1

søndag, 13. februar 2005, 16:09

Hej Drenge. Jeg har et Kæmpe problem, jeg er den uhldigste person der eksisterer. Jeg fik stjålet mine comps juleaften, og for et par måeder siden købte jeg en ny.
(Saml-selv) med asus k8n deluxe SLI board (KØB DET IKKE!!! N-FORCE ER NOGET L.RT!!!) Og en 3500+ amd 64 cpu, samt en Maxtor S-ATA 200 gb hd.

Nu rammer ulykken så igen. Men's jeg sad og spillede, opførte comp'sen sig pludselig mærkeligt, og jeg kørte for en sikkerheds skyld et virus check (Mcafee 2005)

DET skulle jeg IKKE have gjort! Nu flippede den da først heelt grønsnot, og blinkede med skærmen i mystiske farver osv. Så genstartede jeg, kun for at opdage at virus'en havde inficeret min mbr.!!!
Selv asus opstartsbilledet lignede noget taget ud fra Matrix.

Nå, af med strømmen i en fart, batteriet ud og en total dræning af bundkortet påbegyndt. En time senere var det sat sammen igen. Jeg kan, ved at dræne bundkortet, få virussen fra bios/ram eller hvor den nu lå på bundkortet. Jubii, bundkortet er reddet!!!

Mit store problem er HD'en. Ikke at den er dyr, men det er da stadig ærgerlige 800kr, og en masse data tabt igen. Jeg kan ikke nå at low level formatere den før virussen igen har overtaget. Der går max 10 min, så er den gal igen.

Er der nogen der har nogen ideer til hvordan jeg kan redde dataene på min hd? Eller i det mindste bare redde hd'en?

Amd Athlon X2 2.7GHZ BE 7750

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

Seagate Barracuda ES2 500GB*2

Saphire Radeon X1950pro 512 PCI-e *2 (Crossfire)

X-spice Croon 750w

2

søndag, 13. februar 2005, 20:26

Prøv at slette HD'en med en kraftig magnet....

3

søndag, 13. februar 2005, 20:30

lyder nu nærmere somom evt memorycontroller på cpu eller gfx er gået amok..........det kan også være et varme problem et sted....

og nforce er ikke noget lort, du har enten bare været uheldig eller behandlet det forkert.....

prøv at få formateret hdd.......evt tag den med til en kammerat der har ordentligt virus beskyttelse, og installer win osv igen...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fragman" (13.02.2005, 20:31)

4

søndag, 13. februar 2005, 20:33

Er du sikker på det er vira? Kig evt. på diverse anti vira firmaer og se om der er noget om en vira med de symptomer, så kan det være der er noget om hvordan man fjerne den.. Men ellers lyder det nu mere som noget hardware der er brændt af, umiddelbart dit mobo der koger over..

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

5

søndag, 13. februar 2005, 20:41

Ved ikke hvad du skal gøre, Men det er sq en sur skæbne 8o

6

søndag, 13. februar 2005, 21:09

Hey. Tak for ideerne. Kan høre det ikke er helt så enkel. Jeg skulle jo mene jeg havde god virusbeskyttelse, og jeg har intet clocket på maskinen overhovedet og har god køling på, så det sku ikk være problemet.

Jeg er MEEGET sikker på det er en virus, for efter boardet blev tømt for strøm, kørte det fint en halv time med en anden hd. Såsnart den gamle hd kom i, gik der max 10min, så gik den helt grønsnot igen.

Hvad angår N-force... Mit N-force chipset accepterer ikke over 120gb hd, active armor blokerede installation af windows og start i det hele taget, netkortet funkede ikke til andet end lan, stort set alt Nvidia relateret duede ikke. comp'sen kørte først normalt da vi slog alt der hed Nvidia funktioner fra.

