1

onsdag, 16. februar 2005, 21:08

Hej!

Nu er det min tur til at købe TFT til hjemmet :T
Det jeg leder efter er en god allround skærm der kan bruges til både textbehandling, surfing, billedfremvisning og (self.) spil!

Jeg har set mig lidt lun på en skærm:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=118842
Er der nogen der har nogle erfaringer med den?

Jeg kan se at den ikke har et DVI-stik... Det er ikke vigtigt nu da jeg har et grafikkort med alm. VGA udgang, men det næste system jeg skal have, planlagt til august i år, forventer jeg har et grafikkort med DVI-udgang også! Er det er problem med henhold til kvalitet at man da skal bruge en VGA/DVI converter?

Nu har denne skærm en flot specificeret responstid, men hvis man ser på denne artikel så er det noget man skal tage med et gran salt. Evt. hvis i selv kan anbefale en 17-19" til max 3500kr pp?

På forhånd tak!

2

onsdag, 16. februar 2005, 21:27

Så er vi her igen...

Jeg synes at du skulle vælge en af de tre her med 16 ms S-IPS panel og DVI-I input:
http://www.prad.de/guide/ergebniss_auswa…Monitore+finden

Køb den i Tyskland, der er større udvalg og som regel også lidt penge at spare.

Læs også om TFT panelers egenskaber her:
http://www.xbitlabs.com/articles/other/d…/lcd-guide.html
Læs evt. fra side 19.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (16.02.2005, 21:29)

3

onsdag, 16. februar 2005, 21:46

snart en standardpost fra dig .. zulu ;).. btw har du nogen erfaringer med samsung 193P model ?

4

onsdag, 16. februar 2005, 21:49

Zulu, hvorfor lige de 3 skærme fra LG? Jeg kan vel gå ud fra at du er glad for din skærm ;)

PS, er i gang med at læse...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "lackso" (16.02.2005, 21:50)

5

onsdag, 16. februar 2005, 22:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af muN_
snart en standardpost fra dig .. zulu ;).. btw har du nogen erfaringer med samsung 193P model ?

Nej, ikke i praksis/ funktion. Jeg sidder med et TN+ panel på min bærbare (ved godt at det ikke helt kan sammenlignes med de nye TN+ paneler), men min 20" med S-IPS panel har et så meget bedre billede - både farvemæssigt, lysstyrke, betragtningsvinkler og sidst men ikke mindst langt mindre trailing.

Citeret

Oprindeligt indlæg af lackso
Zulu, hvorfor lige de 3 skærme fra LG? Jeg kan vel gå ud fra at du er glad for din skærm ;)

Fordi de PT er de eneste TFT skærme med 16 ms S-IPS panel og DVI-I indgang i størrelsen under 20".

At jeg har en LG og anbefaler et par LG'er er helt tilfældigt.
Eneste grund til at anbefale dem er deres specs (panelet!).

I 20"-klassen ville jeg anbefale en Dell 2001FP eller en ViewSonic vp201 - begge disse er også med 16 ms S-IPS paneler og med DVI-I.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (16.02.2005, 22:23)

6

onsdag, 16. februar 2005, 22:27

Takker :D

Jeg smutter på arbejde nu, og så kigger jeg på det igen i morgen...

Men efter at have læst den artikel, så hælder jeg da også mest til skærme med S-IPS panel!

7

onsdag, 16. februar 2005, 22:29

Citeret

Takker :D

Jeg smutter på arbejde nu, og så kigger jeg på det igen i morgen...

Men efter at have læst den artikel, så hælder jeg da også mest til skærme med S-IPS panel!

Hvis du har mulighed for det, så tag ud og kik på skærmene først i en butik. Det er trods alt dine øjne, det skal se på skærmen, så tag den du synes er bedst...

God arbejdslyst... 8)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Zulu" (16.02.2005, 22:30)

8

onsdag, 16. februar 2005, 22:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zulu

Citeret

Oprindeligt indlæg af muN_

Nej, ikke i praksis/ funktion. Jeg sidder med et TN+ panel på min bærbare (ved godt at det ikke helt kan sammenlignes med de nye TN+ paneler), men min 20" med S-IPS panel har et så meget bedre billede - både farvemæssigt, lysstyrke, betragtningsvinkler og sidst men ikke mindst langt mindre trailing.

Citeret

Fordi de PT er de eneste TFT skærme med 16 ms S-IPS panel og DVI-I indgang i størrelsen under 20".

At jeg har en LG og anbefaler et par LG'er er helt tilfældigt.
Eneste grund til at anbefale dem er deres specs (panelet!).

I 20"-klassen ville jeg anbefale en Dell 2001FP eller en ViewSonic vp201 - begge disse er også med 16 ms S-IPS paneler og med DVI-I.

må man have lå til at spørge hvilken en af disse det er du snakker om?

dell

laer\\ :)

9

torsdag, 17. februar 2005, 09:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af laer
må man have lå til at spørge hvilken en af disse det er du snakker om?

dell

laer\\ :)

2001FP findes i lidt forskellige farver (de fire øverste), men med samme specs.
2005FPW er en widescreen udgave med 1680x1050 - den har også S-IPS panel og gode specs.

10

torsdag, 17. februar 2005, 12:46

Zulu , det lader til at du går højt op i om skærmen har DVI indgang... Hvorfor? Det gør jo absolut ingen forskel..

Asus P5B Deluxe/WIFI
Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
GeForce GTS 285
Antec P182 - Corsair HX520

11

torsdag, 17. februar 2005, 18:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af spazoid
Zulu , det lader til at du går højt op i om skærmen har DVI indgang... Hvorfor? Det gør jo absolut ingen forskel..

Jeg ved ikke med dig, men jeg kan altså godt se forskel...

12

torsdag, 17. februar 2005, 19:14

...Ups, glemte helt og spørge hvilken type garanti dell giver på deres tft skærme. For vil meget gerne have noget ligesom samsung, hvor der ikke må nogle pixel fejl

laer\\

13

torsdag, 17. februar 2005, 20:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af laer
...Ups, glemte helt og spørge hvilken type garanti dell giver på deres tft skærme. For vil meget gerne have noget ligesom samsung, hvor der ikke må nogle pixel fejl

laer\\

Det må du læse hos de enkelte producenter.

Men hvis du køber på nettet sender du bare skærmen tilbage på din fortrydelsesret hvis den har fejl.

14

torsdag, 17. februar 2005, 21:21

Du kan rolig købe den samsung du linker til... Har selv samme skærm og den er bare kanon at spille på bla.
Ingen skygger overhovedet eller noget at komme efter. Dejlig skærm...

15

torsdag, 17. februar 2005, 21:54

spazoid.. ved at bruge dvi skal computeren ikke konventere signalet til analog og det gør at billedet bliver en smule bedre... (ved du sikkert )

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.