyde musikken hele vejen rundt.

Med DVD film med 5.1 lyd er oplevelsen 100% bedre end Audigys. Endelig får man glæde af 5.1 lyd sådan som den er lavet til. WOW er ved det eneste man kan sige til det.

I almindelige AVI film er oplevelsen næsten det samme, lyden er fantastisk, dog ikke 5.1 men stadig er lyden hele vejen omkring mig.

I spil er jeg også positivt overrasket, selv om dette kort kun understøtter EAX2 i forhold til Audigys EAX4, får Audigy bøllebank, igen er lyden vel defineret og det er tydeligt at høre hvor lyden kommer fra. Jeg skal helt sikkert spille CODUO igen, bare for af få lyd oplevelsen med.

Hvis jeg skulle give point til disse kort efter at have lyttet til dem begge og vurdere dem op mod hinanden, ja så vil jeg give Audigy2 ZS 70% og AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT 95%

AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT er fantastisk.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DiRtBaG" (23.02.2005, 15:09)

11

onsdag, 23. februar 2005, 15:25

Citeret

Oki, så fik jeg kortet til at virke på alle højtalerne, der skulle bare en exta ledning til.

Opsætningen af driveren gik nemt og smertefrit. Men når det kommer til opsætningen af selve kortet, ja så kræver det lidt mere end Audigys drivere, og man skal skifte de forskellige instillinger alt efter hvad kortet skal afspille, men det er ok, da man hurtigt kommer efter det.

Nu til det vigtigste lyden, dette kort kan spille højt, rigtigt højt uden forvrængning, men det er jo ikke det vigtigste.

Selve lydbilledet i forhold til Audigy2 ZS er lang mere tydeligt, nu kan jeg virkelige høre fra hvilken højtaler lyden kommer fra.

I mp3 er stereo effekten meget tydeligere også hvis man sætter driveren til at afspille med alle højtalere, nu sidder man i centrum og kan nyde musikken hele vejen rundt.

Med DVD film med 5.1 lyd er oplevelsen 100% bedre end Audigys. Endelig får man glæde af 5.1 lyd sådan som den er lavet til. WOW er ved det eneste man kan sige til det.

I almindelige AVI film er oplevelsen næsten det samme, lyden er fantastisk, dog ikke 5.1 men stadig er lyden hele vejen omkring mig.

I spil er jeg også positivt overrasket, selv om dette kort kun understøtter EAX2 i forhold til Audigys EAX4, får Audigy bøllebank, igen er lyden vel defineret og det er tydeligt at høre hvor lyden kommer fra. Jeg skal helt sikkert spille CODUO igen, bare for af få lyd oplevelsen med.

Hvis jeg skulle give point til disse kort efter at have lyttet til dem begge og vurdere dem op mod hinanden, ja så vil jeg give Audigy2 ZS 70% og AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT 95%

AUDIOTRAK Prodigy 7.1 LT er fantastisk.

Godt at høre at det ikke kun er mig, der synes at Audigy får baghjul af Audiotrak's kort. Mit eget MAYA EX5 5.1 USB-lydkort har nemlig også en fantastisk lyd - i både musik,film og i spil. 8)
Derudover så er der tilslutningsmuligheder nok, så jeg både kan have mit headset samt mit 5.1 højtalersæt i på samme tid.
Tillykke med det og rigtig god fornøjelse.

12

onsdag, 23. februar 2005, 15:36

Hvis du bare har et sæt creative computer højtalere foran så behold du bare det kort du har ingen grund til at skifte du vil ikke kunne høre nogen forskel alligevel.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

13

onsdag, 23. februar 2005, 19:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Hvis du bare har et sæt creative computer højtalere foran så behold du bare det kort du har ingen grund til at skifte du vil ikke kunne høre nogen forskel alligevel.

Siger du, at det jeg har skrevet, er noget jeg bilder mig ind??

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.