Hertil skal det lige siges jeg har samlet computere siden jeg var 14 år gammel, og da jeg ikke selv kunne få det til at virke havde jeg både en uddanet it supporter og en programmør jeg kendte til at kigge på det. Vi konkluderede i fælleskab at det var det N-force lort der fuckede op. (Jeg har altid været ATI tilhænger, de har sku altid sparket N-vidia røv :P )

Men tak for ideerne gutter.

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

X-spice Croon 750w

7

søndag, 13. februar 2005, 23:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Listmann
Hey. Tak for ideerne. Kan høre det ikke er helt så enkel. Jeg skulle jo mene jeg havde god virusbeskyttelse, og jeg har intet clocket på maskinen overhovedet og har god køling på, så det sku ikk være problemet.

Jeg er MEEGET sikker på det er en virus, for efter boardet blev tømt for strøm, kørte det fint en halv time med en anden hd. Såsnart den gamle hd kom i, gik der max 10min, så gik den helt grønsnot igen.

Hvad angår N-force... Mit N-force chipset accepterer ikke over 120gb hd, active armor blokerede installation af windows og start i det hele taget, netkortet funkede ikke til andet end lan, stort set alt Nvidia relateret duede ikke. comp'sen kørte først normalt da vi slog alt der hed Nvidia funktioner fra.

Hertil skal det lige siges jeg har samlet computere siden jeg var 14 år gammel, og da jeg ikke selv kunne få det til at virke havde jeg både en uddanet it supporter og en programmør jeg kendte til at kigge på det. Vi konkluderede i fælleskab at det var det N-force lort der fuckede op. (Jeg har altid været ATI tilhænger, de har sku altid sparket N-vidia røv :P )

Men tak for ideerne gutter.

Hehe.. Er du sikker på det ikke er XP, som ike kan genkende mere end 120 GB..? *GG*..
Har du installeret drivere (de nyeste?) til Netkort og "alt hvad der hedder Nvidia"?

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

8

søndag, 13. februar 2005, 23:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

Hehe.. Er du sikker på det ikke er XP, som ike kan genkende mere end 120 GB..? *GG*..
Har du installeret drivere (de nyeste?) til Netkort og "alt hvad der hedder Nvidia"?

Hey. Hvis du læser hvad jeg skriver i den besked du quoter, så var det før installationen af windows, og S'føli har jeg installeret drivers, som sagt, det er ikke amatører jeg har haft til at kigge på det, men den med driverne kunne jeg nu helt selv regne ud... Betragter nu heller ikke mig selv som amatør.

Men tak for interessen

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

X-spice Croon 750w

9

søndag, 13. februar 2005, 23:52

Den første HDD ( den der gir problemer) er det en SATA? Og er den anden en IDE, for så er det mobo'et.. Hvis ikke, tror jeg stadig det er dit mobo.. Kan ikke forestille mig det er virus, det lyder ihvertfald ret underligt at der skulle være en der foresagede de problemer..

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

10

mandag, 14. februar 2005, 00:05

Citeret

Hey. Hvis du læser hvad jeg skriver i den besked du quoter, så var det før installationen af windows, og S'føli har jeg installeret drivers, som sagt, det er ikke amatører jeg har haft til at kigge på det, men den med driverne kunne jeg nu helt selv regne ud... Betragter nu heller ikke mig selv som amatør.

Men tak for interessen

Sorry dude - men det lyder sgutte særlig professionelt at "konkludere" at N-force er skod - bare fordi dit mobo ikke kører som det skal.

Som flere andre siger - tyder det sgu nærmere på en HW fejl eller et "fejl 40" problem.... ;)

11

mandag, 14. februar 2005, 00:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af teko
Den første HDD ( den der gir problemer) er det en SATA? Og er den anden en IDE, for så er det mobo'et.. Hvis ikke, tror jeg stadig det er dit mobo.. Kan ikke forestille mig det er virus, det lyder ihvertfald ret underligt at der skulle være en der foresagede de problemer..

