Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 13. februar 2005, 15:42

Jeg overvejer at købe sådan en her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116092

Nu er mit spørgsmål så, hvis jeg gamer cs eller andre spil. Vil det så have en effekt at jeg har en fladskærm frem for en normal? Fps mæssigt? Nogle andre ting??

ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4
Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.
Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC
Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030
Logitech.Keyboard.Cordless.Black
20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz
Win.Xp.Pro.DK.SP2
3Dmark 2006 Score: 5848

2

søndag, 13. februar 2005, 19:09

Ja, det har det. En billig crt skærm til 1000-1500 vil altid have et bedre billede Gaming mæssigt (men også KUN på gaming området). Det er selvfølgelig medmindre du betaler 5-6 tusinde for din fladskærm. Jeg er selv gaming nørd, så det kan jeg dokumentere :]
Men jeg tror ikke det er den vilde forskel, det er en okay fed skærm du har fundet der. Men jeg har bare altid syntes det er for dyrt at betale 2700 for noget man kan få for 1000-1500, om end lidt større.

Amd Athlon X2 2.7GHZ BE 7750

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

Seagate Barracuda ES2 500GB*2

Saphire Radeon X1950pro 512 PCI-e *2 (Crossfire)

X-spice Croon 750w

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Listmann" (13.02.2005, 19:12)

3

søndag, 13. februar 2005, 19:18

du har vist glemt at nævne nogle minusser ved CRT skærme... LAN... længe oppe... nu skal du lige huske på at konstant opdatering af skærmen gør at dine øjne bliver trætte... også selvom du kører 100 hz...

skærmen ser fin nok ud men synes ikke du skal købe det mærke så hellere LG i samme prisklasse..

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

4

søndag, 13. februar 2005, 19:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag
du har vist glemt at nævne nogle minusser ved CRT skærme... LAN... længe oppe... nu skal du lige huske på at konstant opdatering af skærmen gør at dine øjne bliver trætte... også selvom du kører 100 hz...

skærmen ser fin nok ud men synes ikke du skal købe det mærke så hellere LG i samme prisklasse..

LAN, klart en ulempe ja, jeg ved det. Hvad mener du med længe oppe? fangede jeg ikk... Hvad angår hertz, har en tft skærm nuda mig bekendt hertz ligesom en crt skærm har det. Jeg vil personligt mene jeg fik mere hovedpine osv af at spille med min tft skærm, frem for med min crt skærm, det er vist et spørgsmål om meninger.

Check denne diskussion om det samme; http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=246766&fid=25

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

X-spice Croon 750w

5

søndag, 13. februar 2005, 19:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Listmann

Citeret

Oprindeligt indlæg af mrflashbag

LAN, klart en ulempe ja, jeg ved det. Hvad mener du med længe oppe? fangede jeg ikk... Hvad angår hertz, har en tft skærm nuda mig bekendt hertz ligesom en crt skærm har det. Jeg vil personligt mene jeg fik mere hovedpine osv af at spille med min tft skærm, frem for med min crt skærm, det er vist et spørgsmål om meninger.

Check denne diskussion om det samme; http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?tid=246766&fid=25

Når du sidder længe oppe, bliver dine øjne trætte af at kigge på en crt skærm, dvs du kan få ondt i hovedet eller bare blive træt pga. opdaterings hastigheden på en tft skærm bliver din øjne langt fra lige så trætte af at se på den...

udover det kan jeg varmt anbefale en Samsung 710N TFT synes det er et fedt design med så lidt plastic som muligt og så er det jo ikke en dårlig skærm, ligger på 2.5 - 3k

Signatur billedet er slettet da det ikke virker

6

søndag, 13. februar 2005, 20:02

Yebber, en Samsung Syncmaster 710N kan jeg osse anbefale. Fedt design, og jeg spiller KUN 3D spil, såsom Doom3, CS Source, Farcry, Call of Duty osv og der er ingen problemer eller noget som helst.

7

søndag, 13. februar 2005, 20:07

Citeret

Hvad angår hertz, har en tft skærm nuda mig bekendt hertz ligesom en crt skærm har det.

Ja, den har Hertz, men absolut ikke som en crt har det.

På en TFT lyser hver pixel konstant. På en CRT giver den bare et blink, hver gang den bliver opdateret. Derfor giver lav opdateringshastighed træthed på en CRT, men ikke på en TFT.

-

8

søndag, 13. februar 2005, 23:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gnavpot

Citeret

Hvad angår hertz, har en tft skærm nuda mig bekendt hertz ligesom en crt skærm har det.

Ja, den har Hertz, men absolut ikke som en crt har det.

På en TFT lyser hver pixel konstant. På en CRT giver den bare et blink, hver gang den bliver opdateret. Derfor giver lav opdateringshastighed træthed på en CRT, men ikke på en TFT.

Oki, takker, det vidste jeg ikk. Jeg syn's nu ikk jeg har haft et problem med det, men hvis man har tendens til at få det, kan man jo være nødt til at gå flad så. Men det har jeg ikke, så jeg holder mig til det gode billede for de billige penge ;)

Corsair DDR2 667MHz 4GB

Gigabyte MA78G-DS3H

X-spice Croon 750w

9

søndag, 13. februar 2005, 23:48

der er en lille smule forskel når i snakker LAN ja. Fladskærm er lettere at bære rundt på og og og fylder ikke så meget. Men hvad med transport, det kræver jo til gengæld meget mere omhu omkring den, og har nemmere ved at blive beskadiget.
Den fylder mindre, men er LAN er overvejelse i køb af fladskærm?

10

søndag, 13. februar 2005, 23:59

har selv en Xerox XL775D 16ms, er lidt overasket over den faktisk har kørt alt hva jeg har serveret for den, og så skal man jo heller ikke glemme, designet er helt i top :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.