1

søndag, 13. februar 2005, 16:24

Hej, jeg har et M-audio 1814 FireWire eksternet lydkort jeg bruget til min laptop

http://www.midiman.de/pictures/fw18142.jpg

Laptoppen har kun 4 pins firewire, men lydkortet kan køre uden strømforsyning med f.eks. Apple's laptop's som jo har indbygget 6-pins firewire.

Man kan købe en bus adapter med 6pins firewire til laptops som denne:

http://images-eu.amazon.com/images/P/B00…03.LZZZZZZZ.jpg

men den giver somsagt ikke nok strøm gennem firewire til at trække m-audioen, men det gør en normal 6-pins firewire som f.eks. på stationære pc'er og mac' laptops..

Så mit spørgsmål er:

Findes der en USB strømforsyning...altså et usb kabel der har usb i den ene ende, og et af de små runde strømstik i den anden?

Lige nu bruger jeg den eksterne strømforsyning..på lydkortet's strøm indgang står der 12V DC, 1000 mA.

Der findes jo usb ledning med lys i den anden ende osv. så det er vel ikke utænkeligt at man kan få et gadget et eller andet sted på nettet/i en butik som fungerer som strømtyv/strømforsyning...

Jeg efterlyser en usb ledning som giver strøm til en eksterne enhed så jeg er fri for at slæbe rundt på en stor strømforsyning, og så jeg kan lave musik optagelser i marken hvor der ikke er adgang til 220volt strøm.

håber det er noget en her inde er stødt på :-)

2

søndag, 13. februar 2005, 16:29

Noget á la dette:

Ved ikke om de kan fås i Danmark..

Men kan da godt lige kigge omkring..

3

søndag, 13. februar 2005, 16:52

Jeg har tilfældigvis en liggende. Hvis du betaler porto kan jeg sende den.. Lige et billede:
EDIT: USB stikket på den er hun btw.

maxy

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "SanCheZ" (13.02.2005, 16:53)

4

søndag, 13. februar 2005, 20:10

Ahh...fedt! Tænkte nok det måtte eksistere...

Ved I hvor mange volt og ampere den giver? NOget andet eder måske er et problem er hvis stikket ikke passer i størrelse men det er ret svært at se ud fra et billede..

Bubbi skriv lige hvis du finder ud af hvor den kan købes...!

SanCheZ fedt :-) jeg sender dig lige en mail..

5

søndag, 13. februar 2005, 20:14

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hitrate
Ahh...fedt! Tænkte nok det måtte eksistere...

Ved I hvor mange volt og ampere den giver? NOget andet eder måske er et problem er hvis stikket ikke passer i størrelse men det er ret svært at se ud fra et billede..

Bubbi skriv lige hvis du finder ud af hvor den kan købes...!

SanCheZ fedt :-) jeg sender dig lige en mail..

Den jeg har sad fast til den her.

maxy

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.