Den første der gav problemer, var en maxtor dmx 10, 200gb. den anden hd var en almindelig ata, og der kører den fint.
Ja, i så tilfælde er det en ekstrem virus, men jeg finder ud af det imorgen, der kommer der en ny 40 gb ata hdd i, indtil jeg har råd til en ordentlig hdd igen. Men kan ikke se hvad det ellers skal være, når den opfører sig sådan.

Som sagt, kører den fint efter en dræning af boardet, og går i ged 10min efter 200Gb'en bliver sat til... Myyystisk..
Den anden ting der får mig til at tro det er virus, er at det hele gik galt da jeg kørte en virusscan.

De eneste problemer jeg har haft med boardet, er den latterlige aktive chipset køling de har smidt på asus k8n kortene... Den larmer åndsvagt, med sine små 1.5 cm i diameter, og 8000 omdr. Tror nu også den er i stykker, den skralder helt vildt ind imellem. Så sådan en ny en skal jeg også have købt :roller:

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

X-spice Croon 750w

12

mandag, 14. februar 2005, 00:17

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Men tak for interessen

Sorry dude - men det lyder sgutte særlig professionelt at "konkludere" at N-force er skod - bare fordi dit mobo ikke kører som det skal.

Som flere andre siger - tyder det sgu nærmere på en HW fejl eller et "fejl 40" problem.... ;)

Nej, men det er Sq nærliggende at sige, for der er ingen problemer når jeg kører systemet uden om alt der hedder N-vidia, og jeg har aldrig oplevet noget lignende med andre chipsets. Og den accepterede den større hdd, da vi brugte en anden controller end onboard N-force controlleren... Wierd ikk?

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

X-spice Croon 750w

13

mandag, 14. februar 2005, 00:37

hvis chipsæt køleren er i stykker vil alt hvad det skal arbejde med jo give problemer...det siger sig selv.........så mon ikke du rent faktisk lige har fortalt hvor det er galt????

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

14

mandag, 14. februar 2005, 09:30

Jeg er helt enig med dem der siger HARDWARE fejl.
Det lyder bestemt ikke som en virus - og slet ikke en der overtager dit bundkort.... 8o

Som nævnt så forsøg at sætte harddisken i et andet sted (med virus-beskyttelse) og se om du ikke får fin kontakt til disken.

15

mandag, 14. februar 2005, 10:04

Også mit tip at det er en HW-relateret fejl - forårsaget af en fejl 40. Virker også som om der er lidt forvirrenede oplysninger. "Jeg har altid været ATI tilhænger, de har sku altid sparket N-vidia røv" Kan ikke lige se, at det har noget med chipset at gøre. Da ATI vist nok ikke laver MB. Men okay alt er jo relativt. ;)
Derudover så kører der et nyt up to date AV-program og så skulle det være en virus. :roller: Heller ikke så sandsynligt.
Først er det Nvidia som er noget l... derefter er det helt sikkert en virus !

Jeg tror, jeg ville skille hele svineriet ad. Derefter stille og roligt samle det igen. Tjekke efter at alt sidder som det skal - selv en mester kan jo fejle.
Evt. flytte vigtige data fra den harddisk som brokker sig. Evt. få tjekket om PSU'en leverer det den skal. Ku måske være den der ikke er stabil nok i leveringen af strøm.
Så format og en ny installation.

16

mandag, 14. februar 2005, 15:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af mulvad
Jeg er helt enig med dem der siger HARDWARE fejl.
Det lyder bestemt ikke som en virus - og slet ikke en der overtager dit bundkort.... 8o

Som nævnt så forsøg at sætte harddisken i et andet sted (med virus-beskyttelse) og se om du ikke får fin kontakt til disken.

Ja den model ville jeg nok også vælge - især hvis jeg havde noget vigtigt på HD. At folk som første løsning mange gange vælger format c - det forstår jeg sgutte meget af.

I hans tilfælde er der jo masser af andre muligheder der er mere nærliggende end en virus som skulle have "overtaget" det hele.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.